[A6 C4] AEL pod 200KM i 400Nm - jak zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

[A6 C4] AEL pod 200KM i 400Nm - jak zacząć

Post autor: quattrdomasz »

Zainteresował mnie ten temat http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7023 w którym, ktoś uzyskał 193KM i 394Nm przy dosyć ładnej charakterystyce wykresu KM i Nm.

Po przeczytaniu kilku tematów na naszym forum odnośnie podnoszenia mocy w AEL i AAT chciałbym uporządkować pewne informacje i zasięgnąć porad od doświadczonych tunerów tdi i nie tylko z naszego forum.

Chciałbym również pójść drogą jak w temacie wyżej i wymienić turbo, intercooler, wywalić lub wyczyścić EGR, wywalić kata; pozostać póki co na seryjnych wtryskiwaczach 0.210.
A więc tak planuję wymienić:
* K14 na K24
tu pytanie:
1. Czy K24 z AAN (2.2t benzyna) pasuje http://allegro.pl/turbina-turbosprezarka-audi-s6-2-2-turbo-230-km-i3549232861.html plug&play do kolektora wydechowego AEL?
2. Czy dużo będzie przeróbek by połączyć K24 z seryjnym wydechem AEL?
3. Jak z doprowadzeniem oleju, czy węże i ich mocowanie jest takie same?

Spotkałem się na tym forum ze stwierdzeniem, że turbawka z benzyny ma całkiem inną charakterystykę pracy, czy to prawda i czy ma znaczenie?

Jakie występowały K24 w AAN? Czy podana przeze mnie wyżej K24 to model 7000?

*seryjny IC na FMIC
pytanie:
1. Jakie minimalne wymiary nowego FMIC?
2. Czy dużo będzie rzeźby z orurowaniem nowego FMIC?

*kwestia softu/ kompa
1. Czy na seryjnym sofcie AEL-a będzie możliwe osiągnięcie okolicy 200KM i 400Nm?

Ktoś kto opisał mody w temacie na początku napisał również coś o sterowaniu turbo EBC. Na czym to polega i jakie części są do tego potrzebne,

Jeżeli pominąłem jakąś ważną kwestię to proszę napisać, ponieważ jestem laikiem w tych sprawach ;-)
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Co do turbin:
AAN miał tylko K24 7000
Co do montażu to nie wiem czy pasuje P&P ale raczej nie, po drugie K24 nie ma wbudowanego WG, więc albo szukasz kolektora wydechowego z 2,2T 10V i zewnętrznego WG lub szukasz muszli strony ciepłej z wbudowanym WG i dopasowujesz ze sobą te elementy. Z tego co pamiętam to arwam zastosował tą drugą możliwość.

Wydech na 100% do przeróbek, ale to nic strasznego, musisz mieć flansz na turbinę i wszystko łanie pospawać do dalszej części wydechu.

IC zależy jak chcesz rozwiązać dolot, można kupić FMIC gdzie masz wlot i wylot z jednej strony, możesz zastosować tak jak ja mam, lub według własnego pomysłu, np założyć IC z innego auta. Jak sobie wymyślisz tak będziesz miał. Generalnie centralnie umiejscowiony IC już dożo daje, i im mniejsza pojemność dolotu tym lepiej.

Soft na pewno do korekty, na ori sofcie nie uzyskasz takich wyników.

EBC (electronic boost controller) Tu masz opisane mniej więcej co i jak
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=60518
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

quattrdomasz pisze:Czy K24 z AAN (2.2t benzyna) pasuje http://allegro.pl/turbina...3549232861.html plug&play do kolektora wydechowego AEL?
Nie. Flansze są inne w tych turbinach.
quattrdomasz pisze:Czy dużo będzie przeróbek by połączyć K24 z seryjnym wydechem AEL?
Tak. Jak afroś zauważył K24-7000 nie jest wyposażona w wewnętrzny WG, tak więc potwierdzam - szukać kolektora od 2.2 10VT.
quattrdomasz pisze:Jak z doprowadzeniem oleju, czy węże i ich mocowanie jest takie same?
Zmartwię Cie, będziesz musiał dorabiać wężę żeby to było zrobione "po Bożemu".
quattrdomasz pisze:Spotkałem się na tym forum ze stwierdzeniem, że turbawka z benzyny ma całkiem inną charakterystykę pracy, czy to prawda i czy ma znaczenie?
Inną tzn. jest w stanie napompować więcej i pod wyższym ciśnieniem (beznyna się kręci ponad 7000, diesel znacznie wolniej, stąd niższe zapotrzebowanie na tlen), wiąże się to z większymi gabarytami wirników i większą bezwładnością całego zespołu turbina - koło kompresji. Jednym słowem będzie "wstawała" później ale jak się rozbuja ho ho ho :mrgreen:
Jednak to nie to samo co K26/27 :roll: która przy zdjęciu nogi z gazu przy pełnym booscie generuje coś takiego :


quattrdomasz pisze: Czy podana przeze mnie wyżej K24 to model 7000?
5324 970 7000, 034145703B. Tak, to KKK K24-7000. Człowiek wystawiający popełnił masę błędów w opisie aukcji, stworzył nieistniejące oznaczenia silników R5T :-P.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:Jednak to nie to samo co K26/27 :roll: która przy zdjęciu nogi z gazu przy pełnym booscie generuje coś takiego :
Wg mnie to zły objaw, te "parskanie" wyhamowuje turbinę i troszeczkę ją podmęcza. Seryjne DV czy te co masz nie wyrabia z upuszczeniem ciśnienia przed turbinę?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, Na properfekcie nie ma tego zjawiska, natomiast na DV z S3 było po czym zdechło wspomniane DV.
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

Podepnę się pod temat.
Mam już kolektor od 2.2T 10V a właściwie dwa.Jeden cały a drugi taki co ma elastyczne połączenie pomiędzy 2 a 3 kanałem wydechowym. Który będzie lepszy?(chyba nie ma różnicy jak sądzę) turbo z AAN będzie w poniedziałek. Zawór WG i wszystkie rury aby to podłączyć do kolektora i turbiny też mam.
Co jest jeszcze potrzebne?
EBC jest konieczne?
Wtryski i pompa seria czyli AEL.
Fmic chyba nie jest konieczny aczkolwiek biorę pod uwagę że mógłby być :)
Proszę o poradę co jeszcze dokupić puki kasa jest :P
Ostatnio zmieniony 2013-10-26, 10:20 przez Burza, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kk84 pisze:Co do turbin:
AAN miał tylko K24 7000
Co do montażu to nie wiem czy pasuje P&P ale raczej nie, po drugie K24 nie ma wbudowanego WG, więc albo szukasz kolektora wydechowego z 2,2T 10V i zewnętrznego WG lub szukasz muszli strony ciepłej z wbudowanym WG i dopasowujesz ze sobą te elementy. Z tego co pamiętam to arwam zastosował tą drugą możliwość.

Wydech na 100% do przeróbek, ale to nic strasznego, musisz mieć flansz na turbinę i wszystko łanie pospawać do dalszej części wydechu.

IC zależy jak chcesz rozwiązać dolot, można kupić FMIC gdzie masz wlot i wylot z jednej strony, możesz zastosować tak jak ja mam, lub według własnego pomysłu, np założyć IC z innego auta. Jak sobie wymyślisz tak będziesz miał. Generalnie centralnie umiejscowiony IC już dożo daje, i im mniejsza pojemność dolotu tym lepiej.

Soft na pewno do korekty, na ori sofcie nie uzyskasz takich wyników.

afro89, już sama zmiana turba bez dotykania softu odetka silnik na wydechu i będzie spora różnica w momencie obrotowym.

może zapachnie reklamą ale nie to jest zamiarem umieszczenia linku:

http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4827

http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4 ... c&start=15

generalnie chcąc włożyć K24-7000 można zrobić to na dwa w miarę proste sposoby: pierwszy, bierzemy turbo czy to z 2.2 T 10V lub 2.2T 20V oraz kolektor, zawór WG i całe jego orurowanie od silników 2.2 10V,
opcja najprostsza ale trochę kosztowna ponieważ ciężko jest znaleźć kolektor który się jeszcze do użytku nadaje, na znalezienie nie popękanego raczej bym nie liczył, bo to jak trafienie szóstki w totka.
drugi sposób polega na zastąpieniu gorącej muszli odpowiednią muszlą wyposażoną w zintegrowany zawór WG.
przy doborze odpowiedniej będzie nam pasować niemal P&P zamiast tej ori z AEL'a.
natomiast do osób wypowiadających sie o lagu w K24-7000 w silniku TDI mam małą prośbę, jeśli ktoś z was nie miał okazji jeździć silnikiem 2.5TDI z taką turbiną, to proszę się nie wypowiadać i nie powtarzać gdzieś zasłyszanych bzdór,
polecam sprawdzić na własnym przykładzie a dopiero potem zacząć wydawać opinię.

[ Dodano: 2013-10-29, 22:22 ]
a co do kolektora to ten z elastycznym łaczem może i jest z 2.2 10V ale z silnika wolnossącego a nie turbodoładowanego, nie nadaje się do zastosowania w silniku z turbosprężarką
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

arwam,
arwam pisze:natomiast do osób wypowiadających się o lagu w K24-7000 w silniku TDI mam małą prośbę, jeśli ktoś z Was nie miał okazji jeździć silnikiem 2.5TDI z taką turbiną, to proszę się nie wypowiadać i nie powtarzać gdzieś zasłyszanych bzdur,
polecam sprawdzić na własnym przykładzie a dopiero potem zacząć wydawać opinię.
K24-7000 generuje max. moment 350Nm przy 1950 obr/min. W AAN, ABY. To na wypadek gdybym był podmiotem domyślnym :ok:
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kk84, to nie było skireowane do Ciebie, bo Ty piszesz o silniku benzynowym a ja o Dieslu z taką turbosprężarką.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Dorzucę swoje 3 grosze:P Żeby się wszystkim ( tak jak mnie) nie wydawało, że każdy (co najmniej kilkunastoletni) zawór WG będzie sprawny:) mój po sprawdzeniu pompką vacuum ( nie mylić ze szwedzką pompką ...) okazał się padnięty, winna jest pęknięta membrana, teraz najlepsze:) z tego co do tej pory ustaliłem kosztuje ona ok 150$ i można sobie ją zakupić (żeby było weselej) za Wielką Wodą... pytanie do bardziej oblatanych w tej kwestii, czy nie ma innego rozwiązania aby naprawić oryginalny zawór ?
Ostatnio zmieniony 2013-11-01, 08:04 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

jeśli chodzi Ci o membranę zaworu WG do silników 2.2 T to w Polsce w ASO kosztuje około 300zł.
ja się o jeździłem i próbowałem dorwać od czegoś innego ale nic nei pasowało.
mając jeszcze tokarkę próbowałbym dorobić tłoczek do niego
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

Kamyk nastraszyłeś mnie niesprawnością i kosztami naprawy zaworu WG i spać nie mogłem :P czy mój zadziała czy nie.
Dziś sprawdziłem swoje WG na pompce podciśnienia i działa jak należy.
Tłok otwiera i zamyka się bez żadnych problemów.
Kolektor też trafiłem bez pęknięć(sprawdzałem dokładnie) zresztą jak by był popękany to wziąłbym go do pracy,nagrzał w piecu i pospawał elektrodą żeliwną albo TIG to akurat nie byłoby problemem.
Teraz tylko dorzeźbię przewody oleju do turbiny i węże wody do chłodzenia turbiny bo kupiłem wersję z chłodzeniem wodnym i będę to chciał wszystko zamontować.
Jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę żeby skuchy nie było przy montażu?
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Burza pisze:Kamyk nastraszyłeś mnie niesprawnością i kosztami naprawy zaworu WG i spać nie mogłem :P czy mój zadziała czy nie.
Nie miałem zamiaru straszyć jedynie przypomnieć, że to nie są niezniszczalne elementy i warto je sprawdzić zanim zaczniemy szukać przyczyn problemów w dalszych etapach:)
Burza pisze:bo kupiłem wersję z chłodzeniem wodnym
[wykasowano] Wszystkie K24 7000 i 7200 ( RS2) miały chłodzenie wodne... no
ale pewnie zaraz ktoś mnie poprawi:)
Burza pisze:Jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę żeby skuchy nie było przy montażu?
nie pomyl przewodów olejowych z przewodami od płaszcza wodnego (wybacz ale musiałem trochę pożartować :) ) Nowe uszczelki zero bosala itp ładnie spasować ładnie wyspawać żeby nic nie obcierało, zaślepić całkowicie EGR:P

arwam ok 300zł za membranę? znaczy że spuścili coś z tonu jak ostatnio dzwoniłem to słuchałem tylko marudzenia że na zamówienie i nawet nie wiedzą jaka będzie cena ale drogo i poniżej 1000zł żebym się nie spodziewał... za 300zł to bym jeszcze dzisiaj dzwonił :)
Ostatnio zmieniony 2013-11-02, 20:29 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Kamyk pisze:Wydaje mi się że Wszystkie K24 7000 i 7200 ( RS2) miały chłodzenie wodne... no
ale pewnie zaraz ktoś mnie poprawi:)
Skreśl "wydaje mi się" ;).
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

kk84 Twoja stara k24 już się doczekała :P Część gorąca jeszcze pamięta czasy Twojego EGT ;)
Może ta "wersja bez płaszcza wodnego "to K24 montowana w Mercach W124 300TD ale tam był zawór WG na bajpasie ...

pewnie znowu coś do poprawki będzie:)
Ostatnio zmieniony 2013-11-02, 20:35 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”