[A6 C4] [2,5 TDI AEL]Wrażenia po chipowaniu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

pierwsze jazdy na programie od michalo i 230 odbyte. Dymu jest znacznie mniej...

ale i tak program od kolegi tomka z BB bedzie już na dniach założony ktoś chetny na program od michalo? bedzie do sprzedania
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 20:34 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

icemerc pisze:pierwsze jazdy na programie od michalo i 230 odbyte. Dymu jest znacznie mniej...

ale i tak program od kolegi tomka z BB bedzie już na dniach założony ktoś chetny na program od michalo? bedzie do sprzedania
program jedzie do mnie :)
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

mati_03 pisze:program jedzie do mnie
i jak wrażenia?
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

quattrdomasz pisze:
mati_03 pisze:program jedzie do mnie
i jak wrażenia?
Na razie nie mam kiedy podmienic
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Dzisiaj zamontowałem kości od Michaelo i wymieniłem filtr powietrza, jestem mega zadowolony, póki co wymiana turbo, wtrysków to trochę grubsza sprawa i większa kasa, więc to narazie dalsze plany.
AEL odżył, od 2200-2800rpm może ciut lepiej idzie, choć jeszcze nie jestem przekonany, muszę jeszcze trochę pojeździć, ale powyżej 3000rpm jest naprawdę spora różnica i autko dostało nowe życie :-)

Dzisiaj zrobiłem ponad 70km dla samego fun-u z jazdy i przypadkowo spotkałem Subaru Imprezę I (nie wiem jaki silnik, ale prawdopodobnie 2.0T 211KM), wyprzedziłem ją przy 60km/h i zobaczyłem w lusterku, że gostek podgania i na początku miał problem, ale dzielnie się trzymał i w końcu wyprzedził mnie przy 180km/h, dalej zaczęły się zakrętasy, a AEL jeszcze na letniakach, więc ciężko dojść awd na zimówkach. Trochę zabawy Subarynka miała, choć wiadomo, że jest kilkaset kg lżejsza i to główna przewaga.

To wszystko jeszcze na niezbyt sprawnym katalizatorze, który niebawem będzie usunięty, a wtedy spodziewam się kolejnej niespodzianki w postaci lepszego dołu :-) i mam nadzieję, że turbo zacznie ładować max ciśnienie już przy 2200rpm, bo narazie prawdopodobnie kat zatyka spaliny i turbo rozkręca się przy 2700rpm.

Także podsumowując jestem naprawdę zadowolony i polecam wszystkim. Dymu u mnie chyba trochę przybyło, ale tym niech martwią się Ci których będę wyprzedzał :mrgreen:
Zaczipowany i zdrowy AEL objedzie 2.8 12V, a oglądając filmy na YT stwierdziłem, że jedzie jak 2.8 30V :ok:
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Po czipsie od michaelo:
Fura piknie rwie do przodu od 2k, wcześniej strzał był od ok 2,7:2,9k rpm
mam nawet wrażenie że przed 2k rpm zaczyna się wkręcać.
powyżej 3k zachowuje się jak wcześniej(przynajmniej u mnie:)
Nie mam kata,egr out, passenger out, itd...
Polecam,naprawde super:):):)


miałem na tym zakończyć, ale chyba zaczynam szporować na 0.230, turbo, softt
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Ma ktoś oprócz GTR oprócz czipsa k16 turbinkę ? bo zastanawiam się jeszcze nad taką opcją :-P
()()()() Jedna rodzinka VW
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

kiwi pisze:powyżej 3k zachowuje się jak wcześniej(przynajmniej u mnie:)
Zgadza sie - z ciekaowości pokazałem wykres osobie siedzacej w temacie dosyc konkretnie i powiedział, że tuner co pisał program albo bał sie drgań albo dymu i silnik nie wykorzystuje całego potencjału po 3.2-3.5 tys obr. Ale z dołu jest podlane i idzie lepiej.
wolfik0 pisze:Ma ktoś oprócz GTR oprócz czipsa k16 turbinkę ? bo zastanawiam się jeszcze nad taką opcją
Mam i dupy nie urywa, w sumie powyzej 3,5 tyś jak by minimalnie dłuzej potrzymuje doładowanie, ale tak samo zapycha sie spalinami jak K14. Jak jeszcze bedzie auto w moich rekach to K24 jest rozsądnym rozwiązaniem...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

icemerc pisze:kiwi napisał/a:
powyżej 3k zachowuje się jak wcześniej(przynajmniej u mnie:)
Zgadza sie - z ciekaowości pokazałem wykres osobie siedzacej w temacie dosyc konkretnie i powiedział, że tuner co pisał program albo bał sie drgań albo dymu i silnik nie wykorzystuje całego potencjału po 3.2-3.5 tys obr. Ale z dołu jest podlane i idzie lepiej.
Ale powiem Ci, że dzisiaj miałem troche czasu na pobawienie się na drodze i powyżej 3krpm idzie jednak lepiej niż wcześniej.Na trójce czy czwórce osiągnięcie 4-4,5 krpm nie trwa już tak długo . Najbardzej jednak czuć kopa powyżej 2krpm, względem tego co było przed zmianą kostek.
Na hamownie raczej nie pojadę, bo mam jeszcze pilniejsze inne wydatki. Z resztą nie mam potrzeby, czuje różnicę:):):) I takie było założenie tej operacji: w przystępnej cenie i z głową jeżeli chodzi o soft :ok:

Ps. Nie wiem czy z moim złomem jest coś nie tak, ale ani przed, ani po kostkach nie puszcza czarnych chmur. Jedynie jak nienagrzany, wali na siwo,jak się rozgrzeje, to jest spokój:)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
emilio
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2013-12-06, 11:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Międzyrzecz

Post autor: emilio »

Dzisiaj zakończyłem rezanko mojej włoszki, po za wymianą zegarów na AC/BC oraz dołożenia tempomatu zamontowałem kostki od Michaelo i powiem szczerze że opłacało się wydać tą skromną sumkę :mrgreen: Auto lepiej ciągnie od dołu, szybciej reaguje na wciśnięcie gazu, dymu trochę jest, ale przed modyfikacją również walił czarne bąki podczas przyspieszania, tak więc różnicy zbytnio nie zauważyłem. Tak więc śmiało mogę polecić kostki od kolegi Michaelo :ok:
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

Ile wynosi ta skromna sumka za chipy Michaelo - orientacyjnie ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Napisz PW i zapytaj, na forum nie piszemy o takich sprawach, poza działem giełda oczywiście.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

quattrdomasz pisze:Dzisiaj zamontowałem kości od Michaelo i wymieniłem filtr powietrza, jestem mega zadowolony, póki co wymiana turbo, wtrysków to trochę grubsza sprawa i większa kasa, więc to narazie dalsze plany.
AEL odżył, od 2200-2800rpm może ciut lepiej idzie, choć jeszcze nie jestem przekonany, muszę jeszcze trochę pojeździć, ale powyżej 3000rpm jest naprawdę spora różnica i autko dostało nowe życie :-)

Dzisiaj zrobiłem ponad 70km dla samego fun-u z jazdy i przypadkowo spotkałem Subaru Imprezę I (nie wiem jaki silnik, ale prawdopodobnie 2.0T 211KM), wyprzedziłem ją przy 60km/h i zobaczyłem w lusterku, że gostek podgania i na początku miał problem, ale dzielnie się trzymał i w końcu wyprzedził mnie przy 180km/h, dalej zaczęły się zakrętasy, a AEL jeszcze na letniakach, więc ciężko dojść awd na zimówkach. Trochę zabawy Subarynka miała, choć wiadomo, że jest kilkaset kg lżejsza i to główna przewaga.

To wszystko jeszcze na niezbyt sprawnym katalizatorze, który niebawem będzie usunięty, a wtedy spodziewam się kolejnej niespodzianki w postaci lepszego dołu :-) i mam nadzieję, że turbo zacznie ładować max ciśnienie już przy 2200rpm, bo narazie prawdopodobnie kat zatyka spaliny i turbo rozkręca się przy 2700rpm.

Także podsumowując jestem naprawdę zadowolony i polecam wszystkim. Dymu u mnie chyba trochę przybyło, ale tym niech martwią się Ci których będę wyprzedzał :mrgreen:
Zaczipowany i zdrowy AEL objedzie 2.8 12V, a oglądając filmy na YT stwierdziłem, że jedzie jak 2.8 30V :ok:
Obawiam się, że po wywaleniu kata będziesz musiał wstąpić na wizytę u programera.
wremblo
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-12-21, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wielkopolska

Post autor: wremblo »

Lechu, co trzeba zmienić w programie po wycięciu katalizatora, bo też mam taki zamiar?
Był: SEAT TOLEDO 1.9D
Było: AUDI B4 ABT
Jest: AUDI C4 AEL "ECO Power by' To JA !"
------------------------------------------------------
VAG Forever!!
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

próbował ktoś wsadzać kości od Michaelo do AAT? czy w przypadku tego silnika uderzac do kolegi TO JA ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”