[ALL ] [All] Budowa gwintu do C4

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

Zdjęcia usunięte bo podczas budowy ciągle staram się osiągnąć bardziej efektywniejszy efekt końcowy...

tamte zdjęcia i wymiary są nieaktualne...

Do pełnego zakończenia pozostał górny talerzyk łożyskujący...przerobiłem ze 3 sztuki...ma spełniać wymagania

gdyby ktoś dysponował zdjęciem górnego talerzyka (tam gdzie styka się sprężyna)

PS. do tej pory wydałem na to 400 zł a to nie koniec
Ostatnio zmieniony 2013-04-19, 18:12 przez ratmasta, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ok na ta chwile wyjasnienia wystarcza.dzialaj i chwal sie.
sprezyna opiera sie na gorze na gumie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

Góra opiera się póki co na oryginalnym talerzyku lekko przerobionym
Zdjęcia talerzyka później bo walka trwa
Klucz będzie MTSa do niego dorobię otwory na pierścieniach

Obrazek
Obrazek

Jak macie dojście to szukajcie takiej sprężyny...wtedy górny talerzyk zostaje oryginalny...to ten z lewej
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-04-19, 19:33 przez ratmasta, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

ratmasta, a jakby odciąć ten górny zwój sprężyny? Lub dać go gdzieś jakoś rozszerzyć?
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

Dawid2542, faktycznie nie zauważyłem wcześniej...jutro zobaczymy co da się zrobic
regulamin
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

ratmasta, są zakłady dorabiające sprężyny. Kuba "Młody" kiedyś drążył temat springów pod zamówienie.
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

A jaki był tego finał?
regulamin
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

Budowa zakończona
Niestety...sprężyna okazała się na tyle wysoka, że musiałem wyciąć 2 zwoje czyli z 7 zostały 5

GWINT ustawiony 2 cm od dolnej krawędzi...nie kręciłem gwinta na sam dół :)

Koszta zrobienia gwinta na przód:
- 2 spężyny 200 zł
- nagwintowanie rury + dorobienie pierścieni 150 zł
- rure trzeba sobie skąbinować

Ewentualnie mogę komuś wykonać taki zestawik...

Ja osobiście gwintu nie mocowałem do goleni mcpersona wszystko jest tak ciasno, że ledwo wbiłem rurkę na goleń...z czasem obspawam całość

PS. nie wiem jak po czasie się zachowa górne mocowanie z poduszką
PS2. jak kolega Dawid zauważył talerzyki górne pozostają bez zmian :)
PS3. jeżeli chodzi o tył to ja przerobiłem tylny amortyzator tzn przerobiłem mocowanie sprężyny obniżąjąc ją o ok 2 cm + sprężyna sportowa KW

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-04-26, 20:10 przez ratmasta, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dopełnieniem obowiązku będą zdjęcia jak to wygląda założone w aucie. Gratki za wykonanie i sfinalizowanie pomysłu :ok:

Co do tyłu, idź dalej i zrób kpl przód-tył, przecież tam jeszcze łatwiej o wciśnięcie rury gwintowanej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:wciśnięcie rury gwintowanej.
A po co ?. Zerkopol proponował nacięcie gwintu na rurze amora ...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A po to żeby mieć parasol bezpieczeństwa :-P Materiału tam styknie żeby nie było niesodzianek? jak gruba jest ścianka ori amora?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, wystarczająco dużo żeby naciąć gwint pod nakrętkę i kontrnakrętkę. 3mm ścianka w B6 ma.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

kk84, tylko czy po nagwintowaniu ORI amora nie pordzewieją te gwinty? ja to bym wolał jednak nabić rurę gwintowaną ze stali nierdzewnej i mieć spokój ;-)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dawid2542, przyznam się, że nie wiem.
Awatar użytkownika
ratmasta
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-03-10, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: ratmasta »

Panowie....
1. gwintowanie rury odbywa się na tokarce...chce wam się gwintować ręcznie? bo mi nie...auto waży ok 1400-1500 kg nie odważę się gwintować kolumny
2. przed gwintowaniem kolumny trzeba ją równo przeszlifować? chce wam sie robić to idealnie? bo mi nie :)
3. ja robiłem ze zwy klej rury...szkoda mi kasy na nierdzewkę...i tak miałem dużo problemu ze znalezieniem zwykłej rury o odpowiednich wymiarach
4. niestety trzeba kupić sportowe amory...albo skrócić seryjne
5. panowie pytajcie chętnie odpowiem na pytania bo myslę, ze warto :)

foty wkrótce jestem znowu w delegacji :)
regulamin
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”