[100 C4] Jak wycisnąc więcej soku z mojej 100 ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
HyperPump
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2019-03-10, 17:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

[100 C4] Jak wycisnąc więcej soku z mojej 100 ?

Post autor: HyperPump »

Witam, czysta benzynka 2,6 v6. Zalezy mi na podniesieniu przyspieszenia w dolnym zakresie obrotów. Moje pomysły:
1.Zaraz wymiana rozrzadu, klimy brak miejsce na wiekszy FMIC jest budzet 500-1000zl. Chlodnica do wymiany leci.
2. Najwieksze dostepna srednica filtra stozka. Pytanie czy w obudowie jest wystarczajace miejsce czy troszku bardziej schowac go w glab koła ?
Dzwiek zapewne chce dobry uzyskac o mocy nie ma co mowic moze 2km...
3. Zabawa z ukladem wydechowym. 2 katalizatory wyciąć i kwasówka puścic przelot czy moze jakoś spróbować je odetkać ? Nie wiem czy zostanie dopuszczony po scieciu ich.

Prosze o wasze pomysly mieszcze sie w budzecie 500-1000zl za same części bez robocizny. Ktory z moich pomyslow jest realny ?
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

1. Ale do czego chcesz ten FMIC podłączyć? 2.6 jest silnikiem wolnossącym, czyli bez turbo.
2. Stożek nie da Ci kompletnie żadnego odczuwalnego wzrostu mocy.
3. Zabawą z wydechem możesz co najwyżej zabrać mu trochę mocy.

Żeby dodać tutaj powiedzmy te 15 - 20 koni to budżet musisz pomnożyć co najmniej razy 4.
HyperPump
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2019-03-10, 17:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: HyperPump »

Nie chce za bardzo w moc celowac tylko podniesc jej zbieranie sie w dolnym zakresie. Chyba jedyna sensowna rzecz to zabawa z dolotem powietrza ?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jedyna sensowna decyzja to sprzedać i kupić z inną jednostką, cokolwiek by nie robić przy wolnossaku to bardzo duże koszta nie adekwatne do przyrostu.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

O ile się orientuje to w 2.6 jest podwójna przepustnica na początku otwiera się mała a potem duża. Można spróbować przerobić tak, żeby otwierały się jednocześnie to od dołu powinno dać minimalnie więcej momentu.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

sprzedać i kupić coś z turbiną. A na strokera szykuj kasę x10
HyperPump
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2019-03-10, 17:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: HyperPump »

Z ta przepustnica bardzie ciekawe przeanalizuje to z mechanikiem dzieki za podpowiedz
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Powiem Ci ze swojego doświadczenia z mechaniki motocyklowej w której robiłem prawie 5 lat, że jak masz drugą przepustnicę to dzięki niej masz właśnie więcej momentu na dole. Tworzy ona odpowiednie ciśnienie w układzie dolotowym przy dolnym zakresie obrotów. Jeśli chcesz cokolwiek podnieść moc w tych pieniądzach to polecam dać dobre świece, przewody, może dobrać lepszą cewkę (nie bijcie mnie jeśli jest w tym silniku palec i kopułka), chodzi o to żeby przywrócić jak najbardziej do stanu fabrycznego ten silniczek. Oczywiście można pomyśleć o jakichś agresywnejszych wałkach rozrządu, lepsze sprężyny zaworowe, dobrze wystroić podnieść odcinke. Ogólnie to nie jest rozwojowy silnik.

Kolego sprawdź na początek czy serducho trzyma kompresję, możesz pojechać też na rolki i zobaczyć ile koni wypluje.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
HyperPump
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2019-03-10, 17:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: HyperPump »

Dokladnie jutro wjezdzam do mechanika i zaczynam od sprawdzenia kompresji przed naprawa w niej. Druga sprawa zalozylem dosyc spory stozek na testa wczoraj i dosyc zadowolony jestem nie buczy czuc lekko leprzy basowy dzwiek. Zastanawiam sie na powaznie na przebudowa dolotu oddzielajac strefe od ciepla. Po glowie mi chodzi montaz intercoolera na przod, mam do wymiany chlodnice. Zgranie dolotu + IC wiekszego nie poprawilo by lekko ?
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Kolego zastanów się po co Ci IC? To jest wolnossak i masz taką samą temperaturę wpadającą w dolot jak i tą, która ma schłodzić to powietrze. IC stosuje się ko przy jednostkach doładowanych, bo sprężanie powietrza podnosi jego temperaturyę. Uwierz mi na słowo, że IC u Ciebie to może być tylko dla ozdoby.

No i stożek pamiętaj, że musisz czyścić i pryskać specjalnym olejem co jakieś 500 km, bo sam filtr stożkowy nie ma właściwości filtrujących (no poza większym syfem), a filtruje właśnie ten olej, którym musisz ten filtr nasączyć.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
HyperPump
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2019-03-10, 17:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: HyperPump »

O stozku wiem mam go w 1.9tdi i pryskam srodkami KN. Trwale i na lata. Sam stozek dla ciekawskich dal 2km na hamowni z silnika 110km wyplul 112 w polaczeniu z chip i wtryskami 216 daje dobre rezultaty. Pytam bo moja wiedza konczy sie na dieslu i silniczka benz typu 1.4 nigdy nie mialem V6 a chce swoja setke na lata zostawić.
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

To kolego masz odpowiedź, że trzeba przywrócić auto do mocy fabrycznej.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

HyperPump pisze:O stozku wiem mam go w 1.9tdi i pryskam srodkami KN. Trwale i na lata. Sam stozek dla ciekawskich dal 2km na hamowni z silnika 110km wyplul 112 w polaczeniu z chip i wtryskami 216 daje dobre rezultaty. Pytam bo moja wiedza konczy sie na dieslu i silniczka benz typu 1.4 nigdy nie mialem V6 a chce swoja setke na lata zostawić.

To co działa w dieslu nie konicznie działa na benzynie. Musiał byś znaleźć kogoś kto ci policzy cały układ dolotowy i wydechowy i na końcu to wszystko dobrze zestroi. Chociaż przy tym silniku nie da to dużego efektu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”