[100 C4] Plan 2018 audi c4 2.3 turbo efi

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

[100 C4] Plan 2018 audi c4 2.3 turbo efi

Post autor: Adam »

Witam. Mam jak zwykle szalony pomysł uturbić moje kochane audi z silnikiem 2.3 10v. Czy ktoś z was słyszał lub widział podobny projekt i chciałby się podzielić linkami do opisów tych projektów?? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów jest właścicielem takiego udoskonalenia?? Szukam kilku rozwiązań tecnicznych oraz wskazówek dotyczących montażu sprężarki w tym silniku.
:mrgreen:
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Pierwsza sprawa to jaki budżet na taką operację przewidujesz bo od tego wszystko zależy co i jak...
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Kasa jest małoważna. Liczy się dobra zabawa i chęć zrobienia coś z niczego. Swapy nie interesują mnie gdyż lubie swoje 2.3:)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Adam,
Adam pisze:wskazówek dotyczących montażu sprężarki w tym silniku
Kolektor z 10V o oznaczeniu MC, najlepiej razem z turbo i wg oraz dp. Podstawka filtra oleju z AAN. Pozostaje kwestia zrobienia spływu oleju do miski, zasilenia turbo w olej oraz magistrale wodne do płaszcza turbosprężarki.

Przy uturbianiu tego silnika weź pod rozwagę przejście z Jetronic'a na EFI :idea:
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Efi już jest. Myślałem że podstawke filtra oleju, kolektor wydechowy wezmę z 2.5 tdi orurowanie z kwasiaka się wyspawa. Turbo to będzie nieduża hybryda. DP, jak i TIP będzie custom
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nie doprecyzowałeś na ile % ma być custom, na ile OEM :lol:
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Na twoim miejscu wziałbym caly blok z 2.5 tdi - ma wszystko co potrzeba pod turbo + wiekszą pojemnosć, mocny wał i dobrą sztywność +dokupić kute korby + kute tłoki i głowice z 2,2t i można dzialać, inaczej to bezsens
AEL INSIDE
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

To akurat nie głupi pomysł chociaż pochłonie dużo dużo więcej kasy. Może kiedyś to rozpatrzę. A blok z 2.3 aż tak dużo się nie różni od tego z 2.5 tdi. Najwyżej sprawdze na co pozwoli mi seryjna korba :p spływ oleeju będzie taki sam jak w 2.5 tdi. Zasilanie oleju będzie z podstawki filra oleju lub z głównej magistrali w bloku. Chłodzenie turbiny oraz oleju również tak jak w tdi. Przeróbek kosmicznych nie będzie:) doładowanie silnika będzie tylko 0.7 bara po samej gruszce. DV-ka z 1.8t. Ile to wydmucha sam jestem ciekaw.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Na seryjnych bebechach wysypie sie to raz dwa. Znajomy uturbiał honde civic 1.6 z 2001r - sam silnik + sprzegło pochłanął 12kzł + nielicząc kompa (stand alone miał swojego to jeszcze 2kzł )

Ps chcąc miec lepsze osiagi 100x bardziej wolałbym kupic 4.2 z quattro z korkiem wstydu niz psuc coś co jeszcze przejeździ kupe km w miare bezawaryjnie
doładowanie silnika będzie tylko 0.7 bara po samej gruszce. DV-ka z 1.8t. Ile to wydmucha sam jestem ciekaw.
2.5tdi - zwykły klekot ma w serii doładowanie 0.9 bara i kute tłoki
AEL INSIDE
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dodek pisze:Na seryjnych bebechach wysypie sie to raz dwa.
A figa z makiem, jak dobrze i z głową strojone to pojeździ, ponieważ :

1. 027 198 401 C - korbowody w AAR i AAN, dadzą radę pod 520Nm.
2. Panewki te same.
3. Różnica w tłokach które też są kute.
4. Blok żeliwny.

Więc ja raczej śmiem twierdzić, że się nie wysypie raz dwa.
Wąskim gardłem będzie głowica.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

KK powrócił:) :ok:
GEKON Quattro
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
prace trwają. jak na razie wszystko dopasowane. tłoki odprężone silnik przesypany. Nowe panwy King racinga. głowica zrobiona. Obecnie silnik dociera sie jako wolnossąca jednostka
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Jezu, nareszcie jakieś zdjęcia :-P Publiczność domaga się więcej zdjęć.
Ile "mięcha" zdjęte z denka ?. Wynaczyłeś CR po obróbce tłoków czy aby frezer nie zebrał za dużo ?.
Ostatnio zmieniony 2018-01-25, 18:06 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

cr zostało wyznaczone. według pomiarów 9.2. tłoki doważone co do dziesiątej grama.
jak na razie wszystko się ładnie dociera:) denko tłoka nie zostało zaniżone a jedynie zabielone blok silnika był planowany więc i tłok ciut ukróciłrm oraz roztoczyłem komorę spalania w tłoku. docieram to jako wolnossaka jeszcze:D gdyż kasa kasa kasa kasa:P
jedyne co do szczęścia potrzebuję to intercooler oraz chłodnicę oleju. a na wiosnę jade z koksem. wszystko jak na razie idzie jak krew z nosa-Przecieram szlaki :D:D:D:D
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Po długim zastoju na forum znowu cos sie kręcić zaczyna.brawo ty
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”