[A6 C4] Podgrzewanie płynu chłodzącego w dieslu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

[A6 C4] Podgrzewanie płynu chłodzącego w dieslu

Post autor: Matrix1540 »

Ostatnio wpadłem na pomysł wykonania u siebie systemu dogrzewania płynu chłodzącego 3 świecami żarowymi takie jak ma np. golf 4/bora-1.9 tdi 110/115 KM. Jeżeli ktoś nie wie to za pomocą odczytu z czujnika temperatury(np. zimą przy -5 St.C) załączają się te trzy świece i powodują szybsze zagrzanie się płynu dzięki czemu mamy szybciej ciepło:) korpus na świece można dostać na szrocie z jakiegoś golfa ale bardziej interesuje mnie strona elektryczna takiej przeróbki. Czy ktoś to próbował wykonać? Jeżeli tak to proszę o pomoc bo ja w elektryce nie jestem zbyt obeznany:)


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-02-27, 10:19 przez Matrix1540, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Hincó ma podgrzewacz z BMW ale w bmw automatycznie steruje tym komp przez can

W borze tym ustrojstwem tez steruje komp - nasz komp niestety takiej opcji nie ma.
Na allegro sa gotowe zestawy czujnik temp wraz z regulowanym termostatem (do piecow Co) - ze jak temp osiagnie tyle i tyle sterownik wyłacza zasilanie do grzałki gdyby poprosic o wersje na 12v móglbys cos podziałać.
http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... EMPERATURY
Ew programowalny uklad na atmega - ale to trzeba sie na tym znać
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Matrix1540, _tagi
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ja zastosowałem sygnał ze wzbudzenia alternatora (troche za wcześnie się załącza) i termistor czy jakoś tak który wyłącza obwód powyżej 50*C i daje rade ;)
Mozna też stosować termostaty nastawne z np pralki.
Do tego układ zwłoczny (są na allegro nawet regulowane przekaźniki zwłoczne) i nie trzeba komputra :ok: :lol: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-02-26, 01:36 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Tak jak mówiłem, dla mnie elektronika to czarna magia i dopóki nie zobaczę schematu z opisanymi poszczególnymi elementami to nie zaczaję jak to działa i co najważniejsze jak to wykonać:)
Ostatnio zmieniony 2012-02-26, 12:26 przez Matrix1540, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Hincó, rozumiem że króciec ze świecami wrzuciłeś gdzieś w mały obieg tzn. gdzieś przy wężach do nagrzewnicy i odpala się to tylko po odpaleniu auta ?

Generalnie można by to sobie wykonać pod przycisk i samemu włączać/wyłączać.
Jak zrezałbym sobie coś takiego to i tak pewnie na tydzień pociągnąłbym jakąś lampkę do kabiny żeby wiedzieć kiedy się włączają świeczki i czy dobrze działa - dla kontroli.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Matrix1540, a nie lepiej kupić coś takiego.
Zadzwoń do gościa teraz nie widzę by sprzedawał ale ma do tego kpl zestaw ze sterownikiem. Podpinasz w ukł chłodzenia, pod 12V i jakiś włącznik z kabiny, czujnik temp będzie robił za termostat i wyłączał grzanie przy osiągnięciu danej temp. Dobrze podłączyć do tego jakąś małą pompkę obiegową, taką jak były montowane oryginalnie w niektórych wersjach, może nawet ją masz a wygląda tak
Obrazek
czy nowsza z ciut inną wtyczką tak
Obrazek

TU masz info o tych pompkach.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Po co pompka ? Wpinając podgrzewacz w mały obieg (bo chyba tylko tak powinno się) mamy zapewniony przepływ.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

various, pomyśl kolego, mając już taki zestaw grzechem byłoby nie wykorzystać go jako podgrzanie silnika zimą przed rozruchem.
Żaby zaraz ktoś nie wyskoczył ze w moment aku zje i nie odpali, od razu tłumacze że przy padniętym aku, to i bez tego podgrzewania nikt nie odpali a zdrowy aku 74Ah może bez problemów te 3min pogrzać bez uszczerbku na rozruchu, nawet lepiej bo się wzbudzi w tym czasie. Czysta matematyka jeśli coś żre przykładowo powiedzmy 1KW to przy aku 74Ah rozładuje go w ok 54min, więc po 3min bez zająknięcia ma kręcić. 3 świece po 25A dają ok 900W wiec tym bardziej można.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Używałem podgrzewacza z BMW o podobnej mocy przez dwie zimy, setka ma słaby altek bo ok 70A ale nowy akumulator 77AH mocno poczuł obecność grzałki i tej zimy w największe mrozy, żeby nie doładowywać nie używałem tego dobrodziejstwa...
Świece ciągną aż po 25 A :o mają moc...
Ten podgrzewacz ma 3 grzałki po ok 15A...
TDI to kawał żelastwa i żeby cokolwiek podgrzać to musi chodzić z kwadrans...
Nie użyłbym przed rozruchem takiej grzałki przy -20 :lol:
160+PS
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

kolega miał e46 2.0d z ta grzałka w standardzie i jakos nie zauwazyłem zeby to realnie pomagało w nagrzewaniu wnetrza - poprostu w zimne dni tego nie czuć tak empirycznie jak np grzanych siedzeń.

Jc to prócz webasta 2 najlepszym patentem jest grzałka na 220v wkrecana w broki w bloku o czym juz pisali koledzy na forum. ;-)
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dodek pisze:Jc to prócz webasta 2 najlepszym patentem jest grzałka na 220v wkrecana w broki w bloku o czym juz pisali koledzy na forum. ;-)
To bez wątpienia najlepsza opcja na zimę :ok:
W tym przypadku ja bym zaryzykował podgrzanie te 2-3min z pompką, nie chodzi o to by nagrzać silnika i było ciepło ale by z -25C zrobić chociaż -10C, z drugiej strony zdrowy diesel powinien zapalić w taki mróz bez tego podgrzewania.

A czy przypadkiem oryginalnie te 3 świece w króćcu nie były stosowane, poza komfortem cieplnym kierowcy i pasażerów, również zapobiegawczo przed pękaniem bloku/głowicy? Taka teoria kiedyś w necie padała że zimą mocno wychłodzony płyn wracając do bloku powodował pęknięcia w niektórych przypadkach a to w jakimś stopniu zwiększa temp tego płynu.
Osobiście nie wydaję mi się to być prawdą. Słyszeliście coś takiego?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Moje testy z termometrem włożonym w nawiewy wykazały że różnica między włączoną grzałką a wyłączoną nie jest kolosalna, Mierzyłem czas przejścia z -5*C do +10*C i bez grzałki był czas rzędu 8 minut, a z grzałka 6minut.
Kumpel ma a3 1,9 i poczuł że coś mu słabo się nagrzewa jak padły mu wszystkie trzy świece przed rozpoczęciem zimy. Ale w 2,5....

Gdybym teraz wiedział jaki efekt dają te podgrzewacze bez wątpienia zamontował bym mokre webasto...
160+PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”