[A6 C4] AEL wolna odma??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

GTR34, Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie gdzie idzie ten cienki wężyk, czy aby na pewno on był z odmy?? Mi się wydaje że idzie on do zaworka N75 który steruje ciśnieniem doładowania.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

To samo chcialem powiedziec, na schematach jakie znalazlem widze tylko rurke z wlotu IC do N75. Tylko jakim cudem tamtedy walił by olej...
Moze turbina wali olej w strone IC i ten przewód go zasysa, ale nie na odwrót raczej.
Ostatnio zmieniony 2012-10-10, 21:55 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zapożyczyłem zdjęcie z allegro, zaznaczyłem białą strzałką gdzie wchodzi ten przewodzik. I z resztą zdejmowałem wąż co idzie od turba do IC i nie wygląda na to, żeby turbo popuszczało, bo tam jest czyściutko..

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-10, 22:04 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

w etce on jest?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

GTR34, A no to ja miałem na myśli drugi wężyk co jest widoczny na zdjęciu po lewej stronie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak myślałem, bo drugi właśnie idzie do N75 ale to nie o ten wężyk się rozchodzi.. A w etce nie widzę tego. Muszę jutro dokładnie posprawdzać na odpalonym silniku co to się tam dzieje dokładnie..
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Ja miałem ten wężyk urwany przy odmie (na tym kolanku się odłamał) i też olejem rzygało, tyle że na chłodnice :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No i u mnie jest tak samo, czemu w tym przewodzie jest olej ? Tak ma być ? Głównie o to mi chodzi.. Czy tak ma być jednak czy mam coś zwalone, ale czemu ma pluć olejem do środka intercoolera ? Nie rozumiem tego kompletnie..
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

W końcu to odpowietrzenie skrzyni korbowej i ta mgiełka oleju zawsze nie do końca zostanie odseparowana. U mnie w intercoolerze też jest oleju ale to jak ostatnio czyściłem to może łyżka tego oleju była :-P
Spróbuj wyczyścić tą odmę, dać nowy wężyk i pojeździć, to nie v6 gdzie się wymienia odmę :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

W ogole to tak teraz patrze ze w AELu to jest inaczej niz w 1z... macie separator jakos z boku w formie puszki bodajze, a nie kolko na pokrywie zaworow jak u mnie.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to nic, widocznie tak ma być.. wolfik0, tak samo u mnie, tylko że ten wężyk przy icku miałem urwany i z niego, że tak brzydko powiem "oszczało" cały icek. Ale cały dolot rozebrałem, wyczyściłem, icka umyłem, poskładałem i spokój. Turbo się teraz ładniej odzywa przy czystym dolocie ;-)
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

Panowie odświeżę temat ;-)


U mnie w odmie nie ma cześci zaznaczonej na foto .

Obrazek

Jak często może zapychać sie odma.Czyściłem jakieś 4 m-ce temu ,i podejrzewam że ponownie cos z nią nie tak :-|

Pojawił sie olej w dolnej czesci IC ( od turbo -> IC ) i jest go sporo
Pojawiły sie małe oznaki oleju przy pokrywie zaworów( góra -przy śrubach)

Ktoś podpowiadał mi kiedyś że może być to wina zatkanej odmy .

Ale powróćmy do braku tej rurki na foto.
Gdzie u was jest poprowadzony wężyk? U mnie nie ma -i nie wiem co i jak ?
Jakie zadanie ma?

Dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi :-)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

jakby sie odma zatkała, to by Wam wywaliło olej przez bagnet i wszelkie możliwe otwory silnika,
cienki przewód od dołu IC idący do odmy to zwrot oleju, z układu dolotowego do miski olejowej.
w tych silnikach jeśli chcecie mieć dobry silnik to nie warto uwalniać odmy,
jeśli silnik nie jest w agonalnym stanie i nie ma przedmuchów na pierścieniach, to odma sobie wyśmienicie radzi zarówno na wysokich obrotach jak i na dużych ciśnieniach doładowania,
ja całą prawie drogę z Luksemburga, na niemiechich autostradach, wracałem z prędkościami 150-180kmh i z ciśnieniem 1,0-1,5bar i nic sie nie działo, oleju nie ubyło ani trochę.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

Podłączyłem tak jak mówisz.Ale weżyk który był wczesniej podłączony na sam dół IC leciał stąd :


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz 1 weżyk został wolny :-|
Ostatnio zmieniony 2016-02-02, 12:34 przez Look_s6, łącznie zmieniany 2 razy.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Ten wezyk z dolu ma isc bezposrednio do odmy
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”