[A6 C4] Skrzypienie przy kręceniu kierownicą

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Nyku
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-09-22, 22:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sosnowiec

[A6 C4] Skrzypienie przy kręceniu kierownicą

Post autor: Nyku »

Witam , dzisiaj podczas kręceniem kierownicą usłyszałem dziwne skrzypienie wydobywające się tak jakby z deski rozdzielczej. Po wnikliwszej analizie dostrzegłem że dzwięk wydobywa się z okolic kielicha od strony pasażera. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem i wie co może być tego przyczyną abym nie musiał się dobierać do drążków kierowniczych czy to McPersona?

Gdy stwierdziłem że nagram film z tym jakie to wydaje dzwięki to akurat ucichło, piszczy i na odpalonym i na zgaszonym silniku. Płyn do wspomagania w normie.
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

tak, to łożyska kolumny mc persona tak tobie zaczynaja strzelac przy skrecaniu kierownica.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

umnie wina lezala po stronie wadliwych amortyzatorow trw
po wymianie lozysk w kielichach nie ucichlo.wstyd bylo skrecac na postoju
po wymianie na amorki sachs wszyskie skrzypienia ustaly
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
Nyku
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-09-22, 22:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sosnowiec

Post autor: Nyku »

Dzięki bardzo , będe wiedziął od czego zacząć , co dziwne znajomy na A4 B5 i ma dokładnie to samo tyle że u niego to skrzypoienie występuje przy każdym najmniejszym ruchu kierownicą, tyle że tam jest wielowahacz więc wydaje mi się że w takim razie u mnie to będzie raczej amortyzator.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

U znajomego może być których z wahaczy a u Ciebie na 90% łożysko na górnym McPhersonie. Ma dość dużą średnicę i jest białe.
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Raczej te plastikowe lożysko amorka tak jak wyżej koledzy piszą :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Dokładnie, na 100% to łożysko. Niestety w C4 i w C3, V8 to bolączka tego układu. I jeśli masz zawiechę niską to choćbyś nawet założył Lemfordera, to nasze drogi to zweryfikują. U mnie to co 20 000 km pada. Bo to tak jak kolega napisał plastik jest z kuleczkami.

BTW. nie mam na to sposobu?

A w B5 właśnie zaczęło mi tak "chrumczeć" a od wczoraj jeszcze stukać. Nic tylko zapraszać więcej TIR`ów do naszej pieknej krainy.
Ostatnio zmieniony 2014-04-02, 17:01 przez zrywka, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

Ostatnio też z tym walczyłem. Wymieniłem łożysko poduszkę i dalej to samo. Okazało się że trzeba tylko dokręcić magiel od strony pasażera jedna śrubka na klucz 13 ;)
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Nuras pisze:Ostatnio też z tym walczyłem. Wymieniłem łożysko poduszkę i dalej to samo. Okazało się że trzeba tylko dokręcić magiel od strony pasażera jedna śrubka na klucz 13 ;)
ale tutaj przy drążku kierowniczym?
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Ta śrubka jest schowana pod serwem chyba. Jak miałem stuki przy skręcaniu kierownica szybko lewo prawo na zgaszonym silniku to to występowało. Śrubka 13 kasuje luz na listwie przekładni. Dokręcasz tą 13-tką ćwierć obrotu,sprawdzasz czy dalej stuka i jedziesz się przejechać by sprawdzić czy kierwonica po pokonaniu zakrętu wraca na wprost. Powtarzasz aż nie pozbędziesz się stuków.
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

Ja musiałem ją dokręcić, jak kolega kręcił kierownicą ja przystawiłem palec do magla tam przy śrubie gdzie blacha styka się z maglownicą i wtedy czułem luz no i oczywiście tam stukało bo pod oporem przeskakiwała maglownica powodując ten dźwięk ;)
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

kurcze to moze to jest u mnie a nie lozysko mcphersona. musze to sprawdzic.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

Taka opcja jaka była u mnie...listwa kolumny ma docisk na teflonach,były suche jak pieprz.wstrzyknięcie odrobiny oleju pod gumowe osłony przyniosło pozytywny skutek,i dwa lata cisza.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nuras pisze:magiel od strony pasażera jedna śrubka na klucz 13 ;)
Na klucz 16
Matrix1540 pisze:Śrubka 13 kasuje luz na listwie przekładni. Dokręcasz tą 13-tką ćwierć obrotu,sprawdzasz czy dalej stuka
Na klucz 10
Jeden kolega pisał o śrubie mocującej magiel do nadwozia a drugi o kasowniku luzu w maglu między wałkiem a listwą, to dwie różne śruby.
Z dokręcaniem tej 16tki do nadwozia radzę uważać, jest przelotowa przez magiel, zbyt mocne powoduje owalizację tulei magla i przeciekanie oleju wsp przez uszczelnienia w tej części magla.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

A powiedzcie mi co to jest jak czasami na postoju podczas manewrowania czy parkowania coś wyje lekko podczas kręcenia kierownicą ale nie zawsze?? Może zużyty olej??
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”