[ALL ] Instrukcja myca by zibi06

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

[ALL ] Instrukcja myca by zibi06

Post autor: Butterbean »

skopiowane od zibi06 z www.vagolandia.pl


CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z KOSMETYKĄ AUT -robocze

1.Mycie

1.1 Mycie wstępne
[spoiler]Jeżeli mamy do dyspozycji myjkę ciśnieniową i pianownicę warto ich użyć do wstępnego mycia auta. Ten proces nie zastępuje mycia ręcznego ale może być z nim połączony w przypadku znacznie zabrudzonego auta.
Dokładnie spryskujemy całe auto od góry do dołu pokrywając je pianą. Po kilku minutach kiedy piana zaczyna powoli spływać i znikać auto dokładnie spłukujemy myjką ciśnieniową. Środki pianotwórcze o agresywniejszym działaniu powodują również spłukanie wosku.[/spoiler]

1.2 Mycie wnętrza drzwi
[spoiler]Polecaną czynnością jest dokładne wymycie wewnętrznej strony drzwi przy zawiasach po to aby „brud” nie wypływał po czynności głównego mycia. Najprostszą metodą jest spryskanie wnętrza drzwi odpowiednio rozcieńczonym środkiem APC, a następnie dokładne oczyszczenie przy pomocy pędzelka. Po tej czynności całość spłukujemy małym strumieniem wody.[/spoiler]

1.3 Mycie zakamarków

[spoiler]Podczas każdego dokładnego mycia wskazane jest domycie wszystkich zakamarków np. osłony, grile, listwy przy oknach, klamki, wnęki, oznaczenia fabryczne, etc.. W miarę możliwości i chęci przy każdym dokładnym myciu konieczne jest domyć wszystkie zakamarki typu oznaczenia fabryczne. Do tego celu również używamy APC który przy pomocy atomizera rozpylamy, czekamy aż środek zacznie działać i dokładnie czyścimy dane miejsce (najlepiej użyć do tego celu pędzelka). Po tej czynności każdy umyty element spłukiwać oddzielnie nie dopuszczając do zaschnięcia preparatu (np. na częściach plastikowych)
Te czynności przeprowadzamy w miarę możliwości i chęci, chociaż warto je wykonać co pewien czas lub jeżeli „zachodzi taka potrzeba”.[/spoiler]

1.4 Mycie kół oraz nadkoli
[spoiler]Kolejny krok to wyczyszczeni kół oraz nadkoli. Silnie zabrudzone felgi spryskujemy dostępną chemią. Należy pamiętać aby przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję użycia dotyczącą danego środka ponieważ są one dosyć agresywne i ich zastosowanie jest uzależnione od rodzaju felg jakie posiadamy. Dlatego przy kupnie wybranego środka czyszczącego warto to sprawdzić lub poradzić się fachowca i/lub wykwalifikowanego sprzedawcy. Felgi czyścimy lub rękawicą. Umyte felgi spłukujemy.
Nadkola możemy potraktować np. APC i dokładnie oczyszczamy szczotką ich zastosowanie może być przykładu Meguiar’s Wheel Brightener, Atak do felg lub cokolwiek innego), a następnie czyścimy szczotką lub rękawicą. Pamiętajmy aby przeczytać instrukcję użycia danego środka gdyż są one dość agresywne i w zależności od rodzaju felgi inne będzie ich zastosowanie, a o uszkodzenie nie jest trudno. Nadkola natomiast traktujemy np. APC i dokładnie czyścimy szczotką. Aby ułatwić sobie pracę w miarę możliwości możesz odkręcić koła i wtedy mycie nadkoli będzie dużo łatwiejsze. Dressing nałożymy na końcu.[/spoiler]

1.5 Mycie zasadnicze

[spoiler]Po czynnościach wstępnych związanych z powyższymi informacjami przechodzimy do mycia zasadniczego całego auta z zastosowaniem „Metody na dwa wiadra”.

Optymalny zestaw do wykonania:

- Dwa wiadra o pojemności 10 -12 litrów (warto również zastanowić się nad zakupem GRITT GUARD (jest to separator brudu który umieszcza się we wiadrze po to aby nieczystości gromadziły się na dnie, a nie pływały razem z wodą. Przed ewentualnym zakupem należy pamiętać że G.G nie pasuje do każdego wiadra)

- Rękawica dedykowana do mycia karoserii ( z mikrofibry lub wełny )

- Pędzelek z miękkim naturalnym włosiem ( bez metalowych elementów). Pędzelek sprawdza się w myciu trudno dostępnych miejsc, nie jest koniecznością, ale jest bardzo przydatny.

- Szampon . Do „pierwszego” mycia nie jest wymagany dobry szampon. Po nałożeniu wosku do mycia powinno się już używać szamponu o odpowiednim PH. Zwykły szampon o bardziej agresywnym działaniu powoduje zmycie wosku.

- Ręcznik dedykowany do osuszania ponieważ ze względu na duże możliwości wchłaniania wody jest bardzo pomocny w "zbieraniu" jej z karoserii.

Instrukcja mycia:
W jednym wiadrze rozrabiamy ciepłą/letnią wodę z szamponem, a w drugim wiadrze samą wodę. Należy pamiętać o odpowiednim dozowaniu szamponu ponieważ są bardzo skoncentrowane.

Rękawicę "zamaczamy" w wodzie z szamponem, myjemy jeden panel i płuczemy rękawice w drugim wiadrze.
Częste płukanie rękawicy jest bezpieczniejsze ponieważ brud spływa z niej i zostaje w drugim wiadrze z samą wodą.
Mycie rozpoczynamy od dachu, następnie myjemy szyby i kolejno czyścimy auto coraz niżej. Miejsca pod listwami warto jest myć na samym końcu gdyż tam jest zawsze nagromadzone najwięcej brudu.

Umyte auto spłukujemy czystą wodą (najlepiej bieżącą) i osuszamy.[/spoiler]

1.6 Mycie komory silnika
[spoiler]Jeżeli uważamy że nie odpowiada nam „czystość” komory silnika możemy do oczyszczania użyć APC w odpowiednim stężeniu. Używając dodatkowo degreasera pozbywamy się zalegających smarów/ zabrudzeń od oleju. Można użyć również np. benzyny ekstrakcyjnej. Umyte elementy zmywamy ściereczką / ciepłą wodą. Do mycia przydatne będą pędzle i szczotki.
Jeżeli mamy silne nerwy lub/i silnik nie przedstawia żadnej wartości możemy użyć myjki ciśnieniowej z ciepłą wodą i odpowiednich środków chemicznych. Wypada zabezpieczyć punkty newralgiczne silnika, chociaż lepszym wyborem będzie nie domycie zakamarków niż „podtopienie” silnika. Nie powinniśmy myć ciepłego sinika ponieważ zastosowane środki chemiczne szybko wysychają i pozostawiają ślady.
Do mycia plastików używamy APC, pędzelków, etc. Końcowy efekt „czystości” uzyskujemy po użyciu środka do plastików.

Czynność mycia komory silnika możemy wykonać w czasie kiedy stwierdzimy że chcemy/ lub jesteśmy przekonani do jej wykonania, więc możemy ją pominąć.[/spoiler]

2. Przygotowanie powierzchni


2.1 Oczyszczanie powierzchni przed glinowaniem


[spoiler]Jeżeli auto nie było wcześniej glinkowane lub proces ten był przeprowadzony w dosyć odległej przeszłości i/lub auto jest eksploatowane w dosyć trudnych warunkach atmosferycznych to na pewnych elementach gromadzi się spory brud który jest zbyt trudny do usunięcia z tych elementów np: progi, dolne części drzwi, zderzaki, szczeliny.. Pozostałości np. po smole możemy usuwać środkami przeznaczonymi do tego celu tzw. Tar Remover--ami, specjalną benzyną ekstrakcyjną lub naftą. Należy pamiętać aby w jak najmniej widocznym miejscu sprawdzić oddziaływanie Tar Remover-ów np. na elementy plastikowe. Po użyciu tych środków powierzchnię myjemy i wycieramy MF.
Używając nafty należy pamiętać również o jej dokładnym zmyciu stosując np. rozcieńczony APC, szampon ponieważ „rozpuszcza” glinkę która podczas procesu oczyszczania pozostaje na lakierze.[/spoiler]

2.2 Proces glinkowania

[spoiler]Proces glinkowania jest ważnym procesem przygotowujących powierzchnię lakieru. Dzięki temu procesowi usuwamy zanieczyszczenia atmosferyczne które przyczepiają się do niego i z biegiem czasu powodują jego utlenianie. Smary, brud, pył hamulcowy, smoła, organiczne pozostałości po owadach, żywica, wapń i minerały z wyschniętych kropli wody i kwaśnego deszczu – te wszystkie czynniki pozostawiają na lakierowanej powierzchni warstwę zanieczyszczeń nie zawsze widoczną gołym okiem której nie sposób usunąć myjąc samochód tradycyjną metodą. Glinkowanie zapewnia łatwiejszą pracę w kolejnych etapach przygotowania powierzchni, przykładowo: nakładanie wosku na wcale/ długo nie glinkowaną powierzchnię zmniejsza między innymi trwałość wosku, zwiększa jego zużycie, powoduje „zacieranie” brudu razem z woskiem i/lub ukrycie tego brudu pod warstwą wosku.
Glinka w swoim składzie zawiera środki ścierne ale tak delikatne że nie należy się ich obawiać, oczywiście pod warunkiem właściwego zastosowania
Glinka o bardziej agresywnym działaniu wskazana jest do starszych samochodów lub bardziej zabrudzonych, na których trwałe zanieczyszczenia są bardziej oporne do usunięcia.
Delikatniejszą glinkę (soft) przeznaczamy do oczyszczania okresowego, nowszych samochodów i przygotowania powierzchni po raz kolejny. Wybór jest sprawą indywidualną osoby wykonującej oczyszczanie.

WAŻNE.
• Glinkę zawsze stosujemy w połączeniu z lubrykantem. Może to być dedykowany środek, woda z dodatkiem szamponu, lub sama woda. Sucha glinka powoduje prawie zawsze zarysowania.

• Jeżeli glinka upadnie na „ziemię” nie powinniśmy jej używać, ponieważ najdrobniejsze zabrudzenie może spowodować uszkodzenie/porysowanie lakieru.

• Glinka nie powinna być zbyt twarda (zimna) jak również powierzchnia lakieru nie powinna być zbyt zimna ponieważ miękką glinką łatwiej się pracuje i jest delikatniejsza. Zimną glinkę możemy ogrzać rękoma lub wkładając do ciepłej wody. Zbyt miękką lub ciepłą możemy zanurzyć na chwilę w zimnej wodzie.

• Najlepszym miejscem na przeprowadzenie procesów auto detailingu jest pomieszczenie zamknięte.
Jeżeli czynność wykonujemy „pod chmurką” starajmy się wybrać takie miejsce aby była jak najmniejsza możliwość „zakurzenia” powierzchni np. drobinkami piasku . Jeżeli lakier ulegnie zanieczyszczeniu należy go bardzo delikatnie oczyścić z tych zanieczyszczeń.
Instrukcja stosowania:
1. Odcinamy kawałek glinki, formujemy (prostokąt, kulkę). Proces oczyszczania rozpoczynamy od „góry do dołu”.

2. Spryskujemy lubrykantem powierzchnię którą chcemy oczyszczać. Nawet jeśli chcemy użyć glinki na całym samochodzie, spryskujemy sukcesywnie obszar po obszarze…

3. Na spryskanej powierzchni lakieru „ślizgamy” glinką nie naciskając jej zbyt mocno ponieważ dla lakieru jest wskazana „delikatność”

4. Często sprawdzamy stan zabrudzenia glinki. Zabrudzenia wgniatamy do wewnątrz i rozpoczynamy dalsze oczyszczanie kolejnych elementów. Jeżeli zachodzi taka potrzeba używamy nowego kawałka glinki.

5. Po zakończeniu procesu glinkowania aut myjemy i osuszamy.

6. Proces glinkowania należy przeprowadzić w sposób bardzo dokładny ponieważ w wielu przypadkach,
przynajmniej na początku, kiedy nie decydujemy się ( lub nie zachodzi potrzeba) na mechaniczną korekcję lakieru i wystarczy nam np. odżywka i/lub wosk. W tym przypadku jakiekolwiek minimalne uchybienia spowodują że możemy być niezadowoleni z efektów naszej dalszej pracy.[/spoiler]
2.3 Korekta lakieru
[spoiler]Jest to najważniejszy proces dotyczący przygotowania lakieru który ma największy wpływ na efekt wizualny i nie tylko.
Jeżeli w odpowiedni sposób nie przygotujemy powierzchni która będzie w rysach, swirlach, hologramach to nawet zakup drogiego wosku nie przyniesie oczekiwanego efektu finalnego, wręcz przeciwnie spowoduje subiektywne niezadowolenie i rozczarowanie związane np. z zakupionymi środkami. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe przeprowadzenie korekty lakieru. Przy zniszczonych lakierach mających rysy i inne uszkodzenia wynikające np. z korzystania z automatycznych myjni samochodowych w zasadzie jedynie skuteczną metodą jest korekta mechaniczna która wymaga doświadczenia, wiedzy, odpowiednich urządzeń, środków i materiałów pomocniczych.
Kompendia wiedzy które najbardziej przybliżą powyższe informacje:
http://www.detailer.pl/blog/2010/12/pol ... obrotowej/

http://www.detailer.pl/blog/2010/12/pol ... -davekg-3/

Jeżeli chcielibyśmy samodzielnie spróbować sił to zapewne te informacje pozwolą nam uniknąć pewnych błędów, lub przynajmniej pozwolą je wyeliminować ryzyko tej decyzji do pewnego minimum.
Wszystko to dotyczy pracy z urządzeniami mechanicznymi.
Jak jest w przypadku wykonywania korekty ręcznie ?
Tutaj praktycznie jest bardzo podobnie. W zależności od stanu powierzchni lakieru i do osiągnięcia zamierzonego efektu musimy użyć odpowiednich aplikatorów i środków przeznaczonych do prac wykonywanych ręcznie. Należy jednak pamiętać że nie wszystkie środki polerskie nadają się do ręcznego zastosowania. Metoda ręczna, w porównaniu do mechanicznej wymaga dużo więcej wysiłku, czasu i chęci ponieważ czynność ta będzie trwała zdecydowanie dużo dłużej i powiedzmy szczerze w większości przypadków nie osiągniemy takich samych efektów jak w przypadku korekty mechanicznej. Dlatego należy się zastanowić czy warto ponosić koszty związane z zakupem środków typowo polerskich a ewentualna korektę zlecić fachowcom.
Dobrym rozwiązaniem ( przynajmniej na początku prac dotyczących własnoręcznej korekty lakieru) zamiast wykorzystania środków polerskich jest użycie cleanerów zawierających środki ścierne[/spoiler]
3. Oczyszczanie lakieru
[spoiler]Po przeprowadzeniu procesu korekty lakieru powierzchnia powinna być dokładnie oczyszczona.
Po korekcji (przeważnie mechanicznej) dobrze jest zastosować tzw. IPA (alkohol izopropylowy) rozcieńczony w stosunku 1:1 z wodą destylowaną. Pasty polerskie są „oleiste” więc w pewien sposób mogą tuszować niedociągnięcia przeprowadzonej korekcji przez co nie można ocenić faktycznego jej poziomu np. obecność hologramów które często powstają po korekcie mechanicznej. IPA tylko odtłuszcza i pozostawia lakier „suchym”.Po zastosowaniu Cleanera z właściwościami ściernymi warto również zastosować IPA chociaż nie jest to konieczność.
Cleanery są środkami usuwającymi resztki past polerskich i innych niedociągnięć. Skład niektórych z nich jest tak dobrany aby ułatwiać wiązanie wosku/sealanta z lakierem i dzięki temu przedłużyć ich „żywotność. Różnią się one między sobą, ale najbardziej zauważalne różnice dotyczą ich właściwości ściernych. Jeżeli nie decydujemy się na korektę z użyciem past polerskich to dla przeciętnego użytkownika zastosowanie niektórych może dać zaskakująco dobre efekty wizualne dotyczące korekty powierzchni lakieru. Dla wielu te efekty mogą być/będą wystarczające.
Cleanery z powodzeniem można nakładać ręcznie przy użyciu aplikatora piankowego lub z mikrofibry ale również niektóre (w zależności od wskazań producenta) możemy nakładać używając maszyny polerskiej.
Ręcznie z reguły „pracujemy” kolistymi ruchami, uważnie „opracowując” poszczególne partie powierzchni do jego „wtarcia”. Polerujemy miękkim ręcznikiem z mikrofibry.[/spoiler]
4. Zabezpieczenie lakieru
4.1 Glaze czyli politura/odżywka [spoiler]Ma zadanie zmaksymalizować głębię koloru lakieru i w niektórych przypadkach ukryć pewne defekty (jeżeli zawiera wypełniacze)
Jest dobrym rozwiązaniem dla tego kto w krótkim czasie chce doprowadzić wygląd lakieru do „jak najlepszego stanu” Należy jednak pamiętać, że możliwości „krycia/ukrywania” defektów są ograniczone a efekty te nie są trwałe. Są opinie że Glaze zmniejsza trwałość nałożonego wosku. Należy pamiętać o tym że politury mogą być dedykowane do lakierów ciemnych lu jasnych. Środek ten możemy nakładać zarówno pod wosk syntetyczny jak i naturalny. Na oczyszczony lakier, w zależności od zaleceń producenta politurę możemy aplikować ręcznie za pomocą aplikatora piankowego lub z mikrofibry. W niektórych przypadkach także maszynowo przy pomocy miękkiej, wykańczającej gąbki polerskiej. Po nałożeniu odczekujemy kilka minut, pozwalając jemu nieco wyschnąć a następnie polerujemy miękkim ręcznikiem z mikrofibry.[/spoiler]
4.2 Wosk / Sealant [spoiler]Zastosowanie wosku lub sealantu jest fazą końcową, upiększającą i zabezpieczającą lakier przed czynnikami atmosferycznymi. Powierzchnia zabezpieczona woskiem/sealantem nabiera właściwości hydrofobowych powodujących „perlenie” wody i ułatwiających jej spływanie. Ogólnie przyjętą zasadą jest to że woski naturalne polecane są w okresie „letnim” a sealanty w okresie „zimowym” ponieważ ze względu na swoją „strukturę” są twardsze przez co bardziej odporne na warunki atmosferyczne więc maja dużo lepsze właściwości ochronne. Oczywiście sealanty możemy używać przez cały rok. Wosk daje głębię koloru a sealant większy połysk. Wosk naturalny tak jaki i sealant mogą być nakładane warstwowo. Czas wiązania pomiędzy warstwami powinien wynosić 12-24h. Poleca się nakładać je ręcznie, ruchami prostymi, przy pomocy aplikatora piankowego na oczyszczoną powierzchnię którą polerujemy miękkim ręcznikiem z MF ( mikrofibry).
Jeżeli chcemy „mieszać” wosk z sealantem to rozsądnym rozwiązaniem jest położenie wosku na sealant.
Możemy również zastosować woski hybrydowe które są połączeniem wosku
naturalnego i syntetycznego.
"Woski najlepiej nakładać w temperaturach powyżej 16 stopni w nie nasłonecznionym miejscu i wysokiej temperaturze zewnętrznej (chociaż są wyjątki które pozwalają na aplikację w słońcu)
Po wypolerowaniu dobrze jest zostawić auto na słońcu na min 4 -5 godzin, następnie przestawić w cień (lub pomieszczenia/ garażu) dla ochłodzenia i ponownie go wypolerować. Profesjonaliści stosują odpowiednie lampy nagrzewające.
Poprzez nagrzewanie z wosku który ma tendencje do "pocenia" wyparowują olejki w nim zawarte i wosk przestaje przyciągać kurz, "rozmazywać się"
Sealanty możemy nakładać w temperaturze poniżej 16 *C[/spoiler]
4.3 AIO ( All In One) [spoiler]Jest to produkt łączący zalety takich produktów jak cleaner i wosk naturalny/ syntetyczny. Pozwala na skrócenie czasu przygotowania i zabezpieczenia powierzchni lakierniczej. W zależności od zaleceń producenta AIO możemy aplikować ręcznie za pomocą aplikatora piankowego lub z mikrofibry a w niektórych przypadkach także maszynowo przy pomocy miękkiej, wykańczającej gąbki polerskiej. Po kilku minutach od nałożenia nadmiar produktu polerujemy miękkim ręcznikiem z mikrofibry.Nie zastępuje procesu oczyszczania (przy użyciu cleanera) i woskowania.Możemy go zastosować kiedy mamy zbyt mało czasu który nie pozwala na pełne procesy lub po prostu użycie AIO jest dla nas wystarczające[/spoiler]
4.4 Odświeżanie po myciu [spoiler]Po umyciu nawoskowanego auta możemy użyć Quick detailera dedykowanego do odświeżania lakieru bazującego na woskach naturalnych lub syntetycznych. Nanoszony jest za pomocą atomizera .Jest to produkt w postaci płynnej który nanoszony jest na lakier za pomocą atomizera. Pozwala on podtrzymać efekt wizualny i ochronny oraz uzupełnia uszkodzoną warstwę wosku. Kiedy nie planujemy woskowania polecane są jako ostatni krok po myciu i osuszeniu samochodu. Czynność ta pozwala pozbyć się niechcianych smug, zwiększa ochronę lakieru oraz/i korzystnie wpływa na jego połysk.[/spoiler]
4.5 Powłoka ceramiczna[spoiler]Od niedawna do zabezpieczenia lakieru stosuje się metodę z wykorzystaniem produktu o nazwie C.Ouartz. Jest to kwarcowa powłoka ochronna nowej generacji przeznaczona do zabezpieczenia różnych powierzchni ze szczególnym uwzględnieniem lakieru samochodowego. Produkt zawiera ceramiczne nano cząsteczki i dodatkowo nano włókna szklane dzięki którym zabezpiecza na dużo dłuższy okres niż woski/sealanty przed:
- zarysowaniami lakieru nawet do 50%
- kwaśnym deszczem
- ptasimi odchodami
- osadem ulicznym

- solą drogową
- odbarwieniami od szkodliwego promieniowania UV
- chemią zasadową stosowaną na myjniach
- wysokimi temperaturami (ok 400*C)
Posiada bardzo dobre właściwości hydrofobowe, znacznie utrudnia przyleganiu brudu do powierzchni pozostawiając ją bardzo czystą. Zawarte w nim środki nadają lakierowi głęboki połysk powodujący zwiększenie odbijania światła dając efekt szklanej powierzchni. Może być stosowany na felgi i szyby. Według informacji producenta warstwa ochronna pozostaje na lakierze bardzo długi okres (do2 lat). Oczywiście wszystko zapewne jest uzależnione od warunków atmosferycznych i „natężenia” eksploatacji samochodu. C.Quartz-a nie da się usunąć przy pomocy wody, środków zasadowych, detergentów lub działań na powierzchnię wysokim ciśnieniem.
C.Quartz polecany jest do nowych samochodów. Bardzo dobrze zabezpiecza/ utwardza „miękkie” lakiery które stosowane są przez niektórych producentów http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... rdness.pdf W przypadku aut używanych zalecane jest przeprowadzenie pełnej i profesjonalnej renowacji lakieru, a następnie jego zabezpieczenie. C.Quartz na zarysowanym lakierze jeszcze bardziej uwydatnia te zarysowania. Efekty zastosowania : http://www.cquartz.com/index.php?option ... icle&id=79 Dużo więcej informacji na temat tego produktu, jego zastosowania/użycia i dodatkowych środków można znaleźć w Internecie.[/spoiler]
5. Z zewnątrz i wewnątrz
5.1 Pielęgnacja plastików [spoiler]• Wewnątrz
Przed nałożeniem środka konserwującego dobrze jest co pewien czas użyć środka oczyszczającego plastiki. Może to być rozcieńczony w odpowiednim stosunku APC lub środek dedykowany. Stosując APC nie należy sugerować się jego „niby przyjemnym zapachem” ponieważ jest to środek chemiczny ogólnego stosowania o dosyć silnym działaniu. Dlatego należy go rozcieńczać w różnym stosunku w zależności do czego ma być użyty. Po oczyszczeniu użycie środka konserwującego zależy od naszych upodobań wizualnych ponieważ nie każdemu odpowiada połysk, jak nie każdemu mat. Jaki środek konserwujący zależy również od koloru plastików. Jedne dają „lepszy” efekt na ciemnych, inne na jasnych. W sklepach detailingowych jest duży wybór tych środków są uniwersalne i dedykowane. Dobrym rozwiązaniem jest zakup testerów. Ze względu na ilość są tańsze, ale i tak wystarczają na długi okres czasu. Należy pamiętać również o tym że ze względu na jakość plastików ten sam środek może zachować się inaczej jak również inaczej może wyglądać.
• Zewnątrz
Przed zastosowaniem odpowiednich „mazideł” należy pamiętać o dokładnym umyciu i odtłuszczeniu elementów plastikowych. Tak jak w przypadku środków stosowanych „wewnątrz” nie wszystkie środki są odpowiednie do wszystkiego. Zależy to np. od wieku plastików (starsze/nowsze) i ich rodzaju (porowate/ gładkie). Podczas nakładania po woskowaniu należy uważać aby nie „pobrudzić” wosku.
Dobrym sposobem jest zabezpieczenie lakieru odpowiednią taśmą.[/spoiler]
5.2 Czyszczenie tapicerki [spoiler]Jeżeli chodzi o zwykła tapicerkę Lekkie zabrudzenia możemy wyczyścić /odświeżyć ręcznie stosując dedykowane środki lub użyć APC rozcieńczonego z wodą w stosunku 1:4. Środek nanosimy na tapicerkę wykorzystując do tego celu butelkę z atomizerem. Można również wetrzeć preparat miękką szczotką a nastepnie wytrzeć ręcznikiem złożonym na kilka części. Jeżeli jedna część ulegnie zabrudzeniu należy ją przełożyć i wycierać kolejną czystą stroną. Dobrze jest użyć jasnego ręcznika z MF lub zwykłego frotowego. Metoda ta pozwala na usunięcie lekkich zabrudzeń ale jest dobrym i tanim sposobem odświeżenia tapicerki. W podobny sposób można próbować odświeżyć tapicerkę welurową. Dobrym sposobem jest użycie odkurzacza odciągającego wodę aby ten rozmiękczony brud wyciągnąć, a nie wcierać w tapicerkę. Po przeprowadzeniu czynności „piorących” należy tapicerkę dobrze wysuszyć.
Stosowanie środków piorących typu Vanish jest wręcz niewskazane. Środek ten niszczy strukturę tapicerki powodując jej osłabienie i odbarwienia.
Nic nie zastąpi profesjonalnego czyszczenia tapicerki z wykorzystaniem urządzeń przeznaczonych do tego celu.
Odnośnie informacji dotyczących tapicerki skórzanej warto zajrzeć tu: http://lederzentrum.pl/[/spoiler]
6. Narzędzia i środki pomocnicze
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”