[100 C4] 2.8 AAH Ambitny montaż klimatronika
: 2019-06-12, 13:45
Witam wszystkich. Mam śliczną Audi 100 '91 zwaną przez nas "Śnieżką". Kilka lat temu oryginalna nagrzewnica nie wytrzymała i sobie pękła zalewając nam nogi Dynagelem. Od tamtego czasu miała już wymienianą nagrzewnicę 2 razy z tym samym skutkiem: po ukończonym remoncie silnik zostaje uruchomiony i rozgrzany, dochodzi do 102°C i zanim wystartuje wentylator chłodnicy następuje uszkodzenie nagrzewnicy i sprawa wraca do stanu zbliżonego do pierwotnego. To są chyba jakieś mikropęknięcia czy coś podobnego - sam płyn ubywa powoli, wycieku nie widać, ale przy włączonym ogrzewaniu szyby parują niemiłosiernie - auto nadaje się tylko do jazdy w lecie i przy słońcu. Inaczej w czasie deszczu też z parującymi szybami nie da się jeździć.
Dodatkowo auto miało jakąś dziwną klimatyzację - jakby nie od tego modelu. Parownik dość krótki i nietypowy z dziwnym filtrem kabinowym. Kable wyglądają na dokładane do oryginalnych wiązek i w ogóle jakaś pajęczyna i mniemanologia stosowana. Kiedyś postanowiłem ją wymienić i nabyłem parownik od Audi A6 2.8: 4A1 260 119 AG ale nie było okazji do zamontowania.
No i przyszła kryska na matyska. Mam teraz warunki do spokojnej przebudowy auta. Dodatkowo udało mi się nabyć prawie kompletny układ Klimatronika: Parownik, wentylator, przewody z czynnikiem, wiązki elektryczne oraz panel sterujący. Niedługo powinna dotrzeć sprężarka. Co najlepsze części pochodzą z bliźniaczego Audi: '91 v6 2.8. Nic tylko montować
Problemów oczywiście pojawiło się mnóstwo i chcę zadawać pytania i dokumentować proces wymiany i zabudowy. Może komuś się przyda ten wątek?
[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 13:54 ]
Pierwszy mój problem to parownik, który otrzymałem jako oryginalny z mojego modelu. Jego numer to 4A1 260 119 A. No i jest trochę zdewastowany oraz brakuje mu części. Porównując go z nabytym wcześniej modelem (4A1 260 119 AG) zauważam następujące rzeczy:
- wersja C4 (A) nie posiada wcale filtra kabinowego oraz miejsca gdzie dało by się go zamontować. Wersja C5 (AG) takowy posiada.
- króćce parownika mają identyczne gwinty i miejsca wyprowadzenia. Nie ma żadnych różnic w ich położeniu.
- wymiary też są identyczne tak samo jak lokalizacja klap i wylotu powietrza.
- na wersji C4 brakuje jeża i silnika sterującego żółtą klapką na wylocie. Dodatkowo przed jeżem (w ciągu przepływu powietrza) znajduje się okrągły otwór nie wiadomo po co. Wersja C5 jest kompletna i nie posiada otworu.
Spotkał się ktoś z Was z czymś podobnym? Mogę zamontować ten parownik z C5?
Na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?
[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 14:22 ]
Drugi temat to przegroda pomiędzy kabiną i podszybiem. Moje auto ma wycięty malutki otwór a klima była montowana na wspornikach. Z analizy budowy parownika, który chcę zamontować wygląda na to, że powinienem mieć większy otwór główny oraz cztery otwory na śruby mocujące parownik do przegrody. Wygląda również, że jest to jedyne mocowanie parownika poza gumowym tunelem łączącym parownik z obudową wentylatora.
Aktualnie miejsce to wygląda tak jak na zdjęciu
Pytanie: Czy ktoś może coś powiedzieć o mocowaniach oznaczonych czerwoną i żółtą strzałką? Patrząc na rozmiar klapy, która tam ma wejść to wytłoczka w blasze (niebieska strzałka) jest trochę większa. Mocowanie oznaczone czerwoną strzałką raczej będzie blokować osadzenie parownika na właściwym miejscu a wręcz powiększenie otworu głównego. Egzystencja podpórki oznaczonej żółtą strzałką może być nie zagrożona - chyba, że będzie blokować.
Czy ktoś ma zdjęcie lub widział tą przegrodę fabrycznie przygotowaną dla tej kilmy i może coś podpowiedzieć? Którędy idą kable do kabiny? Bo jak wytnę większy otwór to stracę ten okrągły, którymi do tej pory kable przechodziły...
No i jeszcze jakie narzędzia polecacie do wycięcia tej blachy? Kątówka, wyrzynarka czy coś bardziej wyrafinowanego?
Dodatkowo auto miało jakąś dziwną klimatyzację - jakby nie od tego modelu. Parownik dość krótki i nietypowy z dziwnym filtrem kabinowym. Kable wyglądają na dokładane do oryginalnych wiązek i w ogóle jakaś pajęczyna i mniemanologia stosowana. Kiedyś postanowiłem ją wymienić i nabyłem parownik od Audi A6 2.8: 4A1 260 119 AG ale nie było okazji do zamontowania.
No i przyszła kryska na matyska. Mam teraz warunki do spokojnej przebudowy auta. Dodatkowo udało mi się nabyć prawie kompletny układ Klimatronika: Parownik, wentylator, przewody z czynnikiem, wiązki elektryczne oraz panel sterujący. Niedługo powinna dotrzeć sprężarka. Co najlepsze części pochodzą z bliźniaczego Audi: '91 v6 2.8. Nic tylko montować
Problemów oczywiście pojawiło się mnóstwo i chcę zadawać pytania i dokumentować proces wymiany i zabudowy. Może komuś się przyda ten wątek?
[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 13:54 ]
Pierwszy mój problem to parownik, który otrzymałem jako oryginalny z mojego modelu. Jego numer to 4A1 260 119 A. No i jest trochę zdewastowany oraz brakuje mu części. Porównując go z nabytym wcześniej modelem (4A1 260 119 AG) zauważam następujące rzeczy:
- wersja C4 (A) nie posiada wcale filtra kabinowego oraz miejsca gdzie dało by się go zamontować. Wersja C5 (AG) takowy posiada.
- króćce parownika mają identyczne gwinty i miejsca wyprowadzenia. Nie ma żadnych różnic w ich położeniu.
- wymiary też są identyczne tak samo jak lokalizacja klap i wylotu powietrza.
- na wersji C4 brakuje jeża i silnika sterującego żółtą klapką na wylocie. Dodatkowo przed jeżem (w ciągu przepływu powietrza) znajduje się okrągły otwór nie wiadomo po co. Wersja C5 jest kompletna i nie posiada otworu.
Spotkał się ktoś z Was z czymś podobnym? Mogę zamontować ten parownik z C5?
Na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?
[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 14:22 ]
Drugi temat to przegroda pomiędzy kabiną i podszybiem. Moje auto ma wycięty malutki otwór a klima była montowana na wspornikach. Z analizy budowy parownika, który chcę zamontować wygląda na to, że powinienem mieć większy otwór główny oraz cztery otwory na śruby mocujące parownik do przegrody. Wygląda również, że jest to jedyne mocowanie parownika poza gumowym tunelem łączącym parownik z obudową wentylatora.
Aktualnie miejsce to wygląda tak jak na zdjęciu
Pytanie: Czy ktoś może coś powiedzieć o mocowaniach oznaczonych czerwoną i żółtą strzałką? Patrząc na rozmiar klapy, która tam ma wejść to wytłoczka w blasze (niebieska strzałka) jest trochę większa. Mocowanie oznaczone czerwoną strzałką raczej będzie blokować osadzenie parownika na właściwym miejscu a wręcz powiększenie otworu głównego. Egzystencja podpórki oznaczonej żółtą strzałką może być nie zagrożona - chyba, że będzie blokować.
Czy ktoś ma zdjęcie lub widział tą przegrodę fabrycznie przygotowaną dla tej kilmy i może coś podpowiedzieć? Którędy idą kable do kabiny? Bo jak wytnę większy otwór to stracę ten okrągły, którymi do tej pory kable przechodziły...
No i jeszcze jakie narzędzia polecacie do wycięcia tej blachy? Kątówka, wyrzynarka czy coś bardziej wyrafinowanego?