[ALL ] Yokohama i pseudo gwarancja
: 2017-12-20, 07:14
Cześć,
chciałem was poinformować i uprzedzić gdyby ktoś się kiedyś zastanawiał nad zakupem opon i brał pod uwagę jak wygląda kwestia gwarancji producenta.
Opiszę na moim przykładzie Yokohamę, która daje 5lat gwarancji.
w marcu 2015 zakupiłem komplet Yokohama BluEarth AE-01 195/65/15.
wszystko było OK, aż do października tego roku gdy zobaczyłem że jedna z opon pęka.
I tak już zbiżała się zima więc bez zastanwienia zmiana obuwia i opona wysłana na reklamację z oczekiwaniem na forme rekompensaty ...
I tu pojawiło się moje zdziwienie ... Rzeczoznawaca firmy Yokohama stwierdził iż opona była używana z ciśnieniem 2.2Bara i "Brak wady fabrycznej. Wskazania zużycia bieznika, pozostała gębokości wskazuje na niewłaściwe ciśnienie robocze.Uszkodzenia mechaniczne dokonane podczas jazdy z za niskim ciśnieniem."
dla zainteresowanych wklejam zdjęcie tabliczki z ciśnieniem opon
odwołałem się od tej decyzji, ale odpowiedź jest jeszcze bardziej "rzeczowa" ...
pomijając fakty że mylą im się indeksy to sam fakt uzasadnienia odmowy jest aż żałosny ...
nigdy nie miałem problemu z Yokohama i byłem zadowolony z ich opon, ale taki sposób rozpatrywania reklamacji chyba skłoni mnie do sporej zmiany ...
mam nadzieje że wam również da do myślenia
na deser zbliżenie pęknięcia:
a gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego boki opon są bardziej zjechane zachęcam do edukacji odnośnie systemu kompensacji Ackermana i przejechania się 100C4 w Quattro po parkingu na skręconych kołach (wtedy czuć jak tył z większą siła pcha przód aż ten rwie opony)
chciałem was poinformować i uprzedzić gdyby ktoś się kiedyś zastanawiał nad zakupem opon i brał pod uwagę jak wygląda kwestia gwarancji producenta.
Opiszę na moim przykładzie Yokohamę, która daje 5lat gwarancji.
w marcu 2015 zakupiłem komplet Yokohama BluEarth AE-01 195/65/15.
wszystko było OK, aż do października tego roku gdy zobaczyłem że jedna z opon pęka.
I tak już zbiżała się zima więc bez zastanwienia zmiana obuwia i opona wysłana na reklamację z oczekiwaniem na forme rekompensaty ...
I tu pojawiło się moje zdziwienie ... Rzeczoznawaca firmy Yokohama stwierdził iż opona była używana z ciśnieniem 2.2Bara i "Brak wady fabrycznej. Wskazania zużycia bieznika, pozostała gębokości wskazuje na niewłaściwe ciśnienie robocze.Uszkodzenia mechaniczne dokonane podczas jazdy z za niskim ciśnieniem."
dla zainteresowanych wklejam zdjęcie tabliczki z ciśnieniem opon
odwołałem się od tej decyzji, ale odpowiedź jest jeszcze bardziej "rzeczowa" ...
pomijając fakty że mylą im się indeksy to sam fakt uzasadnienia odmowy jest aż żałosny ...
nigdy nie miałem problemu z Yokohama i byłem zadowolony z ich opon, ale taki sposób rozpatrywania reklamacji chyba skłoni mnie do sporej zmiany ...
mam nadzieje że wam również da do myślenia
na deser zbliżenie pęknięcia:
a gdyby ktoś się zastanawiał dlaczego boki opon są bardziej zjechane zachęcam do edukacji odnośnie systemu kompensacji Ackermana i przejechania się 100C4 w Quattro po parkingu na skręconych kołach (wtedy czuć jak tył z większą siła pcha przód aż ten rwie opony)