Przesiadka na D2?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A co powiecie o tym aucie https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-2 ... yzzDF.html

Wisi już chyba kilka miesięcy - jak dla mnie ideał, bo ośka + ACK + automat chyba 5 biegów. Cena stosunkowo niska jak za rocznik, trzeba doliczyć ok 4 000 zł na LPG + ze 2 000 na rozrząd, klocki itp.

I co to jest za ustrojstwo za chłodnicą z lewej (kierowcy) strony - wygląda jak koło pasowe na 4 paski?

I ciekaw jestem co to za gwarancja. Znajomy z pracy kupił ostatnio Porsche Cayenne 4.5 V8 wolnossący. Przesiadł się z A6 C5 2.7T allroad, chciał teraz wolnossący żeby nie grzmocić się z turbinami (w C5 musiał robić). Kupił dosyć "okazyjnie" i po wymianie oleju się okazało że coś stuka - podzwonił tu i tam, dobił się do gościa z Krakowa co siedzi tylko w Porsche. Powiedział "jak stuka" a gościu przez telefon - "zaciera się 4 cylinder, wada tych silników nagminna. Jakbyś kupił Pan wersję turbo to one mają dodatkowe smarowanie i nie ma problemu, no ale wolnossący mają zaślepione dodatkowe kanały (ja: piszę z pamięci, ale coś w tym rodzaju) i pada 4 cylinder". No i dzwoni do komisu bo dorzucili mu "gwarancje/ubezpieczenie" że pada silnik. Suma końców z remontu 9 000 zł brutto :shock: dopłacił "tylko" 2000 zł. Ubezpieczenie ma na rok ale maks 20 000 km i jednostkowa usterka maks 3 000 zł - ale że padł silnik do napisał i mu podnieśli :-D Ma gwarancje na skrzynię, silnik, zawieszenie (np miechy). Teraz będzie chyba przedłużał - ok 1500 zł.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

przemoprzem pisze:I co to jest za ustrojstwo za chłodnicą z lewej (kierowcy) strony - wygląda jak koło pasowe na 4 paski?
To tylko plastikowa osłona wiatraka :)
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

ziemas pisze:https://www.olx.pl/i2/oferta/audi-a8-s8 ... 093c5871a0

Tu masz lift polifta. :mrgreen:
Boki zrywac :nabijasie: :polew: fan fast fourious
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

przemoprzem pisze:
Nie ładuj się w Dudki 11!!!!!!!!!!!!#
Byłem tam z bratem kilka lat temu po samochód same trupy!!!! Z 11 samochodów jakie oglądaliśmy nie szło wybrać sprawnego... ASprzedajacy co rusz to przynosił klucze do następnego... Porażka!!!!!!!
Gra nie warta świeczki!!!!!
Nawet tam nie jedź ZŁODZIEJE I KRENTACZE
Ceny z kosmosu a na placu trupy.
andre1099
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-15, 11:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Choroszcz

Post autor: andre1099 »

Przesiadłem się z s6 c4 v8 automat "96 na s8 manual "96. komfort lepszy niż w c4 pomimo 20" ale szału nie robi w stosunku do a8, dynamika super w sumie 50 ps więcej, fotele recaro bardzo wygodne i najważniejsze problem z rudą z głowy dzięki technologii ASF . Pozdrawiam
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

a zna ktoś tą A8?
cena jak za S8 ale autko wygląda na zadbane
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-a ... z2722.html
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Przekładka z automatu. Na a8team był wątek tego auta.
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

przemoprzem,
Pytałeś mnie w moim wątku to odpowiadam.
I. Wybór
W momencie gdy już zostałem w pewien sosób zmuszony do zmianyt mojej 100 zacząłem się zastanawiać co wybrać. Marzeniem zawsze było s6c4 ale rynek jest dość popaprany teraz każdy kto ma s6 to sądzi że jest uprawniony bez względu na stan do wystawiania jej w cenie +20 tyś.
Na drugiej lini stanęła A8. Zacząłem weryfikować to co wymiśliłem i doszedłem do jednego wniosku, że ciężko kupić v8 od audi która nie ma problemów z silnikiem. Albo ogropnie ciekną albo pochłaniają olej nawet gdy zalane jest 10w60... Dodatkowo wieksza częśc samochodów o które dzwoniłem jak by to powiedzieć miało mizerną historię, czesto zmieniało właścicieli i jedyne naprawy jakie słyszałem to tarcze klocki olej filtr nic więcej, ogólnie parodia w większości. Popytałem kilku znajomych w tym mojego kolegę mechanika który powiedział mi tak ,, Jak chcesz v8 dla Kowalskiego to szuka BMW, albo Merca ale tu będzie ciężko. Nie pchaj się w Audi bo to nie ma sensu tam dobre 8 wychodziły po 2000 r. Jego słowa znalazły potwierdzenie w internecie, jednak stwierdziłem że jeśli bmw to może postawić na legende czyli R6. Szybko zrezygnowałęm z tego pomysłu bo takie e39 z R6 może mieć każdy, instalacja lpg z lidla i jakoś to jeździ ale stan z roku na rok jest bliżej agonii. Stwierdziłem ok jednak musi być v8, i tu trzeba powiedzieć jedną bardzo ważną rzecz. NIe wiem jak to jest ale te topowe odmiany BMW e39 sa znacznie bardziej zadbane niż AUDI. W bawarkach V8 dzielimy na 2 typy takie które mają ostatnią prostą przed złomem i te które są w przyzwoitym stanie, i co nadziwniejsze cena nie zawsze mówi to że ta tania będzie lipą (np moja) Jakoś bmw jakie by ono nie było z większym silnikiem pod maską jest znacznie bardziej poszanowane niż przeciętne audi z v8. Jakoś ci ludzie więcej o nich wiedzą wiecej mają paragonów auto nie zmienia właścieli po 6-7 miesiącach no ogólnie troche inny świat. Jeśli są problemy mechaniczne to na zasadzie świeca, zawias amor, a nie oblany olejem silnik który zaraz będzie dwusuwem. Ogolnie duży plus dla posiadaczy BMW za to.
II. Porównianie
Biorąc pod uwagę e39 jak i a8d2 jestem w stanie stwierdzić, że jedyne co je dzieli to masa i wielkość, reszta serio jest na podobnym poziomie. Zacznijmy od wnętrza w obu samochodach mamy bardzo dobrą jakoś wykonania jak i materiałów. Jedyne co mnie denerwuje i to dość mocno to ten ordynarny kawał plastiku w kolorze drewna na środku deski rozdzielczej w a8. Deska e39 jest prosta typowa dla marki i elegancka ale to kwestia gustu. Kolejna zaletą takiej deski jak w e39 jest to, że mimo iż auto jest mniejsze czułem się tam mniej osaczony niż w A8.
Co do komfortu jazdy, oba samochody mają sporo pary i jednak bmw wydaje się bardziej narwane. A8 to tapczan na kołach, beta jest bardziej zwarta i sztywna, co kto lubi mi bardziej pasuje e39 ale pewnie a8 na jakimś EIBACHu by też fajnie latała. Wadą e39 jest to, że ma dość mało miejsca z tyłu jeśli kierowca i pasażer mają bardziej leżącą pozycje i wzrost ponad 180, nie wygląda to z tyłu wtedy zbyt ciekawie. Kolejna sprawa to dość mały kufer, zbyt mały jak na tą klase samochodu. Po przesiadce z 100c4 można dostać klaustrofobii. Tu trzeba serio ukłonić sie w stronę a8. Wyciszenie w normalnych prękościach wydaje mi się takie samo, może w a8 ciut mniej słychać bulgot v8. Wyposażenie no w v8 raczej na biedę nie możemy narzekać :ok: W bmw możesz brać kombi w a8 nie ma takiej opcji.
III. Silniki
O przewadze silników napiałem już wcześniej, jednak warto to też wspomnieć że mamy tam ciut większe pole manewru. Mamy wszak 2,8 3,0R6 3,5 i 4,4V8 oraz chwalone pod niebiosa diesle 2,5d i 3,0d które po dobrym czipsie objadą nie jeden samochód. W a8 mamy 3,7 4,2 i umówmy się to jedyne słuszne silniki do tych samochodów, a przy tym średnio udane, wszak bezawaryjne ale posiadające wady fabryczne które z wiekiem stają sie problematyczne. Bardzo ważna rzecz to łańcuch w bmw, sporo kosztów nam odpada. To co przemawia za audi bardzo ale to bardzo to Quattro, w becie możemy tylko o tym marzyć. Nie wiem jak będzie w zime z podjazdami ale wiem że już na mokrym beta potrafi pokazać że to nie potulny lablador tylko narwany rottweiler. W obu będą dominować automaty, tu czy tam jeden pies pod podłogą. Jednak o dziwo to włąśnie posiadacze bmw zapominają w nich wymieniać oleju hahah.
Porównując sobie silniki trzeba powiedzieć jasno że e39 z v8 oblatuje a8. 3,7 nie ma podejscia do bmw. 3,5 z bmw jedzie jak 4,2 w a8, a 4,4z bejcy spokojnie może klepać eskę, trochę przykre lecz prawdziwe. Jak ciekawostkę powiem, że zdrowe 4,4 na dziś dzień po 200/300 tyś km potrafi wypluć na hamowni 300-320 kuca, kto nie wierzy zapraszam na fora bmw gdzie chłopaki pokazuja wykresy.
IV. Zakup i eksploatacja.
Na wstępie trzeba przyznać racje, że takiego e39 jest znacznie więcej niż a8 więc mamy większe prawdopodobieństwo że szybciej znajdziemy cos co nas zainteresuje i nie puści z torbami.
Nie wiem dokłądnie co trapi A8 wiecej niż te nieszczęsnesilniki bo nie badałem tego terenu mocno. Ale wiem co boli BMW to jest korozja pojawia się w wielu miejscach i nie jest o tyle inwazyjna i destrukcyjna co denerwująca. Tylne nadkola, ranty drzwi, progi oraz klapa tył to miejsca gdzie mozna i trzeba jej szukać. Pojawi się zrobi purchla i długo, długo stoi w takim stanie. Nic sie nie dzieje niby, jednak mocno szpeci. Naprawy bmw będą pewnie tansze w wielu kwestiach, ja np za wymianę rolek klinówki 2 pasków filtrów czujnika oleju oraz oleju diagnostykę komputerową dałem z robocizną 980 zł dużo :?: wydaje mi się że nie.
Spalanie w mojej m62b35 w automacie wynosi 14-17l w mieście i przy dziadkowaniu na trasie poniżej 10. Komputer pokazał 8,5 w drzodze na wrocaław. Bmw nie są najoszczędniejsze więc pewnie audi będzie w podobnych granicach.
V Podsumowanie.
Mi strasznie e39 przypadła do gustu, jest to serio fajny wdzięczny samochodzik, i w mojej opini ostatnie bmw przed erą plasticzku. Nie mówię, że a8 jest złe ale w mojej opini jest to samochód dużego ryzyka i poświęcenia. Kwestia wyglądu sporna, obie mają to coś w sobie. Silniki w mojej opini w bmw znacznie lepsze i większy wybór. Komfort pod względem ilości miejsca wygrywa a8 tak samo napęd Quattro to też dozy plus. Cena zakupu może pozytywnie zaskoczyć przy bawarkach. Koszt serwisu zbliżony, ale sądze że potworek będzie ciut tańszy w utrzymaniu. Więc mam nadzieje, że coś ci wyjaśniłem, to co ty wybierzesz to twoja sprawa. Oba samochody godne polecenia i fajne w mojej opinii bierz to co ci się lepszego trafi, ale jeśli kupisz audi i będzie piła olej wiadrami to do nikogo nie miej pretensji. A co do oleju haha kolega ma a8 i leje 0,7-8l 10w40 na 1000-1500 km. Ja do swojej przez 4,500 tyś dolałem 180-200ml 0w40 Jest różnica nie ?
Ostatnio zmieniony 2017-11-29, 01:06 przez Kulfon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

Kulfon,
Czyli koniec przygody z Audi? Czy zostawiłes coś w garażu?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Też uważam że w e39 sa fajniejsze silniki jeżeli chodzi o benzynę.
piątka jest o wiele lepiej wyciszona niż audi.
e39 to ostatnie z aut przyjaznych do samodzielnego dłubania , czesci są tanie a auta są wdzieczne w jeździe i kosztach. Cos takiego jak nasze audi c4 bo c5 uważam juz za tandete - coraz wiecej na ulicach widze strasznie pordzewiałych c5 nie wpominam o OLX czy allegro gdzie w miare zadbane C4 - mówie w miare - nie perły zaczynają być droższe lub przynajmniej trzymają stała cene - ludzie wiedzą co jest gówno warte i czego sie szybko pozbyć jak serwis robi sie nagle mega kosztowny, a nas na to nie stać.... Nie wpominam o naprawach blacharskich w A8 bo to dramat jeżeli coś jest spartolone.. zwykła blacha jest jednak lepsza i tansza.

Zauważyłem też tendencje ze D2 kupują obecnie Studenci po 21 lat...(bez urazy ) mający kase na auto ale nie mający już kasy na 1 wkład i serwis - a ten czasami musi on być spory . Kupują wiec - myslą ze złapali okazje a tu zonk - auto sie zaczyna psuc - bo musi sie psuć - nic nie dokładają jak coś pada, a kasy na naprawy brak i auto idzie do żyda i tak takie D2 mają po 15 włascicieli - smutne ale prawdziwe.

Z beemkami jest troche inaczej - tam kryterium mocy jest 2.5 lub 2.8 , V8 mało kto kupuje z premedytacją aby jeździć po miescie 10-15km i popałować od czasu do czasu bo "na internetach piszą że spalanie wzrasta do wartości 25 ++ l/100km, po co wiec jezeli można tak samo popałować 2.5 ew 2.8.
V8 bez korka wstydu są dedykowane dla ludzi z kasą i takie warto szukać wśród używanych na rynku.
Podsumowując e39 to takie auto podobne jakościowo do Audi C4, tyle że z dupną blacharką
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

burdzio89 pisze:Kulfon,
Czyli koniec przygody z Audi? Czy zostawiłes coś w garażu?
Chwilo to tak, brak rak do naprawy mojej 100 i jawne wyłudzanie kasy zmusił mnie aby trochę zmienić pojazd. Broniłem się rękami i nogami, jak zmieniłem auto to się majster znalazł do roboty.... Będzie tak jak z tobą, dziś happy jutro będę płakał.

[ Dodano: |30 Lis 2017|, o 01:34 ]
Dodek pisze:Też uważam że w e39 sa fajniejsze silniki jeżeli chodzi o benzynę.
piątka jest o wiele lepiej wyciszona niż audi.
e39 to ostatnie z aut przyjaznych do samodzielnego dłubania , czesci są tanie a auta są wdzieczne w jeździe i kosztach. Cos takiego jak nasze audi c4 bo c5 uważam juz za tandete - coraz wiecej na ulicach widze strasznie pordzewiałych c5 nie wpominam o OLX czy allegro gdzie w miare zadbane C4 - mówie w miare - nie perły zaczynają być droższe lub przynajmniej trzymają stała cene - ludzie wiedzą co jest gówno warte i czego sie szybko pozbyć jak serwis robi sie nagle mega kosztowny, a nas na to nie stać.... Nie wpominam o naprawach blacharskich w A8 bo to dramat jeżeli coś jest spartolone.. zwykła blacha jest jednak lepsza i tansza.

Zauważyłem też tendencje ze D2 kupują obecnie Studenci po 21 lat...(bez urazy ) mający kase na auto ale nie mający już kasy na 1 wkład i serwis - a ten czasami musi on być spory . Kupują wiec - myslą ze złapali okazje a tu zonk - auto sie zaczyna psuc - bo musi sie psuć - nic nie dokładają jak coś pada, a kasy na naprawy brak i auto idzie do żyda i tak takie D2 mają po 15 włascicieli - smutne ale prawdziwe.

Z beemkami jest troche inaczej - tam kryterium mocy jest 2.5 lub 2.8 , V8 mało kto kupuje z premedytacją aby jeździć po miescie 10-15km i popałować od czasu do czasu bo "na internetach piszą że spalanie wzrasta do wartości 25 ++ l/100km, po co wiec jezeli można tak samo popałować 2.5 ew 2.8.
V8 bez korka wstydu są dedykowane dla ludzi z kasą i takie warto szukać wśród używanych na rynku.
Podsumowując e39 to takie auto podobne jakościowo do Audi C4, tyle że z dupną blacharką
Dokłądnie tak jak mówisz audi z racji mniejszego uznania wśród ludzi znacznie szybciej tanieje. E36 jest dla dresów e 39 jeszcze sie ciut od nich broni przynajmniej te zadbane. 170 kucy w 2,5 w mojej opini zupełnie nie jedzie w tej budzie, spalanie v8 fakt jest wysokie jak każdej v8 ale to w sumie silnik który serio pasuje do tego auta, dziękiem i mocą. Moja bardzo długo nie miała gazu więc jeśli kogoś było stać na zakup v8 i tankowania go to auto nie mogło być olewane pod względem serwisu.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

void, nie mogę znaleźć tego wątku a chciałbym poczytać na ten temat, jak masz możliwość to podeślij namiary
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

Cos od siebie, fakt miałem ok dwóch msc. e39 3,0 diesel w combi czyli touring cos ok 200KM.
Przynam szczerze gdyby miało wiecej miejsca to bym nie oddał. Jest wygodne, co tez miałem prawie fuul opcje, przyspieszenie zaje...te, spalanie ok 9-10l. ropy, nie jest małe, ale w porównaniu do tego co mam teraz to gitara.
Nie wiem jak jest w benzynie, ale diesla 3,0 polecam
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

void, dzięki, z tego wynika, że dość długo koleś nie może jej sprzedać
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”