Witam.
Nie bardzo wiedziałem gdzie to umieścić, więc jak coś to proszę o przeniesienie.
Umiera mi klekot. 560000 km na blacie. Pojawił się brokat w oleju na bagnecie i pod korkiem. Olej i filtry wymienione od razu, i po 1000km to samo. Po rozruszniku też "czuję", że pierwszy obrót ma ciężko. Moja diagnoza to zacierająca się któraś z panewek. Pompa też cieknie troszkę i wtryski leją... Autem od dwóch lat jeżdżę codziennie do pracy, serwisuję sam, olej wymieniam co 8-12tys, jak życie pozwoli. Budę mam zdrowiutką, i wyposażoną, Quattro, manual, fotele elektryczne etc. Szkoda żeby już umarła... Mam sentyment do c4, a już robi się bardzo trudno by znaleźć następcę.
Będzie zmiana silnika - postanowione. I będę to robił sam. Chciałbym zaznaczyć, że coś tam umiem i coś tam w życiu robiłem więc dam sobie radę z pewnością.
Remont tego silnika jest ekonomicznie nieuzasadniony. Mieszkam daleko od Polski.
À więc czas na moje pytanie. Jak myślicie, iść po najniższej linii oporu i szukać zdrowego bloku bądź całego dawcy za powiedzmy 500 euro, zrobić i jeździć dalej?
À może pokusić się na jakąś modernizację? Zawsze marzyło mi się ze 300km w "Babce".
Może by pójść w jakieś rozwojowe 1.9?
Czekam na opinie. Budżet powiedzmy 3000 euro bez robocizny.
Proszę o opinię i przesyłam pozdrowienia z południowego wybrzeża.
Umierający ael...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Najtaniej i najszybciej i najwygodniej kup silnik od volvo v70 lub s80 z 2.5tdi (nie z d5) i koniecznie w automacie - jest mniejsza szansa że dostawał w dupe - automat oszczedza silniki. Te silniki można dostać w dobrym stanie z volvo za 1500-2000zł i są mniej zajechane wiem bo kiedys sam kilka oglądałem albo własciciele volvo bardziej o nie dbali - a 2 sprawa awaie automatów były czeste- gdy skrzynia automat zdechłą - a naprawa kosztuje 4-5kzł - wiec tyle co uzywane auto , nie opłaca sie tego naprawaia i auto czesto sie złomuje mimo ze silniki sa zdrowiutkie, te volva strasznie spadają na wartości. Najlepiej szukaj silnika jeszcze jak siedzi w aucie - tak najlepiej sprawdzisz stan - jak odpala od strzała zimny i itd czy nie kopci na siwo i jak pracuje. Ale najważniejsza kwestia to odpalanie - jak zimny odpali od strzała i równo pracuje to bierz w ciemno . Albo nawet kup całe auto do bo chyba do 2002 albo 2003 wsadzali do volva aela tylko z innym oznaczeniem ale to silnik VW ten sam co w A6 potem wyciagasz silnik a reszte złomujesz . Silnik jest dokładnie ten sam - turbo wtryski, trzeba przełozyć tylko pierdoły jak miska oleju i podstawa filtra oleju i kolektor dolotowy ale reszta jest taka sama, rozrzad , pompa wtryskowa i reszta.
Co do twojego starego pieca - pewnie okreciła sie któraś podpora wału i silnik sie zaciera na wale - to jest czasami wada 2.5 nawet w nowszych vw t5 i crafterach sie to zdarzało. Jc pisz pomogę.
Co do twojego starego pieca - pewnie okreciła sie któraś podpora wału i silnik sie zaciera na wale - to jest czasami wada 2.5 nawet w nowszych vw t5 i crafterach sie to zdarzało. Jc pisz pomogę.
AEL INSIDE