[100-2.8 AAH] Ogarnięcie instalacji

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[100-2.8 AAH] Ogarnięcie instalacji

Post autor: matster95 »

Witam.

W tym tygodniu wypłata więc czas coś zrobić w setce :)
Na pierwszy rzut idzie instalacja lpg, która jest trochę zapuszczona. Jest to moje pierwsze auto z sekwencją więc będę potrzebował waszej pomocy :mrgreen:
Instalacja jak to się mówi "wrzucona"
1. Reduktor.

Jest to bodajże zavoli zeta n i pytanko czy nie jest on ciut mało wydajny do AAH :?:

Obrazek

Obrazek

2. Gaśnie na zimnym

Problem jest taki, że trzeba zakręcić dwa-trzy razy zanim wstanie. Po ok 3-5 sec. przełącza się na gaz i lubi zgasnąć jeżeli nie trzyma się większej ilości obrotów (1,5- 2 tys).
Na ciepłym silniku ten problem nie występuje.

3. Wtryski

Wtryski posiadam valteka

Obrazek

Niestety nie wiem ile mają najechane ani nie wiem jak mogę sprawdzić w jakiej są kondycji.

4.Wskaźnik stanu lpg

Rzadko kiedy diody pokazują coś sensownego. Wymiana tego elementu ze wskazaniem przy butli coś pomoże :?:

Obrazek

5. Wlew gazu

Mam zamiar przenieść wlew gazu pod klapke. I moje pytanie jest takie, czy umiejscowienie go tak jak na zdjęciu jest prawidłowe?

Obrazek

6.Lambda

Jeszcze jedna sprawa: jak sprawdzić poprawne działanie sondy?

Ogólnie rzecz biorąc setka jest mocna na gazie i nie czuć dużej różnicy w porównaniu z PB bądz jej prawie nie ma. Jak się wciska mocniej pedał gazu to lubi zaśmierdzieć w środku.
Więc myślałem o wymianie wszystkich Faro w komorze silnika i odpowiednim ich uszczelnieniu.

Sterownik ponoć Stag. nie wiem jaki jest to model.

Obrazek

[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 21:18 ]
Pogrzebałem troche na forum, pomyślałem i mam chyba rozwiązanie problemu nr 2:
przyczyną cieżkiego rozruchu może być czujnik temperatury do ECU.
Jak już odpale to szarpie przy zmianie biegow (za bogato) i lubi zgasnąć. Jednak gdy auto się trochę rozgrzeje dostaje wiadomości ze sond lambda ( więc sondy są jeszcze w jako takiej kondycji) i jest już o niebo lepiej.
Na razie to sucha teoria na podstawie forum. Rano pójdę do samochodu i sprawdzę w praktyce.

[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 21:21 ]
Nie mam mozliwosci podłączenia zlącza diagnostycznego ani umiejetności jego obslugi,
po prostu odepnę ten czujnik 2 pin i sprawdze jak to hula.
Ostatnio zmieniony 2016-04-17, 21:36 przez matster95, łącznie zmieniany 3 razy.
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

jak lubi zasmierdziec to tak jakby zalewało go

jesli gasnie opcji moze byc kilka silnik krokowy czujniki temperatury,sonda lamda,przepływomierz nie faluja CI obroty na jałowym ?

sonde mozna sprawdzic jaka wartosc ma napiecie juz nie pamietam jaka powinna byc wartosc

tam gdzie masz wlew jest ok wielu autach tak robią

z wtryskami do podjedz na przeglad do gaziarza moze cos CI wiecej powie

4. do wymiany jesli stare wariuje i pokazuje jak chce
Ostatnio zmieniony 2015-09-08, 21:24 przez dawid89, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

matster95, Kto Ci tak ustawił żeby przestawiał się na gaz zaraz po odpaleniu? :/ Jak płyn chłodniczy jest zimny to nie da rade ci odparować gazu. Minimu minimum to jest ponad 30 st. płynu chłodniczego, a najlepiej jak ok 60.
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

Autko mam od niedawna więc jeszcze nie byłem na strojeniu. Też mi się wydawało, że coś za szybko przerzuca, więc narazie przed zgaszeniem wrzucam na PB. A po odpaleniu czekam aż sie troche nagrzeje i wrzucam lpg.

Co do ciężkiego rozruchu na benzynie winny jest czujnik temp. W najbliższym czasie postaram się go wymienić.

Co do parownika: bezpiecznie jest na nim jeździć? Gdzieś mi sie o uszy obiło że można go troche podrasować, by był bardziej wydajny. Ktos to przerabiał już?
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 20:14 przez matster95, łącznie zmieniany 1 raz.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Całą zabawę trzeba raczej zacząć od podpięcia interfejsu do STAG-a i zobaczenia co w trawie piszczy , inaczej to nie ma sensu wymieniać w ciemno podzespołów.
matster95 pisze:Więc myślałem o wymianie wszystkich Faro w komorze silnika i odpowiednim ich uszczelnieniu.
Faro to masz od butli do parownika ewentualnie (albo miedź). Pod maską to masz gumowe wężyki ciśnieniowe a nie Faro.
Zacznij od popryskania połączeń pianą, znalezienia nieszczelności i ewentualnego dokręcenia opasek (jeśli śmierdzi). Jak popękane wężyki to wymień.
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 22:43 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

Parownik zavoli zeta n chyba kończy swój żywot.


Mam pytanie czy po kupnie zestawu naprawczego od zeta S poprawi się jego wydajność?
I czy wszystkie potrzebne części, by przerobić moją N na S, będą w zestawie?Może już ktoś się z tym bawił.
Bo obecny jest za słaby do 150 KM a V-ka trochę tego gazu potrzebuje przy pełnej mocy.

Jeżeli nic nie wymyśle z nim to wleci nowy odpowiednio dobrany.
Tak więc co polecacie?


Jeszcze jedna sprawa co do kompensacji wtryskiwaczy:
Obecnie mam czujnik ciśnienia założony na końcu prawej listwy wtryskiwacza.
Należałoby połączyć obie listwy od tyłu i na środku tego węża dać ten czujnik ciśnienia?
Ostatnio zmieniony 2016-04-17, 21:39 przez matster95, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Zrób rekompensacje ciśnienia listw. Poszukaj na lpg-forum co do zavolaków bo chyba jednak da się przerobić Ske ( do 250hp ) na Nke a nie na odwrót. Chociaż możliwe że wystarczy wywalić pare sprężynek i będzie git. Jak masz zamiar zmieniać reduktor to zavoli zeta s będzie p&p bo ma takie same wyjścia, ewentualnie AC r01 też jest git.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

wymieniony parownik na zavoli s, wyczyszczony w benzynie zawór, nowe filtry, skrócenie przewodów od wtrysków i ustawienie ich w pionie, zrobiona kompensacja.

Jeszcze przed regulacją chodzi o niebo lepiej :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”