[100 C4] Większe turbo zamiast K16

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
slowmen
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-11-18, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Racibórz

Post autor: slowmen »

Ja mam ael z 96 roku. Dzieki za info. Moge na pw sie odezwac?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

A co koledzy myślą o takiej suszarce?
http://allegro.pl/turbosprezarka-renaul ... 66721.html
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

audki ta suszarka to turbo VNT pod sterownik 16bit a u nas jest sterownik 8bit i obsługuje turbo na WG. Jak już to zmiana sterownika na 16bit jak to zrobił afro89 i GTB2260vk.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pewnie turbina ta przypadła Ci do gustu bo jest przykręcana do kolektora wydechowego na 4 śruby jak u nas ori tylko ciekawe jak z rozstawem szpilek tam wygląda. Jestem też ciekawy jak jest z wydajnością tej turbiny, seryjnie te silniki mają 180KM czyli szału ni ma.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Panowie, sterowanie ani mocowanie mnie nie interesuje tylko potencjał:) i tak dorabiam kolektor wydechowy, a sterownik siedzi 16.
Potrzebuje wsadzić coś rozsądnego cenowo i wartego uwagi co polecicie?

[ Dodano: |19 Paź 2015|, o 10:26 ]
afro89 pisze:Pewnie turbina ta przypadła Ci do gustu bo jest przykręcana do kolektora wydechowego na 4 śruby jak u nas ori tylko ciekawe jak z rozstawem szpilek tam wygląda. Jestem też ciekawy jak jest z wydajnością tej turbiny, seryjnie te silniki mają 180KM czyli szału ni ma.
Jednak to V6 także 6 cylindrów musi napełnić, mimo ze to tylko 170kucyków.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Przekładałeś na 16 bit czy co?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Nieju231 pisze:Przekładałeś na 16 bit czy co?
Dokładnie kolego zapraszam do tematu :)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2843
Ja mam sterownik z VW LT 2,5 TDI - AHD
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

audki, jakoś niechce mi się wierzyć że na WG miał aż 150koni mamy z bratem 2 iveca pod opieką fakt że stasze bo model od 2000-2007r ale tam takie turbo siedzi w silniku 126km a 143km ma zmienna geometrie już, szału może nie być pojemność i paliwo tam nadrabia ale zakresu pracy ich nie znam pozdro
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Kazikboy pisze:audki, jakoś niechce mi się wierzyć że na WG miał aż 150koni mamy z bratem 2 iveca pod opieką fakt że stasze bo model od 2000-2007r ale tam takie turbo siedzi w silniku 126km a 143km ma zmienna geometrie już, szału może nie być pojemność i paliwo tam nadrabia ale zakresu pracy ich nie znam pozdro
Z tego co wyczytałęm to 126 ps szły w 2,3.
Ten na WG i mocy 146ps dokładnie to 3,0 jego max moment to 350NM przy 3000rpm
O tej mocy 146ps były dwa silnika jeden właśnie z VNT ale jego moment to 370nm.
Ostatnio zmieniony 2015-11-01, 12:37 przez audki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

może i tak być ale jest też i 3.0 126ps jka nie namierzysz wielkości wirników to raczej za dużo się nie ustali
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

A takie turbo da się wstawić zamiast K14/16?
http://olx.pl/oferta/turbina-audi-vw-3- ... b9p13.html
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Może być problem bo masz dwa wloty do muszli od strony ciepłej, jak już to szukaj gtb2260vk no i oczywiście trzeba przerobić sterowanie turbiną i wiele innych dupereli
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Wytlumaczy ktoś jak łopatologicznie- tj jak dla debila- czy jest możliwość aby samemu w warunchach garażowych podnieść wartośc doładowania na seryjnej turbawce? Coś mi się obiło ze jest takie magiczne urządzenie które emulguje czujnik cisnienia doładowania. Jest taka opcja? czy jakoś inaczej sie to robi - jakoś mechnicznie ???? :-P
Z gory dzieki ;-)
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Jest taka możliwość.

Blokujesz odczyt z map sensor i jazda.

Tylko wtedy sprężarka napompuje tyle ile da rady, następnie konie jej może być bliski.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”