[100 C4] Większe turbo zamiast K16

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

[100 C4] Większe turbo zamiast K16

Post autor: arwam »

Witam.
jak w temacie, zastanawiam sie nad opcją zmiany turbosprężarki na wiekszą.
obecnie mam K16,
Pacjent to A100 C4 avant z silnikiem AAT po szczepie ba nastawnik HDK.
W aucie do wymiany wtryskiwacze i przy okazji głowica do zrzucenia, założenia uszczelka metalowa ponieważ jeszcze mam oryginalną szmaciankę z numerami OEM.

przy okazji porting głowicy, czyszczenie zaworów i wrzucenie podwójnych sprężyn.


i teraz poszukuję innet turbosprężarki.
i myśli krążą wokół następujących opcji.
TD04-13-T4 w gorącej muszli z BMW 2.4TD, T3 z Volvo 940 2.4TD. K24-7000, opcja sprawdzona i przetestowana, ładnie szybko wstaje, prawie P&P.


podobnie lub szybciej będzie wstawać TD04, do K24. w okolicach 2200rpm full boost.
teraz zastanawiam sie nad turbo z volvo, jest na grubszym wałku, będzie wymagało więcej rzeźby, ale potencjał wiekszy, minus to późniejsze wstawanie turbosprężarki.
poszukuję jeszcze innych opcji które by pasowały na kolektor od AAT.

pacjent oprócz nabytej brzydoty, w postaci przymusu ponownego lakierowania, jest w świetnej technicznej kondycji.

oprócz przeszczepu nastawnika, zmieniony mapsensor na ten z AEL, ponieważ ori nie działał.
efekt to stałe 1,3bara , niemal bezdymnie na ori wtryskiwaczach AAT i to podlewających.
auto klepie regularne 9s do 100kmh czym powiem szczerze jestem mocno zdziwiony.
zdecydowanie ciągnie na każdym biegu, nawet na piątce w okolicach 180kmh wiecej nie jechałem.


ewentualnie poszukuję części na wiekszą chybrydę na bazie T3 z volvo
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

turbo od mercedesa 3.0 pasuje po drobnych przerobkach otworow (4 sruby)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

K24 z meska jest za male na moje potrzeby.
Wystarcza do okolo 200KM a turbo z s2 do okolo 250-260KM
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

No to może HE221w, albo jakiegoś holseta hx-30.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Kazikboy, sa gdzie dostepne wymiary kompresora tej turbosprezarki?
Nieju231, w czym wystepowala he221w lub hx30?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Nie jestem w stanie powiedzieć w czym wystepowały te turbiny ale ta HE221w to w tym skandynawskim projekcie była na 280 koni i 600 nm a rozmiarami to jest wielkości GTB 2260.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Nieju231, i takie cos by mnie interesowalo :-)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

arwam pisze:Nieju231, i takie cos by mnie interesowalo :-)
Ładuj taką:
http://olx.pl/oferta/turbina-iveco-stra ... 9ae36e58d0
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Audki no troche przesadziłeś, bo taka turbina z ciągnika siodłowego to dużo za duża co by nie gadać. A co do He221w to ktoś tam do a6 wsadził ale tylko filmiki na necie są.


A tutaj w a4 2,0tdi
co dla mnie jest nie zrozumiałe po co tam wsadzili turbo na WG kiedy jest duży wybór VNT.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Nieju231 pisze:Audki no troche przesadziłeś, bo taka turbina z ciągnika siodłowego to dużo za duża co by nie gadać.
Jak mi się wydaje to wszystkie turbiny holset są z ciężarówek lub maszyn budowlanych ??
Ostatnio zmieniony 2015-10-04, 11:27 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Tu akurat masz rację i chyba jeszcze montują do amerykańskich pikapów.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Chlopaki, ja powaznie mowie o poszukiwaniu turbo, nie interesuje mnie wyczyn w tym aucie, chce jedynie odnowic setup z silnika z coupe, z tym ze dac turbo z wiekszym zapasem wytrzymalosci
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
slowmen
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-11-18, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Racibórz

Post autor: slowmen »

Podepne sie pod temat,
Chce zakupic turbinke z 2,2t k24, bedzie ona z kolektorem , wesgate oraz downpipe. Wiem ze potrzeba jeszcze wymienic wtryski ( koncowki) apropo tego jakie koncowki polecacie pod setup oraz czy znacie katy i inne dane jakie sa potrzebne do ustawienia koncowek. Do tego centralny ic oraz mapa. Czytalem cos o pompach a wiec ta seryjna nie da rady? Jaka pompe potrzebuje i czy owa pompe musze jakos rzezbic zeby zalozyc do ael. Licze na konkretne porady, mozna napisac na pw zeby bylo konkretniej. Pozdro
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Pompy w c4 po 94 w aat i ael sa takie same, wazne zeby byly zdrowe.
Koncowki 230 lub 260 ustaw na cisnienie 200/300, k24 pozwala na moc okolo 260km i okolo 500Nm.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”