[A6 C4 2,5TDI AEL] Bosch VP 37 w AEL'ach

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych

Jakiej wielkości głowice były w pompach wtryskowych w AEL'ach?

głowiczka 10mm
1
6%
głowiczka 11mm
17
94%
 
Liczba głosów: 18

Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

[A6 C4 2,5TDI AEL] Bosch VP 37 w AEL'ach

Post autor: Kamyk »

Witam. Internet jest podzielony jedni mówią, że siedzą u Nas 11mm inni że to 10mm, chcę w końcu jasno i konkretnie wyjaśnić tą sprawę

moja pompka: Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-06-21, 15:21 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Z tego co mi wiadomo to są to 'dziesiątki'. W aftomacie pewnie siedzi 11, znaczy niemal napewno jak w przypadku 1,9. Można je poznać po tym że korpus ma lamele jakby wzmacniające. Rzuć okiem na alle i tam z aftomatów są tak jak pisze ale do c4 cięzko, ale od 1.9 są ;)
Luknij w ten temat > http://www.a6klub.pl/a6-c4-ael-200-wykres-vt25312.htm pompa od t4 więc w seri nie było '11' chyba że zmiana była ze względu na tzw 'fale'. Jednak ja jestem pewien że pokazałeś nam '10' ;-)
NA alle, obczaj pompy z silników ahh alh i bodaj afd- zobaczysz jak wygląda 11, u nas obudowy są analogiczne ;)
11 :

http://moto.allegro.pl/vw-t4-2-5-tdi-15 ... 04455.html#
http://moto.allegro.pl/vw-audi-1-9-tdi- ... 82974.html
Ostatnio zmieniony 2011-06-27, 00:49 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Hincó pisze:Z tego co mi wiadomo to są to 'dziesiątki'. W aftomacie pewnie siedzi 11, znaczy niemal napewno jak w przypadku 1,9. Można je poznać po tym że korpus ma lamele jakby wzmacniające. Rzuć okiem na alle i tam z aftomatów są tak jak pisze ale do c4 cięzko, ale od 1.9 są ;)
Luknij w ten temat > http://www.a6klub.pl/a6-c4-ael-200-wykres-vt25312.htm pompa od t4 więc w seri nie było '11' chyba że zmiana była ze względu na tzw 'fale'. Jednak ja jestem pewien że pokazałeś nam '10' ;-)
NA alle, obczaj pompy z silników ahh alh i bodaj afd- zobaczysz jak wygląda 11, u nas obudowy są analogiczne ;)
11 :

http://moto.allegro.pl/vw-t4-2-5-tdi-15 ... 04455.html#
http://moto.allegro.pl/vw-audi-1-9-tdi- ... 82974.html
No to mi kolego popsułeś humor, bo jeśli jest tak jak mówisz, to 10mm nie da rady planowanym przeze mnie 0.260mm :cry:
Trzeba będzie robić hybrydę...
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Uderz do 'arekr' on pewnie wszystko wie. 230 wg mnie powinna pociagnac skoro z 0,216 nie ma problemów, ale 0,260.. może na wysokich obrotach nie nalać tyle co trzeba :/
160+PS
maximus
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-10, 21:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: maximus »

A ja proponuje zalogować się na forum VAGOLANDIA - Forum techniczne,jest tam kolega Piotruś,światowej sławy specjalista on na pewno rozwieje wasze wątpliwości i odpowie na nurtujące ws pytania!
Ostatnio zmieniony 2011-06-29, 11:26 przez maximus, łącznie zmieniany 1 raz.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

O ile jest sens zawracać mu głowę ;)
Ale część praktyczną ma opanowaną arekr ;)
160+PS
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

Post autor: PIATEK »

Jakiś czas temu pisałem z Arekr i pytałem czy nasze pompy z AEL pociągną 230 i mi potwierdził, że tak nawet z zapasem. Sam ma teraz wtryski 230 i na razie wszystko dobrze lata.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ja mam osobiście 0,230 i jest wszystko w najlepszym porządku, daje radę i moc z dołu jest wyraźnie odczywalna. AEL ma 11mm, AAT 10mm, a zaś AAT w automacie też ma 11mm. Tak to kiedyś wyczytałem i zostało to potwierdzone. Tak a propos po co chcesz 0,260 :?: Jaką suszarke tam będziesz wsadzał żeby to uciągła i był oczekiwany efekt. A jak chcesz mieć najmocniejszą VP 37 jaka powstała to kup od T4 150 KM symbole AHY i AXG.
Ostatnio zmieniony 2012-01-05, 17:30 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Panowie przeczytajcie ten temat od początku do końca. Jest tak jak napisałem wcześniej.
Kamyk Jest 11mm :mrgreen:


http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... &hilit=AEL
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Dawno mnie nie było, długo by opowiadać, a pogawędki najlepiej przy piwku... więc ten temat odwieśmy na haczyk do wiosny. Wracając do tematu pompy. Wielkie dzięki za informacje ja również swego czasu zasięgnąłem języka i dowiedziałem się od ludzi z tdiclub.com sporo o AELu i jego potencjale.
afro89 pisze:Tak a propos po co chcesz 0,260 Jaką suszarke tam będziesz wsadzał żeby to uciągła i był oczekiwany efekt.
GTB 2260VK Kolego. :)
Od razu odpowiadam na ewentualne pytania:
- turbawka montowana m.in w 3.0TDI sterowanie kierownicami przerobione z elektronicznego na "gruchę" Sterownik od Multivana ponieważ fabryczny AELowski to dinozaur i nie ma sensu rzeźbić go by sterował turbiną VNT. Naturalnie mod wymaga przerobienia instalacji podciśnienia modyfikacji wiązki itp, ale jest to do ogarnięcia... czemu 0,260? dowiedziałem się od ludzi z tdiclub.com, że 7 otworkowe końcówki Fratelli Bosio są felerne, konkretnie pozostawia wiele do życzenia ich trwałość i jakość wykonania. Naturalnie można dać sobie spokój i osiągnąć świetne rezultaty na 0,230, ale 0,260 + GTB 2260VK to już celowanie w osiągi S6 4.2 ...
Niestety projekt z powodu FWD, kryzysu finansowego i lawinowo rosnących cen paliwa zarzucony, pewnie prędzej kupię S6 na niedzielne przejażdżki do kościoła 8-)
trepek
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-06-11, 00:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Osiek k/Olkusz

Post autor: trepek »

Pompa na zdjęciu to 11mm, po numerach widać :ok:
O dieslach wiem prawie wszystko :-)
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

Nie wytrzymałem i dzisiaj rozebrałem pompe z aela o takich numerach 046 130 108d i zmierzyłem tłokorozdzielacz i okazało sie ze ma on 11mm wiec jestem skłonny tej teorii ze:
AAT manual - 10-stka
AAT automat - 11-stka
AEL manual - 11-stka
automat - 11-stka
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

anton, Potwierdzam, jest dokładnie tak, jak napisałeś.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

A może ktoś wie jakie numerki pomp mają tłokorozdzielacze 11 a jakie 10 coby nie trzeba rozbierać i sprawdzać ?

Z tego co wiem, występuje ich w A6 AAT i AEL 6 wersji - 046 130 108 (D, DX, F, FX, G, GX) a w Audi 100 jeszcze ...AX, C, CX. Które są 11 a które 10 ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

napewno 046 130 108d to 11-stka ja u siebie mam 046 130 108F i sam nie wiem na czym jezdze :mur: :mur:

[ Dodano: 2012-12-16, 21:53 ]
Kurde tak sie teraz zastanawiam czy to nie jakas sciema ze były i 10 tki pompy w tych autach bo według etki nie ma podziału na pompy aat i ael
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”