[A6 C4] Dwumas i sprzęgło-drgania
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
[A6 C4] Dwumas i sprzęgło-drgania
Witam. W związku z tym iż mój silnik podległ kilku modernizacjom, są także i drobne problemy z dwumasem. Pojawiają się drobne drgania w kabinie na 5 i 6 biegu. Następują one w okolicach od około 3000 do 3300 obr. W związku z tym mam kilka pomysłów, i nie wiem czy one są dobre, a mianowicie:
-sztywne koło i nowe sprzęgło z AAT
-zostawić dwumas i złożyć terczę ze sprężynkami np z AAT, lub szukać z czegoś innego, osobiście posiadam tarczę z 2,5 V6 180KM i średnica tarczy jest ta sama, a efekt może będzie lepszy. ( Może będą lepiej tłumiły drgania, niż z seryjnego AEL)
- lub jeszcze z czegoś innego koło i sprzęgło, np bus T4 z AHY (150KM)
Ze sprzęgłem nie ma żadnych problemów, nawet na trochę nie ślizgnie, wytrzymuje w każdych warunkach, i z każdym butem. Jedyny minus to ten nieszczęsny dwumas. Proszę o jakiekolwiek odp. o nasuwanie nowych pomysłów. Mam nadzieję że będzie prowadzona poważna i długa dyskusja.
-sztywne koło i nowe sprzęgło z AAT
-zostawić dwumas i złożyć terczę ze sprężynkami np z AAT, lub szukać z czegoś innego, osobiście posiadam tarczę z 2,5 V6 180KM i średnica tarczy jest ta sama, a efekt może będzie lepszy. ( Może będą lepiej tłumiły drgania, niż z seryjnego AEL)
- lub jeszcze z czegoś innego koło i sprzęgło, np bus T4 z AHY (150KM)
Ze sprzęgłem nie ma żadnych problemów, nawet na trochę nie ślizgnie, wytrzymuje w każdych warunkach, i z każdym butem. Jedyny minus to ten nieszczęsny dwumas. Proszę o jakiekolwiek odp. o nasuwanie nowych pomysłów. Mam nadzieję że będzie prowadzona poważna i długa dyskusja.
Ostatnio zmieniony 2012-03-07, 08:32 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jeśli to dwumas to najlepiej i najtaniej jest przejść na jednomas z tarczą ze sprężynami. Chłopaki z apmotorsport i AKP nie odczuli jakiejś wielkiej różnicy po zmianie na jedną masę, przynajmniej w benzyniakach.
Jeśli zrealizujesz drugi wariant to nie rozwiąże problemu bo dwumas dalej będzie w aucie.
Jeśli zrealizujesz drugi wariant to nie rozwiąże problemu bo dwumas dalej będzie w aucie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Czyli jak bym zastosował jednomas to te drgania by zniknęły A co powiesz na dwumas z T4 AHY. rozglądałem się już za takim i srednica jest ta sama co u nas. A i sęk w tym że dwumas jest dobry lecz nie strzymuje mocy jaką teraz ma silnik. Bo jak by nie było 140 a 180-190KM to jest różnica. Niestety na hamowni jeszcze nie byłem.
Ostatnio zmieniony 2011-11-09, 15:35 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jeśli z T4 pasuje to żaden problem. Jesteś pewny że to powoduje dwumasa? Wcześniej było ok? Trochę modziłeś ostatnio, może wtryski nie mają równego ciśnienia i stąd drgania. Czujesz że to z napędu a nie zawieszenia? Duże to drgania, opisz je bardziej.
Jeśli to na pewno dwumas, przejście na jedną masę rozwiąże ten problem.
Jeśli to na pewno dwumas, przejście na jedną masę rozwiąże ten problem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Jest to na pewno z dwumasu, ponieważ jak kupiłem auto to były drgania w okolicach 2500-3000 obr, powodem tego był daremny wirus jaki był wgrany w kompie. Zmieniłem program i było wszystko OK. Niedawno postanowiłem modzić, i jak wymieniłem turbinę to na 5 praktycznie nie było drgań(chyba że przyszła jakaś górka) a na 6 były lekkie drgania. Po wymianie wtrysków drgania się nasiliły na 5, i teraz jest na 4 tak jak było na 5. Drgania te bardziej słychać niż czuć, robi takie bruuubruuu. Chyba że jest już zużyty trochę z powodu wcześniejszego daremnego programu. Muszę coś z tym zrobić, żeby zrobić do tego sprzętu dobry program, który by wykorzystywał w jak największym stopniu możliwości tego silnika. A co do sztywnego koła to nie jestem przekonany, Myślę że sama tarcza nie da rady tłumieniu drgań. Drgania pochodzą z silnika, z wału korbowego, na pewno nie jest to żadna wybita poduszka na silniku itp.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jak się dowiesz jaka cena to się przekonaszafro89 pisze:co do sztywnego koła to nie jestem przekonany
Na pewno dwumas lepiej tłumi z dolnych obrotów ale powyżej powiedzmy 2tyś jest to już obojętne czy 1 czy 2mas. Wielu ludzi zmieniało na 1mas i poważnie nie czuli znaczącej różnicy. Osobiście też szukałbym 2masy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
afro89, coś te twoje programy sa troche na kocią łape, (bez hamowni , nawet drogowej) - widać wtryski mogły zakłucić coś w mapie (przez to drży) - ja raczej obstawiam program(rozstrojenie)
choć 2masy też nie warto lekcewazyć.
JC poszukalbym coś od t4 ciekawe czy jest rożnica w 2masach dla oski i Quatrro /synchro?
choć 2masy też nie warto lekcewazyć.
JC poszukalbym coś od t4 ciekawe czy jest rożnica w 2masach dla oski i Quatrro /synchro?
Ostatnio zmieniony 2011-11-09, 23:47 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
no jak narazie to byłem tylko jeden raz zmienić program, ponieważ tak jak napisałem wcześniej jak go kupiłem to był daremny wirus. Po zmianie było wszystko OK i dopiero po modach zaczęły się robić drobne drgania, a na programie to jeszcze nie byłem po modach i dlatego nie wiem jaka moc w nim drzemie. Uznałem że najpierw trzeba coś wykombinować z tymi drganiami, a potem program. Jeśli jest to złe myślenie hm..... no cóż to je zmienię.Dodek pisze:afro89, coś te twoje programy sa troche na kocią łape, (bez hamowni , nawet drogowej) - widać wtryski mogły zakłucić coś w mapie (przez to drży) - ja raczej obstawiam program(rozstrojenie)
choć 2masy też nie warto lekcewazyć.
JC poszukalbym coś od t4 ciekawe czy jest rożnica w 2masach dla oski i Quatrro /synchro?
Ostatnio zmieniony 2011-11-10, 15:14 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Strzelce Opolskie
to byłem ja i jakby ktoś chciał coś więcej wiedzieć to zapraszamGrzesiek pisze:Ktos na A6, nie pamietam kto, przekladal w AELu z dwumasu na jedno... I skonczylo sie tak ze wrocil do dwumasu z powodu drgan.
Twoj jakby w dobrym stanie byl to powinien spokojnie pociagnac te 180-190 KM moim zdaniem.
Swoją drogą zależy jak się użytkuje samochód, bo obydwa rozwiązania są dobre (dwu i jednomas), tylko obydwa mają różne zastosowanie, przynajmniej jak dla mnie... A taki jednomas to akurat posiadam na zbyciu...
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
to nie zapraszaj tylko pisz konkrety.....zaprasza to dorota Jaworowicz do programu... \fakinek pisze: to byłem ja i jakby ktoś chciał coś więcej wiedzieć to zapraszam
dawaj szczegóły...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Strzelce Opolskie
ogólnie są dwa problemy z dwumasem we wzmocnionych R5 TDI:
- zbyt duży wzrost momentu w okolicach 2000 rpm, w sytuacji gdy ustawia tuner tak jak w 'normalnych' samochodach, czyli żeby ciągnął od dołu. Niestety w tej sytuacji dwumas nie niwelować drgania co przenosi się na całą budę - tak właśnie był zrobiony mój jak kupiłem od hiszpana
- przeniesienie momentu wyżej zabiera zabawę na początku, ale za to można ciągnąć wyżej - tak mam teraz.
Czyli jeżeli ktoś preferuje wersję pierwszą to wsadza jednomas i sprawa załątwiona, można jechać na spokojnie powyżej 2xx km, tylko należy mieć na uwadze, że do 1400rpm występuje lekka wibracja. Przy ostrym bucie zero drgań budy.
Wersja druga jest bardziej dla ludzi, którzy sporo jeżdżą po mieście (tak jak ja) i jazda poniżej 1400rpm jest często, więc drobne wibracje na dole z lekka przeszkadzają.
Gdybym jeździł więcej w trasy, a mniej po mieście to wybrałbym opcję 1, którą jeździłem jakiś czas, jednakże jak wspomniałem latam głównie po mieście, musiałem zdecydować się na opcję 2, ale z tego też jestem zadowolony, bo mam teraz efekt biturbo w sofcie zrobiony
- zbyt duży wzrost momentu w okolicach 2000 rpm, w sytuacji gdy ustawia tuner tak jak w 'normalnych' samochodach, czyli żeby ciągnął od dołu. Niestety w tej sytuacji dwumas nie niwelować drgania co przenosi się na całą budę - tak właśnie był zrobiony mój jak kupiłem od hiszpana
- przeniesienie momentu wyżej zabiera zabawę na początku, ale za to można ciągnąć wyżej - tak mam teraz.
Czyli jeżeli ktoś preferuje wersję pierwszą to wsadza jednomas i sprawa załątwiona, można jechać na spokojnie powyżej 2xx km, tylko należy mieć na uwadze, że do 1400rpm występuje lekka wibracja. Przy ostrym bucie zero drgań budy.
Wersja druga jest bardziej dla ludzi, którzy sporo jeżdżą po mieście (tak jak ja) i jazda poniżej 1400rpm jest często, więc drobne wibracje na dole z lekka przeszkadzają.
Gdybym jeździł więcej w trasy, a mniej po mieście to wybrałbym opcję 1, którą jeździłem jakiś czas, jednakże jak wspomniałem latam głównie po mieście, musiałem zdecydować się na opcję 2, ale z tego też jestem zadowolony, bo mam teraz efekt biturbo w sofcie zrobiony
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
-
- Czeladnik
- Posty: 85
- Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Strzelce Opolskie
podstawowe pytanie czego oczekujesz od samochodu:malcik441 pisze:e tam gadacie na dwumas, u mnie też drży i jakoś jeździ kawałek czasu z takimi drganiami, on naprawdę jest wytrzymały.
- mocy, bez względu na wszystko
- przyjemności z jazdy i trochę mocy
Obstawiam, że Ty wybierasz pierwszą opcję i nie wkurza Cie jak auto całe się trzęsie... Ja natomiast wolę jak w aucie wszystko jest tak jak być powinno i mnie osobiście te drgania do szału doprowadzały...
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...