[A6 C4] Sportowy wałek rozrządu.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
[A6 C4] Sportowy wałek rozrządu.
Witam. Zastanawiam się nad wymianą wałka rozrządu o sportowej charakterystyce. I teraz mam jedno pytanko, ponieważ wczoraj dzwoniłem do jednego wykonawcy który oferuje taką usługę na zasadzie przerobienia oryginalnego, czyli napawanie itp itd. Powiedział że jest gwarancja praktycznie nie zniszczalny. Dzwoniłem zaś do drugiego i on powiedział że wykonuje nowe wałki rozrządu od podstaw, ja się go zapytałem czy nie można przerobić oryginalnego a on powiedział że nie. Taki wałek za długo nie wytrzyma i szkoda roboty, może silnik zniszczyć itp. I teraz panowie nie wiem co na ten temat sądzić, komu wierzyć. Proszę o wasze opinie na ten temat.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Cóż nie wiele Ci mogę w tym temacie powiedzieć, pytanie kto wykona swoją robotę lepiej, czy gość który przerobi ori wałek na ostrzejszy czy też ten który wykona nowy... popytam chłopaków czy przerabiali temat w swoich 1.9TDI i jakie były ich spostrzeżenia. To co najbardziej mnie ciekawi kolego, to cena za taką usługę?
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Jak byś mógł się zorientować to było by super. Koszta są następujące. 520 zł przeróbka oryginału. 900 zł wykonanie nowego wałka.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Soft, turbo, IC, wtryski to się zgodzę, ale żeby w AELu wałek? nie słyszałem...
Są dwie sztuki (o których ja wiem, może jest więcej), co mają ponad 200KM i nie było tam mowy o zmianie wałka... Przynajmniej się nikt nie chwalił
Są dwie sztuki (o których ja wiem, może jest więcej), co mają ponad 200KM i nie było tam mowy o zmianie wałka... Przynajmniej się nikt nie chwalił
Ostatnio zmieniony 2012-04-18, 00:26 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
sportowe wałki - Heinrich we wrocławiu - te ktos miał w aelu w pl i 2 sztuki widziałem w 3++hp vw t4 i 3++hp volvo z aelem
inne dobre firmy to Świątek, Irreco, niewiem czy Kałuża dalej cos jeszcze robi w wałkach.
ostry wałek przy grubszych modach to podstawa , przeciez wszystkie wolnossaki które sa jako tako wzmacniane zaczynają kuracje od wstawienia ostrego wałka.
inne dobre firmy to Świątek, Irreco, niewiem czy Kałuża dalej cos jeszcze robi w wałkach.
ostry wałek przy grubszych modach to podstawa , przeciez wszystkie wolnossaki które sa jako tako wzmacniane zaczynają kuracje od wstawienia ostrego wałka.
AEL INSIDE
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
afro89, konkretny program zrób w końcu a nie za wałki się bierzesz Co ci to da w Aelu? Również nie słyszałem by ktoś wymieniał/dorabiał wałek w dieslu.
Za wałek 900zł, to teraz dowiedź się ile kosztuje zaczipowanie... przyrost mocy nieporównywalny nawet o ile jakiś zauważalny byłby.
Za wałek 900zł, to teraz dowiedź się ile kosztuje zaczipowanie... przyrost mocy nieporównywalny nawet o ile jakiś zauważalny byłby.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Program zrobiony, i jest problem z wypluciem spalin powyżej 3500 obr/min. Wydech przelot, EGR jest szczelnie zaślepiony, i wątpię w to żeby tzrymała mnie sama turbina. Jest kolega w PL co ma założony sportowy wałek w AEL-u. Na chwilę obecną zbieram opinie na ten temat. Jeszcze nic nie jest postanowione.
LOGI
http://vaglog.rtnet.pl/afro89_80800.html
LOGI
http://vaglog.rtnet.pl/afro89_80800.html
Ostatnio zmieniony 2012-04-18, 15:20 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
J.A.G, myslisz sie
wszystkie mocne turba - czy to evo czy 911 oprócz wiekszego turba wtrysków pompy paliwa, programu i osprzetu potrzebują ostrego wałka -
po co ? aby silnik sie wyzej krecił
kazdy seryjny wałek ma ograniczenia w przepływie - w pewnym momencie jego mozliwosci sie konczą - mimo iz podaje sie wiecej paliwa i powietrza - silnik nie moze tego w całości przełozyć na moc.
Naprawde mocne konstrukcje turbo krecą sie identycznie jak wolnossaki - czasem nawet do 10000 obr. - Jc proponuje poczytać o 1100km evo z pojemnosci 2,3l - 4 garczki , podobna sytuacja była w formule 1 pod koniec lat 80 - gdzie jeździły ponad 1200konne potwory wagi piórkowej( 600kg)
dobry wałek daje dłuzsze czasy napelniania i wydechu - co w twojej syt było by porządane bo na górze brakuje mu oddechu.
u minie czuć to samo pow 3500
wszystkie mocne turba - czy to evo czy 911 oprócz wiekszego turba wtrysków pompy paliwa, programu i osprzetu potrzebują ostrego wałka -
po co ? aby silnik sie wyzej krecił
kazdy seryjny wałek ma ograniczenia w przepływie - w pewnym momencie jego mozliwosci sie konczą - mimo iz podaje sie wiecej paliwa i powietrza - silnik nie moze tego w całości przełozyć na moc.
Naprawde mocne konstrukcje turbo krecą sie identycznie jak wolnossaki - czasem nawet do 10000 obr. - Jc proponuje poczytać o 1100km evo z pojemnosci 2,3l - 4 garczki , podobna sytuacja była w formule 1 pod koniec lat 80 - gdzie jeździły ponad 1200konne potwory wagi piórkowej( 600kg)
dobry wałek daje dłuzsze czasy napelniania i wydechu - co w twojej syt było by porządane bo na górze brakuje mu oddechu.
u minie czuć to samo pow 3500
AEL INSIDE
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
czyli jednym słowem jest lepiej przepłukiwany cylinder. Jeśli zaś chodzi o obroty to i tak nie wykręcę więcej niż 5 tyś obr, i potem koniec.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
myslicie ze turbo to niewiadomo jaki wynalazek
jednak wzmacnijąc ot kaszlaka czy 125p kazdy ale to każdy zakłada ostry wałek i nie ma innej drogi tutaj benzyna czy diesel nie ma róznicy.
Dla żadnych mocy milosnikow diesla polecam hamerykanskie fora o pickupach a w szczególnosci o silnikach duramax oraz cummnis i zobaczycie co kazdy tam przerabia w silniku - mowie o dieslach 1+++ km do jazdy na codzien
osobiscie czasem tez wkurza mnie spadek mocy na wysokich obrotach - w bmw e39 2.5 tds o zblizonych parametrach mocy i momentu silnik całkiem inaczej sie zachowuje na wyzszych obrotach- tam mozna w miare bezproblemowo krecic pow 5 tys i nie ma tak odzuwalnej dziury jak tu
jednak wzmacnijąc ot kaszlaka czy 125p kazdy ale to każdy zakłada ostry wałek i nie ma innej drogi tutaj benzyna czy diesel nie ma róznicy.
Dla żadnych mocy milosnikow diesla polecam hamerykanskie fora o pickupach a w szczególnosci o silnikach duramax oraz cummnis i zobaczycie co kazdy tam przerabia w silniku - mowie o dieslach 1+++ km do jazdy na codzien
osobiscie czasem tez wkurza mnie spadek mocy na wysokich obrotach - w bmw e39 2.5 tds o zblizonych parametrach mocy i momentu silnik całkiem inaczej sie zachowuje na wyzszych obrotach- tam mozna w miare bezproblemowo krecic pow 5 tys i nie ma tak odzuwalnej dziury jak tu
AEL INSIDE
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Ale po co?
Na AKP jest kolega, który przerobił AELa na 2++KM i nic nie pisał o wałku. Raczej zbędne koszty. W dodatku również ma ośkę, a trakcję łapie przy 3 biegu
Dodek, walisz mocami, które dla AELa w ośce są poza zasięgiem, więc nie tędy droga...
Może i dobrze prawisz, ale to nie jest opcja dla auta afro89
Na AKP jest kolega, który przerobił AELa na 2++KM i nic nie pisał o wałku. Raczej zbędne koszty. W dodatku również ma ośkę, a trakcję łapie przy 3 biegu
Dodek, walisz mocami, które dla AELa w ośce są poza zasięgiem, więc nie tędy droga...
Może i dobrze prawisz, ale to nie jest opcja dla auta afro89
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
ale to nie chodzi o mega moce koledze tylko ja rozumiem ze poporstu na wyzszych obrotach wykres tego nie pokaze a sie odczowa braki w przeplywie do i z komory niebezprzyczyny z czasem wymyslili 4 i 5 zaworow na cylinder niby mniejsze ale lacznie daja wiekszy efekt wiec moze byc i tak ze to moze dac conieco tylko ze kazdy mysli ze zwiekszy kolektor ssacy (przyklad AFN) i ze bedzie wiecej tlenu wlatywac a przeciez zawory i tak sie tak samo otwieraja....
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS