[A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
No ok zgodzę się z tobą jak założysz VNT będzie z dołu dużo lepszy, a co z dwumasem Na pewno będą drgania przy tak dużym momencie obrotowym, i wtedy trzeba by coś kombinować, cięzko powiedzieć czy jednomas by coś pomógł.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Do AEL'a w ośce podchodzi jednomas P&P z AAT, trzeba tylko śruby skrócićafro89 pisze:No ok zgodzę się z tobą jak założysz VNT będzie z dołu dużo lepszy, a co z dwumasem Na pewno będą drgania przy tak dużym momencie obrotowym, i wtedy trzeba by coś kombinować, cięzko powiedzieć czy jednomas by coś pomógł.
Drugim sposobem może być podniesienie max momentu w wyższy zakres obrotów...
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ja bym osobiście nie zmieniał na jednomas, sam będę ryzykował i regenerował ale przejście na jednomas to trochę cofanie się w rozwoju i na pewno mniejszy komfort. Chyba że te mocne TDI ma mieć wyprute flaki z kabiny, kubły i wyspawaną klatkę, to komfort będzie bez znaczenia
Tymi drganiami też bym się tak znowu nie przejmował, bo w nowych autach dwumas jest identyczny jak w C4, tam siedzą VNT mają więcej momentu i jakoś specjalnie się nie sypią.
Tymi drganiami też bym się tak znowu nie przejmował, bo w nowych autach dwumas jest identyczny jak w C4, tam siedzą VNT mają więcej momentu i jakoś specjalnie się nie sypią.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
a ja mam jeszcze jednomase zasadzona u mnie i jakos specjalnie nie czuje roznicy po TDI na dwumasie
Swoja droga rajdowe C4 z klekocikiem
ale tym najnowszym z lemansa haha dobra koniec marzeń
aczkolwiek płynne powstanie jednym sie podoba zato znam osobe ktora szuka 2.2t aby poczuc ta turbo dziure jednym to nie przeszkadza inni niecierpia kwestia gustu i przyzwyczajenia
Swoja droga rajdowe C4 z klekocikiem
ale tym najnowszym z lemansa haha dobra koniec marzeń
aczkolwiek płynne powstanie jednym sie podoba zato znam osobe ktora szuka 2.2t aby poczuc ta turbo dziure jednym to nie przeszkadza inni niecierpia kwestia gustu i przyzwyczajenia
Ostatnio zmieniony 2012-01-26, 21:28 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
No ok w nowych autach nie padają dwu masy, jak i w naszych. Lecz jest jeden problem. Silnik 2,5 TDI między 2300 do 2800 czy nawet 3000 ma tendencje do wpadania w bardzo duże drgania na wale korbowym jak mu polejesz dużo paliwa nawet na seryjnych gratach. Sam tak miałem jak go kupiłem. Na 5 czy 6 miedzy tymi obrotami nie szło mocniej przyśpieszać, bo od razu pojawiały się dokuczliwe drgania. Problem się rozwiązał jak wspomniany wcześniej pan Tomek z bieska białej wgrał mi normalny program i jest OK do dziś. Także jak będzie turbina z VNT to drgania nie uniknione. Moim zdaniem zakładać z 2,2T a jak nie ma to z merca K24 i to wystarcza. Jest i w miarę komfort, jest power na obrotach. Ja akurat nie narzekam na turbo dziurę, ponieważ jak chcę jechać spokojnie to jadę spokojnie, a jak chcę ostro to ciągnę do 4 tyś obr i przy następnym mam te 3 tyś i jest max ciśnienie na turbince, a co wiąże się z mocą.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Rozmawiałem z Finem który miał lekko ponad 300 koni w AELu, jeździł najpierw na dwumasie potem zmienił na jednomas, by znowu powrócić do 2 masy... stwierdził że przy normalnej jeździe bez strzelania ze sprzęgła i pałowania od 0- fabryczny dwumas dobrze znosi podniesioną moc, natomiast na jednomasie były spore drgania przenoszone na skrzynię biegów. Kiedyś owszem były problemy ale to dlatego, że naszym magikom po korektach map wychodziło pod 500NM... a to już boli 2 masę. Na szczęście świat idzie do przodu i wiele problemów ze zbyt dużym momentem przy zbyt małych obrotach zostało rozwiązanych. Ciekawi mnie opcja zmiany na jednomas z AAT, niegdyś szukałem info na ten temat i dowiedziałem się tyle że jest problem z dopasowaniem go do 6 biegowej skrzyni... I że jednomasowe koło było montowane ale w Audi 100, natomiast AAT w A6 C4 miał również dwumasę, tej informacji nie udało mi się potwierdzić dlatego będę wdzięczny za ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu.
Inwestując parę K zł w AELa można zrobić silnik o parametrach 4.2 V8. Przekonałem się, że dobrze przygotowany i dofinansowany AEL to jednostka, o dużych możliwościach... sęk w tym, że wymaga od tunera więcej niż 1.9 TDI na którego mają już wypracowane sposoby i robią wręcz taśmowo, tu trzeba pokombinować i liczyć się z kosztami
utrzymuję kontakt z kilkoma ludźmi ze Skandynawii mają AELe i inne 2.5TDI ( T4, V70, C4 itd) wyciągnięte na 300km i więcej auta dają radę biorą udział w wyścigach na ćwiartkę i nie są to wyścigi jeden przejazd jeden silnik...
Ja na początku kombinowałem, czy będzie pasował kolektor z AAN i turbawka. Owszem przy dobrym sofcie mamy oszczędne i mocne auto zarazem, jazda w turbodziurze - niskie spalanie... a jak trzeba przycisnąć to jest czym dmuchnąć. Narazie dałem sobie spokój bo turbinkę mam jeszcze ok a koszt poważnych modyfikacji wyniesie nieomal tyle co S6 na chodzie... i co jak co ale wiem że 4.2 zniesie częste pałowanie natomiast tak wykręcony AEL to wielka niewiadoma ( przy dłuższej eksploatacji ;P
Inwestując parę K zł w AELa można zrobić silnik o parametrach 4.2 V8. Przekonałem się, że dobrze przygotowany i dofinansowany AEL to jednostka, o dużych możliwościach... sęk w tym, że wymaga od tunera więcej niż 1.9 TDI na którego mają już wypracowane sposoby i robią wręcz taśmowo, tu trzeba pokombinować i liczyć się z kosztami
utrzymuję kontakt z kilkoma ludźmi ze Skandynawii mają AELe i inne 2.5TDI ( T4, V70, C4 itd) wyciągnięte na 300km i więcej auta dają radę biorą udział w wyścigach na ćwiartkę i nie są to wyścigi jeden przejazd jeden silnik...
Ja na początku kombinowałem, czy będzie pasował kolektor z AAN i turbawka. Owszem przy dobrym sofcie mamy oszczędne i mocne auto zarazem, jazda w turbodziurze - niskie spalanie... a jak trzeba przycisnąć to jest czym dmuchnąć. Narazie dałem sobie spokój bo turbinkę mam jeszcze ok a koszt poważnych modyfikacji wyniesie nieomal tyle co S6 na chodzie... i co jak co ale wiem że 4.2 zniesie częste pałowanie natomiast tak wykręcony AEL to wielka niewiadoma ( przy dłuższej eksploatacji ;P
Ostatnio zmieniony 2012-01-27, 00:11 przez Kamyk, łącznie zmieniany 3 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
kilka zdjęć ode mnie jak jeszcze nie widziałeś. Powiem tylko tyle, jak już zainwestowałeś tyle kasy w wtryski, to warto dołożyć te 500 zł i założyć turbinę z merca, a różnica jest odczuwalna.
http://www.fotosik.pl/u/afro89/album/996985
http://www.fotosik.pl/u/afro89/album/996985
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13