[A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No ok zgodzę się z tobą jak założysz VNT będzie z dołu dużo lepszy, a co z dwumasem :?: Na pewno będą drgania przy tak dużym momencie obrotowym, i wtedy trzeba by coś kombinować, cięzko powiedzieć czy jednomas by coś pomógł.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

afro89 pisze:No ok zgodzę się z tobą jak założysz VNT będzie z dołu dużo lepszy, a co z dwumasem :?: Na pewno będą drgania przy tak dużym momencie obrotowym, i wtedy trzeba by coś kombinować, cięzko powiedzieć czy jednomas by coś pomógł.
Do AEL'a w ośce podchodzi jednomas P&P z AAT, trzeba tylko śruby skrócić :-P

Drugim sposobem może być podniesienie max momentu w wyższy zakres obrotów...
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja bym osobiście nie zmieniał na jednomas, sam będę ryzykował i regenerował ale przejście na jednomas to trochę cofanie się w rozwoju i na pewno mniejszy komfort. Chyba że te mocne TDI ma mieć wyprute flaki z kabiny, kubły i wyspawaną klatkę, to komfort będzie bez znaczenia :-)

Tymi drganiami też bym się tak znowu nie przejmował, bo w nowych autach dwumas jest identyczny jak w C4, tam siedzą VNT mają więcej momentu i jakoś specjalnie się nie sypią.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

a ja mam jeszcze jednomase zasadzona u mnie i jakos specjalnie nie czuje roznicy po TDI na dwumasie

Swoja droga rajdowe C4 z klekocikiem :D
ale tym najnowszym z lemansa :D haha dobra koniec marzeń
aczkolwiek płynne powstanie jednym sie podoba zato znam osobe ktora szuka 2.2t aby poczuc ta turbo dziure jednym to nie przeszkadza inni niecierpia kwestia gustu i przyzwyczajenia
Ostatnio zmieniony 2012-01-26, 21:28 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No ok w nowych autach nie padają dwu masy, jak i w naszych. Lecz jest jeden problem. Silnik 2,5 TDI między 2300 do 2800 czy nawet 3000 ma tendencje do wpadania w bardzo duże drgania na wale korbowym jak mu polejesz dużo paliwa nawet na seryjnych gratach. Sam tak miałem jak go kupiłem. Na 5 czy 6 miedzy tymi obrotami nie szło mocniej przyśpieszać, bo od razu pojawiały się dokuczliwe drgania. Problem się rozwiązał jak wspomniany wcześniej pan Tomek z bieska białej wgrał mi normalny program i jest OK do dziś. Także jak będzie turbina z VNT to drgania nie uniknione. Moim zdaniem zakładać z 2,2T a jak nie ma to z merca K24 i to wystarcza. Jest i w miarę komfort, jest power na obrotach. Ja akurat nie narzekam na turbo dziurę, ponieważ jak chcę jechać spokojnie to jadę spokojnie, a jak chcę ostro to ciągnę do 4 tyś obr i przy następnym mam te 3 tyś i jest max ciśnienie na turbince, a co wiąże się z mocą.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Rozmawiałem z Finem który miał lekko ponad 300 koni w AELu, jeździł najpierw na dwumasie potem zmienił na jednomas, by znowu powrócić do 2 masy... stwierdził że przy normalnej jeździe bez strzelania ze sprzęgła i pałowania od 0- fabryczny dwumas dobrze znosi podniesioną moc, natomiast na jednomasie były spore drgania przenoszone na skrzynię biegów. Kiedyś owszem były problemy ale to dlatego, że naszym magikom po korektach map wychodziło pod 500NM... a to już boli 2 masę. Na szczęście świat idzie do przodu i wiele problemów ze zbyt dużym momentem przy zbyt małych obrotach zostało rozwiązanych. Ciekawi mnie opcja zmiany na jednomas z AAT, niegdyś szukałem info na ten temat i dowiedziałem się tyle że jest problem z dopasowaniem go do 6 biegowej skrzyni... I że jednomasowe koło było montowane ale w Audi 100, natomiast AAT w A6 C4 miał również dwumasę, tej informacji nie udało mi się potwierdzić dlatego będę wdzięczny za ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu.

Inwestując parę K zł w AELa można zrobić silnik o parametrach 4.2 V8. Przekonałem się, że dobrze przygotowany i dofinansowany AEL to jednostka, o dużych możliwościach... sęk w tym, że wymaga od tunera więcej niż 1.9 TDI na którego mają już wypracowane sposoby i robią wręcz taśmowo, tu trzeba pokombinować i liczyć się z kosztami
utrzymuję kontakt z kilkoma ludźmi ze Skandynawii mają AELe i inne 2.5TDI ( T4, V70, C4 itd) wyciągnięte na 300km i więcej auta dają radę biorą udział w wyścigach na ćwiartkę i nie są to wyścigi jeden przejazd jeden silnik...

Ja na początku kombinowałem, czy będzie pasował kolektor z AAN i turbawka. Owszem przy dobrym sofcie mamy oszczędne i mocne auto zarazem, jazda w turbodziurze - niskie spalanie... a jak trzeba przycisnąć to jest czym dmuchnąć. Narazie dałem sobie spokój bo turbinkę mam jeszcze ok a koszt poważnych modyfikacji wyniesie nieomal tyle co S6 na chodzie... i co jak co ale wiem że 4.2 zniesie częste pałowanie natomiast tak wykręcony AEL to wielka niewiadoma ( przy dłuższej eksploatacji ;P
Ostatnio zmieniony 2012-01-27, 00:11 przez Kamyk, łącznie zmieniany 3 razy.
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

Post autor: PIATEK »

To już mi trochę rozjaśniło sytuację, zacznę od dobrego zegara BOOST, potem poszukam turbo i chyba się zdecyduje na to od mietka, bo nie trzeba przerabiać kolektora wydechowego a dalej to się zobaczy, czy mi starczy i pojadę na program czy jeszcze wyrezam większy IC.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kilka zdjęć ode mnie jak jeszcze nie widziałeś. Powiem tylko tyle, jak już zainwestowałeś tyle kasy w wtryski, to warto dołożyć te 500 zł i założyć turbinę z merca, a różnica jest odczuwalna.

http://www.fotosik.pl/u/afro89/album/996985
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kamyk pisze:Inwestując parę K zł w AELa można zrobić silnik o parametrach 4.2 V8
Parędziesiąt to się zgodzę bo za kilka Kzł to do V8 jemu daleko będzie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

Post autor: PIATEK »

afro89, widziałem właśnie u Ciebie fotki, czytałem poczynione mody i jestem pod wrażeniem a zarazem napalony i gotów do roboty. Jak wszytko się uda to do wakacji będzie drugie turbo, na razie zbieram informacje i fundusze. A plan pierwszy to zakup zegara boost by mieć kontrole :)
maciej15
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-12, 12:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wejherowo

Post autor: maciej15 »

orientuje się ktoś czy turbo z bmw 2.5tds będzie wydajniejsze od seryjnego w aat?
Audi 100 C4 2.5TDI AAT
Seat Toledo I 96 1.6
Golf Mk3 97 1.9TDI AFN
Golf Mk3 93 1.9TDI 1Z
Audi A4 96 1.9TDI 1Z
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”