Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?
Autor Wiadomość
PIATEK 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: KONRAD
Trakcja: Ośka
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 97
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2012-01-24, 09:47   [A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?

To teraz jakie turbo polecacie czy od 2.2T K24 7000 czy od W124 3.0TD do AEL??


Tu kontynuujemy temat turbiny do mocnego 2.5 TDI. J.A.G
_________________

Ostatnio zmieniony przez szybki-ens 2012-01-24, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 664
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2012-01-24, 15:36   

A dostaniesz taką turbinke gdzieś od 2,2 turbo :?:
_________________
Moja Audinka AEL 213KM 420NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

www.vwszrot.pl

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
lucas3512 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 130
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-24, 17:53   

afro89 napisał/a:
A dostaniesz taką turbinke gdzieś od 2,2 turbo :?:


turbina k24 nowa nie regenerowana - 800zł
używka k24 - 450zł ;-)


Ceny pewnie do negocjacji :-P

Nie wiem, czy jeszcze aktualne, ale jakby ktoś był chętny, dowiem się 8-)
_________________
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Ostatnio zmieniony przez lucas3512 2012-01-24, 17:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 664
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2012-01-24, 22:31   

Szczerze mówiąc ja mam K24 z merca 3.0 TD i w zupełności wystarcza. jest jeszcze dużo zapasu. Najlepiej to by było ze zmienną geometrią ale z tym jest strasznie dużo roboty.
_________________
Moja Audinka AEL 213KM 420NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

www.vwszrot.pl

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
lucas3512 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 130
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-24, 23:35   

Jest taki projekt:

Audi 2.5 TDI AEL z turbo GT2260 VNT, ,
które legitymuje się 255KM przy 4100rpm i 472Nm przy 2600rpm, a to wszystko w... ośce 8-)
Ale worek kasy i masa roboty :-P
_________________
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
 
 
     
FAŁDZIK 
Mechanik
złota rączka



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Marcin
Trakcja: Ośka
Audi na (pkt): 22
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 192
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-01-25, 08:08   

a przy większej turbawce nie ma czasem też większej turbodziury na niskich obrotach?
afro89, turbo z merca, o którym wspomniałeś wchodzi bez problemu do naszych autek, czy trzeba coś modzić?
 
 
     
PIATEK 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: KONRAD
Trakcja: Ośka
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 97
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2012-01-25, 08:18   

kolega afro89 już opisywał w swoim temacie co trzeba przerobić, z tego co się oriętuje to obie w/w turbiny pasują bez ogromnych przeróbek, tylko teraz która jest bardziej wydajniejsza i tak jak napisał FAŁDZIK przy której będzie mniejsza/większą turbo-dziura.
lucas3512 też czytałem o tym projekcie, jest niesamowity i moce już ma inne ale tam już grube mody. Nie chcę tyle inwestować :-D
_________________

 
 
     
lucas3512 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 130
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-25, 19:37   

FAŁDZIK napisał/a:
a przy większej turbawce nie ma czasem też większej turbodziury na niskich obrotach?


Jeśli chodzi o VNT, to wstaje wcześniej niż seryjna ;-)

PIATEK, zgadza się, jak pisałem worek $$$ 8-)

Jeśli nie chcesz dużo inwestować, zrób dobry program i będzie lala...
W Bielsku-Białej jest idealny fachowiec, od takich rzeczy, kolega afro89, wie zapewne o kogo chodzi ;)
_________________
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-01-25, 20:45   

lucas3512 napisał/a:
turbina k24 nowa nie regenerowana - 800zł
używka k24 - 450zł ;-)

K24 nie równa K24, są przecież typy np 7000 i 7200 której za kilka tyś nie znajdziesz...
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 664
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2012-01-25, 21:07   

A więc tak jak fajnie polejesz paliwkiem z dołu to nie będzie źle, nie mam na myśli że na maksa lejesz paliwo tylko tyle co trzeba. A program to taaaaak tylko pan Tomek z bielska-białej. W najbliższym czasie jadę do niego, bo pisze właśnie program na nowe graty. Jak coś to się pytajcie jesazcze jak nie wiecie. :mrgreen:
_________________
Moja Audinka AEL 213KM 420NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

www.vwszrot.pl

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
PIATEK 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: KONRAD
Trakcja: Ośka
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 97
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2012-01-26, 08:20   

To w końcu które turbo warto wpakować do AEL, J.A.G napisałem na górze o które mi dokładnie chodzi, jestem ciekaw, która z tych dwóch jest bardziej wydajna, będę się powtarzał do skutku:) Nie widziałem na live ani jednej, ani drugiej więc nie mam porównania. Mam u siebie wymienione wtryski na 230 więc paliwa jest z czego podlać, teraz planuje coś z turbo zrobić potem może IC, tylko jeszcze nie wiem gdzie go zmieszczę. To jak, które turbo warto, które będzie więcej pompować, które będzie wcześniej wstawać??
_________________

 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 664
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2012-01-26, 15:52   

Wydaje mi się ale powtarzam wydaje mi się że ta z 2,2T da większe Ciśnienie. Jeśli chodzi zaś z merca też daje radę i to całkiem nieźle. Mierzyłem ją i dała nawet 1,9 bar. Może inaczej w jaką moc celujesz, jak 210, 220 do max 230 to z merca powinna wystarczyć.
_________________
Moja Audinka AEL 213KM 420NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

www.vwszrot.pl

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-01-26, 15:59   

PIATEK, powiedziałbym ale nie wiem jaka to jest ta z merca. Do AELa nie ma co szaleć i przesadzać, bez modów fmicka, wtrysków, pompy, wydechu i konkretnego programu spokojnie wystarczy tak co ma afro89.
Jedno pytanie ma ona w ogóle wejście na sterowanie N75 czy tylko sztanga, bo jeśli nie to nie nadaje się, to program ma sobie tworzyć odpowiednie ciśnienie doładowania a nie ona sama |(to nie mechaniczne D czy TD tylko TDI)

Afro nie mam pojęcia jak ci to auto jedzie na 1.9bara skoro przy 1.5b powinno odciąć paliwo :-?
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 664
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2012-01-26, 18:54   

Auto mi nie jedzie na 1,9 bara cały czas, tylko pewnego razu mierzyłem ile da na maxa ta turbinka, że tak powiem zablokowałem zawór upustowy i się przejechałem, i dała max 1,9 bara, i utrzymała ok 1,7 na 3 biegu, i nie zdążyło jeszcze odciąć paliwa, dopiero jak zmieniłem bieg i znowu pełny to odcięło. Osobiście mam ustawione na ok 1,35 bara. Wiem źle się wyraziłem w poprzednim poście niewyrozumiale, Sorki. :ok:

Jeśli zaś chodzi o turbinę z merca to nie jest ona sterowana komputerem, tylko sama sobą steruje, a wężyk co idzie z zaworka N75 zaślepiłem. Kurcze nie sprawdziłem czy ta choćby grucha na tym zaworze upustowym pasuje do tej z merca.

J.A.G, W oryginalnej turbinie jak i w mercu nie ma sztangi do regulacji ciśnienia, jest tylko ta grucha bezpośrednio na zaworze upustowym.
_________________
Moja Audinka AEL 213KM 420NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

www.vwszrot.pl

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Kamyk 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 118
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 2012-01-26, 19:41   

Moim zdaniem sens Mają dwie drogi...
Tańsza opcja... Mod Hybrydy K16 -K14
lub Holset He221

Lub drożej:
W przypadku montowania dużo większej turbawki w grę moim zdaniem wchodzi (patrząc racjonalnie) tylko montaż turbin VNT. Dlaczego? z powodu i tak już ogromnej turbodziury... zanim wstanie takie K24 miną "wieeeki", nie pamiętam K24 miała chyba chłodzenie wodne więc fajna opcja, lecz jeśli zależy nam na aucie elastycznym w dużym zakresie obrotów to taka turbina się nie sprawdzi, do pewnych obrotów jazda jak SDI a potem łuuuup oparcie fotela połamane... :lol:

Jak już pisałem w innym miejscu... rozsądna opcja moim zdaniem to GTB 2260Vk ( lub pochodne) VNT wstaje od ok 1400obr rozwojowa ale i kosztowna opcja w takim aucie (300km+ w AEL) ... lub ewentualnie pokombinowałbym z montowaną często do mocnych 1.9TDI... turbinką BRD... może nie wyciągnie 300KM z AELa ale na pewno poprawiłaby elastyczność.
Niestety montaż VNT niesie za sobą koszty trzeba zmienić ECU ( Multivan AHY ma bardzo odpowiednie;) ) co za tym idzie zabawa z wiązkami i układem podciśnienia (GTB pozatym wymaga przerobienia z elektronicznego sterowania na klasyczny aktuator) do tego customowy kolektor ... co kto woli:PP Jak komuś mało to może dorzucić jeszcze
Ostatnio zmieniony przez Kamyk 2012-01-30, 10:51, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14