[100-2.0 AAD] przewody powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rybad007
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-25, 23:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorze

[100-2.0 AAD] przewody powietrza

Post autor: rybad007 »

Jakiś czas walczę z falującymi obrotami (auto z lpg, KE-Motronic). Poczytałem sobie już kilkadziesiąt postów użytkowników mechanicznych wtrysków i wiem, że jest możliwych wiele przyczyn takiego stanu rzeczy. Jednak co do jednego fachowcy są zgodni: "zacznij od wyeliminowania lewego powietrza". W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zakupienia nowych przewodów powietrza (wszystkich, łącznie z gumą od przepływomierza) do mojego silnika (AAD), czy też trzeba sobie radzić jakimiś zamiennikami? Jeśli tak, to jakimi? Niektóre z tych węży zdają się być zwykłą gumą, niektóre są twarde, jakby były zbrojone, a część wręcz odwrotnie- jest bardzo miękka. Do tego przeróżne długości, kształty i średnice. Poradzicie coś?
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Witam,
Tak się składa, że sam u siebie (tyle, że w AARze) wymieniam wszystko co związane z dolotem- jedna z gum sparciała lekko, ale zrobię od razu wszystkie, w końcu mają 24lata... Co prawda z obrotami problemów nie miałem ale przy rozbieraniu przepływki gdzieś mi pękła jedna tak więc wszystkie od razu będę wymieniał.
I powiem Ci tak, tej od przepływki raczej nowej nie wyrwiesz (przynajmniej w moim przypadku), chyba, że jakiś leżak magazynowy za kosmiczne pieniądze w ASO (pewnie ze 4 stówki) ale to raczej mało możliwe. Wyjścia masz 3: kupić używną w lepszym stanie, kombinować coś z gumami od innych samochodów albo uszczelnić swoją. Ja wybrałem tę ostatnią opcję, użyłem do tego kleju uszczelniającego na bazie poliuretanu (coś podobnego jak do szyb samochodowych, po wyschnięciu tworzy się bardzo wytrzymała "guma").
Do węży normalnych (odma, krokowiec itp itd) znajdziesz bez problemu w sklepach (tylko trzeba rozeznać się, które sprzedają takie węże), cena bardzo niska (mniej jak 20zł za wszystkie w moim przypadku).
Do wtrysków oringów właśnie sam szukam - do mojego silnika tylko 3 opcje:
1. O-ring Hans Prinsa 30zł kpl na 5 garów :lol:
2. ASO 200zł komplet
I ostatnia opcja, której jeszcze nie sprawdziłem ale pokładam w niej najwięcej nadziei:
3. Hurtownia z o-ringami, koszt pewnie groszowy, ciekawe jak z jakością. Mam nadzieje, że lepsza niż gówniane hans prinsy, bo w przeciwnym razie zostawiam tak jak jest (aso za drogie, hans prins wielka niewiadoma).
Uszczelka pod kolektor dolotowy 20zł jedna. Ja już kupiłem firmy Viktor Reinz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
rybad007
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-25, 23:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorze

Post autor: rybad007 »

Dzięki za odpowiedź :ok: zazdroszczę, że nie masz problemów z obrotami, u mnie jakaś masakra od około miesiąca, a przyczyn może być milion i bądź tu mądry :evil: . Tą gumę od przepływki to mam właśnie poklejoną i w dodatku mam tam klapę przeciwwybuchową, co niekoniecznie jest dobre dla szczelności układu, ale zrezygnowanie z niej, z pewnością nie będzie dobre dla przepływki. I bądź tu mądry! Może jeszcze rozważę instalację blosa zanim pozmieniam gumy. Dzięki za radę.
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Nie koniecznie guma od przeplywki z aso moze byc droga. Ja kupilem w ASO gume do przeplywki do AAN'a za 300 zl nowke choc nominalna cena to 550 zl. A uzywka kosztuje mniej wiecej 250 zl. Ja swoja wytargowalem, a ASO chetnie pozbywa sie starych stockow. Na waszym miejscu bym probowal.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Ja póki co podkleiłem swoją tym klejem (wyrwane kolanko od krokowca) i wygląda na to, że powinno być dobrze. Też mam u siebie klapę antywybuchową i nie ma problemów, możesz też ją uszczelnić tym klejem o którym wspominałem.
Ja teraz największy problem mam z tymi oringami na wtryski... cholera nie wiem czy warto je wymieniać, bo raczej jeszcze trzymają (z obr. problemów nie miałem) ale jak już kolektor zdjęty i wszystkie węże wymieniam to chciałbym mieć już zrobione wszystko elegancko. Cholera też wie czy jak ten kolektor wyszarpywałem to ich czasami nie poluzowałem...
Jak już mówiłem ceny Hans Prinsa śmiesznie małe, za to aso... jak to aso 200zł za kpl głupich oringów :shock: Spisałem z ETKI wymiary i spróbuję jutro do sklepu podjechać .... może gościu coś dobierze. Boję się, że jak rozbiorę to po złożeniu na tych zamiennikach zrobi się kaszana i będę zmuszony i tak na kupno z ASO. Ktoś je już wymieniał u siebie?
Ostatnio zmieniony 2015-07-01, 00:27 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”