[Q-AUT.] Dodanie Quattro :)

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

[Q-AUT.] Dodanie Quattro :)

Post autor: misiek_lbn »

Napisze pytanie bo mnie ciekawość zeżre :D Luźne pytanko z nudów czy się da i co potrzeba do dodania quattro w C4? Przede wszystkim czy budy z Q różnią się czymś (tunel, mocowanie skrzyni, wału, mostu, zawiasu)? Co konkretnie trzeba poza samym wałem, mostem, zawiasem (?), skrzynią biegów? Pewnie jakaś elektronika?
Może być chociażby na przykładzie mojego ACK z 4 biegowym automatem ;)
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

inna podłoga, inne zawieszenie tylne, inny zbiornik paliwa, inna skrzynia i miliard innych rzeczy, które znacznie przekroczą wartość i sens takiej inwestycji.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Potrzebna będzie ci buda z C4 która miała quattro potem skrzynia, wał, dyfer i kpl. zawieszenie tylne.
Nie da się, buda jest inna, brak mocowań na zawias tylny, dyfer i podporę wału. Jeśłi chodzi ci to na serio po głowie to odpuść sobie, lepszą opcją jest sprzedaż swojej ośki i zakup AWD-taniej na pewno.

Oczywiście teoretycznie da się ale to robią to wyczynowi rzeźnicy z zapleczem warsztatowym i masą części, potrzebnych elementów i nie zważający na koszty operacji a raczej własną satysfakcję z wykonania "przeszczepu". To zakręceni ludzie którzy mają N.A.S :mrgreen: ale w pozytywnym znaczeniu. Ostatnio kilku do 80tki przewalało z tym że tam nawet chyba łatwiej to zegrać.
Ostatnio zmieniony 2012-01-22, 11:05 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

J.A.G pisze:lepszą opcją jest sprzedaż swojej ośki i zakup AWD-taniej na pewno.
w tym wypadku tylko i wyłącznie wchodzi to w grę.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Luźne pytanie z nudów po paru piwkach :) Ale kazali pisac temat wiec pisze :)
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

hmm może sie troche nie zgodze... jeśli miałbys to robiś samemu i masz o tym pojęcie to czemu nie? kupujesz auto po dzwonie w przód, moze być nawet i ostry dzwon,bulisz go na bok, swojego na podnośnik i masz wszystko jak na dłoni tylko przekładasz i przerabiasz co trzeba, wtedy zostaje ci cały twój zawias, skrzynia biegów i reszta karoserii z dawcy i możesz na tym wyjść nawet na zero pod warunkiem że rezasz samemu...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ok, rozumie. Tylko staramy się logicznie i dosadnie wytłumaczyć nieopłacalność takiego zabiegu (udatność zawsze pozostaje niepewna), więc może to wyglądać jak atak :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

ano dokładnie, jeśli komuś sie nudzi i niema co robić niech działa, dla mnie nie było by problemu gdyby dawca stał na placu. przerzucić z auta do auta to nie problem, tylko później, tu gumka tu to tu tamto by sie od razu zmieniło ''przy okazji'' i koszta sie zrobią,
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

A nie jest tak że poza koniecznością dorobienia wszelkich mocować, to tunel środkowy którym idzie wał i wydech, w quattro nie jest przypadkiem wyższy/szerszy. Np u mnie nie wyobrażam sobie upchać jeszcze wał pod autem przy wydechu. Chyba że zachowując małe odległości...
160+PS
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

J.A.G, Dawid2542, Hincó,
przerabial to ologsm z a6.mial dwa auta na podnosniku..i przkeladal z jednego do drugiego.zeszlo pol roku.stwierdzil ze nigdy wiecej.
na koniec mial problem ze sprzedaniem auta bo akzdy patrzyl podejrzliwie co za szczepan.
dawid skoro podajesz opcje kupic unfala z przodem rozbitym to nie wiem czy nie latwiej jest przeszczepisc podluznice przodek i silnik do tamtego unfala niz zabierac z niego i robic cala podloge ...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Butterbean pisze:dawid skoro podajesz opcje kupic unfala z przodem rozbitym to nie wiem czy nie latwiej jest przeszczepisc podluznice przodek i silnik do tamtego unfala niz zabierac z niego i robic cala podloge ...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

tak dokładnie jest z kazdym audi do 2000roku bodajrze gdyż w a4 b6 juz tyłko wyminia sie ławe tylnia podłoga przystosowana na obydwa napedy niewiem jak w a6 ale mysle ze c6 tez juz tak ma
dlatego kupic b2 quattro coupe trudniej niz zadbane c4 i drozej...
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kazikboy,dokładnie nowsze mają już nawet w tylnych piastach wielowypust na półosie. Nawet belki nie zmieniasz tylko dyfer, półosie, wał i skrzynia. To się nazywa księgowość i ekonomia.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
deejay.ftb
Szwendacz filmowiec
Szwendacz filmowiec
Posty: 44
Rejestracja: 2011-09-20, 18:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łosice / Marki

Post autor: deejay.ftb »

dostepnosc konfiguracji docelowych moim zdaniem przekresla sens takiej zabawy, co innego w 80tce gdzie bodaj najbardziej poszukiwana kombinacja TDI+avant+quattro nie wystepowala w naturze. ino ze przy B4 sytuacja jest o tyle prostsza ze w podlodze pod konserwacja sa nagwintowane otwory do montazu zawieszenia wahaczowego wiec pozostaje "tylko" wymiana zbiornika paliwa i uspawanie mocowania podpory walu.
krotko mowiac szkoda pradu.
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Kazikboy pisze:tak dokładnie jest z kazdym audi do 2000roku bodajrze gdyż w a4 b6 juz tyłko wyminia sie ławe tylnia podłoga przystosowana na obydwa napedy niewiem jak w a6 ale mysle ze c6 tez juz tak ma
dlatego kupic b2 quattro coupe trudniej niz zadbane c4 i drozej...
Nieprawda. A4 b5 robisz za 2000 zł i wcale nie musi być po 2000 roku. Koledzy z A4-klub sprzedawali nie raz zestaw do quattro za 1500 zł (skrzynia 6 + wał + dyfer+ zawiecha tylnia kpl. + linki i przewody hamulcowe + drugi zbiornik + może jeszcze coś co pomyliłem) - jak samemu robisz to 500 zł na browary idzie i inne wydatki. jak nie samemu to drożej wyjdzie, ale da radę. Pewnie z C5 też tak da radę.

W 80 B3, chyba trzeba tylko podłogę było z tyłu przerabiać, ale to też ogarnie dobry blacharz.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”