ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL ] Stalowe tuleje sanek przednich
Autor Wiadomość
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Cze 2015|, o 19:35   [ALL ] Stalowe tuleje sanek przednich

Dla dobra ogółu umieszczam rysunki tulejek :



Wyrób gotowy :



Materiał z tego co pamiętam to stal N9 lub N11.

Zapomniałbym, do stalowych tulei montowanych w podłużnice jest potrzebne krótsza śruba M12X1.5 z dłuższym zarysem gwintu ;) .
Ostatnio zmieniony przez kk84 |30 Wrz 2015|, o 18:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 867
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 08:24   

Jaki cel tego jest?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 678
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 09:47   

przemoprzem, robisz i zapominasz że łączenia się z czasem sypią. No i sztywniejsze niż standardowa guma czy tuleje z PU. Tylko wydaje mi się że i tak powinna być jakakolwiek powierzchnia zabezpieczająca kontakt obu powierzchni. Osobiście, poczekam z stosowaniem takich rozwiązań :P Jak coś, to aluminiowe
_________________
BMK 0-100
Ostatnio zmieniony przez mas0n |20 Cze 2015|, o 10:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 867
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 12:28   

mas0n, domyśliłem się, że chodzi o połączenie na sztywno, ale kurcze czy to nie jest przesada. Przecież są poliuretany które są dosyć twarde, a tutaj to już całkowicie zero amortyzacji - buda to wytrzyma? :mrgreen:
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 12:46   

mas0n napisał/a:
Jak coś, to aluminiowe


Jeżeli już to tylko przednie tuleje. Tyłu bym nie ryzykował w ALU (gwint śruby trzymającej tuleje wahacza).

przemoprzem napisał/a:
ale kurcze czy to nie jest przesada. Przecież są poliuretany które są dosyć twarde, a tutaj to już całkowicie zero amortyzacji - buda to wytrzyma?


Nie jest to przesada, zero amortyzacji ?! włóż to miedzy bajki, buda wytrzymuje wręcz powiem więcej - usztywniona jest bardziej od strony sanek. Śmigam ponad rok na tak zamocowanych sankach ;-)

Komfort nie ucierpiał natomiast precyzja w prowadzeniu poszła mocno na +
no i Piotr zauważył, że odpada problem wymiany oryginałów gumowych.
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 678
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 14:16   

kk84, Chodzi Ci o gwint M12x1,5? I śruba idzie przez całą długość?

jeśli tak, to przy zastosowaniu "Chińskiego" PA6 to powinno wytrzymać rozciąganie 140521,28 N (powiedzmy 14 ton). Jako że jest bardziej plastyczny, to nie martwiłbym się o inne zniszczenie tak długiego gwintu

Taka śruba przy klasie 8.8 na zrywanie powinna wytrzymać 6502,4 Niutków. Więc osobiście byłbym spokojny ;)
_________________
BMK 0-100
Ostatnio zmieniony przez mas0n |20 Cze 2015|, o 18:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Cze 2015|, o 17:29   

mas0n napisał/a:
Chodzi Ci o gwint M12x1,5? I śruba idzie przez całą długość?


Tak. Stal to stal, gatunkowa. Znajdę w notatkach gatunek to podeśle. Śruby 12.9 w ocynku. Nie wierzę w PA6 zwłaszcza w tak "siłowych" połączeniach. Masa zestawu taka sama więc nie ma o co kruszyć kopii. Specjalnie w tylnych tulejkach wyciągnąłem gwint na dłuższy, w ori jest go tam max 12 - 15mm.
Póki co fura pałowana zdrowo każdy możliwy scenariusz ćwiczony i tuleje robią robotę.

Dobra koniec OT. Niech chętni powielają kopiują korzystają etc. etc.
 
     
dk2012 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: 1z
Pojemność silnika: 1.9
Trakcja: Ośka
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 45
Skąd: dolny ślask
Wysłany: |29 Sie 2015|, o 22:43   

jaki koszt takich tulei?
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1198
Skąd: Świdnica
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 07:30   

I ja bym 1 komplet kupił.. :mrgreen:
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 106 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3667
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 09:59   

zastanawia mnie jedno..czy helmut jest tak gupi zeby stosowac skomplikowane rozwiazania zamiast najprostszych...
krzychu napisz wprost-to jest do palowania do aut z wieksza moca gdzie zeczywiscie guma nie wytrzymuje xxx lat.
wbijacie ludziom swoje teorie a koncza sie one potem tak jak dawida auto..niskie zawiasy srasy 18 albo i 19..do tego heble po 20kg na kolo..a na koncu buda rozlazi sie na szwach..Krzysiek sam masz przyklad u siebie i na swojej budzie..uwazasz ze to wszystko co na niej jest to tylko efekt soli i srogich zim?nie.to nadwozie pracuje.tymbardziej w kombi..

[ Dodano: |30 Sie 2015|, o 10:00 ]
a tymbardziej casian w klekocie gdzie usuwa sobie jedno z amortyzacji mocowania silnika i polaczenia z buda..
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1198
Skąd: Świdnica
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 10:57   

Butterbean napisał/a:
zastanawia mnie jedno..czy helmut jest tak gupi zeby stosowac skomplikowane rozwiazania zamiast najprostszych...
krzychu napisz wprost-to jest do palowania do aut z wieksza moca gdzie zeczywiscie guma nie wytrzymuje xxx lat.
wbijacie ludziom swoje teorie a koncza sie one potem tak jak dawida auto..niskie zawiasy srasy 18 albo i 19..do tego heble po 20kg na kolo..a na koncu buda rozlazi sie na szwach..Krzysiek sam masz przyklad u siebie i na swojej budzie..uwazasz ze to wszystko co na niej jest to tylko efekt soli i srogich zim?nie.to nadwozie pracuje.tymbardziej w kombi..

[ Dodano: |30 Sie 2015|, o 10:00 ]
a tymbardziej casian w klekocie gdzie usuwa sobie jedno z amortyzacji mocowania silnika i polaczenia z buda..


A ja się z Tobą nie zgodzę.. Wymiana tego moim zdaniem nie rzutuje na wytrzymałość budy. Mnie nie chodzi o polepszenie trakcji w aucie bo auto nie służy mi do wyścigów. Celem jest zastąpienie wszelkich bubli jakie sa na rynku. W moim przypadku wszystko zaczęło się od wymiany ori jakie siedziały na aucie od 93, wymiana tylnych poduszek odbywa się regularnie co 4-5 m-cy na dzień dzisiejszy muszę kupić kolejny komplet bo przy max skręcie czuć że ława chodzi, a kupowałem corteco, febi, hans price każde moim zdaniem jest do duszy. Co gorsza jeżeli dłużej się wstrzymujemy z wymianą całkowicie niszczy to opony, poprzez brak możliwości ustawienie zbieżności.
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 106 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3667
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 11:12   

no to po co inwestowac w tuleje?przyspawac od spodu nakretke do sruby skrecajacej wachacz a lawe przyspawac do budy na stale i finito..
nie wiem moze casian warto poszukac przyczyn dlaczego ci wyrywa...moze niewlasciwie montujesz?ja sobie co prawda z podnosnika ale dociskam lawe do budy opuszczajac ja na podpore stojak..wtedy gdy poducha jest scisnieta dopiero krece srube ktora jak wiadomo na koncu idzie ciezko bo robisz jakby nowy gwint..
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1198
Skąd: Świdnica
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 21:26   

Myślę że błędów przy montażu nie ma, dużej filozofii wymiany tu nie ma, robiło mi to 2 moich mechaników znajomych i sam własnoręcznie. Chyba, że i tak robimy jakiś błąd przy montażu. Ja swoim autem pewnego czasu dużo jeździłem więc może zwykłe zużycie wchodziło w grę. Co nie oznacza że moim zdaniem części dostępne na rynku są fatalne. Dlatego bronie racji że warto te połączenie robić na stałe aby pozbyć się problemu. Afro i kk84 tez mają je założone, a jak wiemy, u nich jest dużo mocy i oni sobie chwalą tuleje metalowe. Zresztą gdybym zauważył jakieś niepokojące objawy typu pęknięcia budy itp, pewnie bym to zdemontował.
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 106 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3667
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 21:38   

kazdy ma swoje racje.zwroc uwage na jedno..
przebig roczny afrosia i kk.
piszesz ze jesli bedzie sie lamac to zdemontujesz..wtedy bedzie za pozno..ale spoko..nieprzekonanych nie mam szans przekonac..
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1198
Skąd: Świdnica
Wysłany: |30 Sie 2015|, o 21:43   

mnie bardziej męczy fakt że co pół roku muszę wymieniać te poduszki za 200 zł. Tym bardziej że ja mam problem z dostępem do kanału podnośnika, nie wiem może ja mam pecha albo coś jest nie tak z moim autem :)
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15