[ALL ] Przeróbka lamp soczewkowych z bb3

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

masz jakies opcje by zrobic foto z bliska tej lampy i jak to świeci na ścianie/ulicy?
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

No niestety mam zbyt kijowy sprzęt do nocnych zdjęć - pozostaje wiara w moje słowo.
Światła jest sporo więcej - zwłaszcza pobocze jest gigantycznie lepiej oświetlone.

Przeszedłem już prawie wszystkie etapy - zaczynałem od xenonu w matowych odblaśnikach oryginalnych soczewek, potem miałem zwykłe żarówki w tych soczewkach, potem żarówki z górnej półki, następnie zregenerowałem odblaśniki i w nich miałem żarówki z górnej półki i xenon. Teraz wstawiłem te soczewki i światła mam tyle co na xenonie w zmatowiałych oryginalnych soczkach tyle że dużo lepiej rozłożone.

Dodam że ja podszedłem inaczej do tematu montażu tych soczków z roomstera. Zamiast dorabiać mocowania, przedłużki i i poprzeczki aby szkło soczewki było jak w oryginale w tym samym miejscu za odblaśnikiem reflektora ja zdecydowałem się wyciąć "mięso" odblaśnika reflektora między oryginalnymi bolcami montażowymi i zamontować nową soczewkę na oryginalnych śrubach. Dolne mocowania pasują idealnie górne trzeba było wyciąć dwa rowki dremelem bo brakowało 3 mm. Przez to soczeka jest w oryginalnym miejscu pod oryginalnym kątem z tymi gumowymi podkładkami. Na początku się bałem czy soczewka nie wystaje za daleko i założę szkło reflektora ale okazuje się że jest gites i wszystko się mieści. stelaż soczewki pomalowałem pędzelkiem na czarno i odblaśnik reflektora też wobec czego nie widać nadmiaru wybranego mięsa odblaśnika :D

Osobom chcącym się za to zabrać informuję iż odblaśnik reflektora jest wykonany z jakiegoś rodzaju spieku ceramicznego - nie jest to metal ani plastik wobec czego odpada wstawianie szpilek gwintowanie itp. Jak się zetnie nogę montażową soczewki przeciwmgłowej jak tu sugerował kolega wyżej po wcześniejszym wykręceniu z niej szpilki to potem tego miejsca nie da się nagwintować aby wkręcić ponownie tą szpilkę - pozostaje tylko trudne wiercenie i klejenie




Co do miejsca po pmgłowych to docelowo wylądują tam światła do jazdy dziennej.
Ostatnio zmieniony 2016-10-13, 13:48 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Wyglada to dobrze. Szkoda że nie może zostac soczewka mglelnych bo idealnie się z niej robi dzienne :)
bede musiał obadac te lampiszony :)
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

soczewka p.mgłowych się nie nadaje do dziennych bo nie widać że świeci jak wsadzisz tam żarówkę ledową. Różnica pomiędzy dziennymi a zwykłymi jest taka że zwykłe oświetlają a dzienne mają razić.

Ja chcę w miejsce p.mgłowych wsadzić albo jakieś okrągłe dzienne albo żarówkę ledową 12V na złącze MR16

Można zostawić p.mgłowe ale trzeba wtedy zrobić tak jak przedmówcy - czyli osadzić soczewkę na przedłużkach tak aby soczewka nie wychodziła przed odblaśnik, powiększyć otwór w odblaśniku aby nie zasłaniał światła, wykręcić śruby montażowe soczewki p.mgłowej, skrócić nogi w których te śruby były o 12mm, zeszlifować gwint na tych wykręconych szpilkach soczewki p.mgłowej, wkleić je na poxylinie (lub poxipolu) w skrócone nogi (możliwa potrzeba powiększenia otworu na p.mgłowe w odblaśniku) i wtedy zachowamy nową soczewkę i p.mgłowe. Ale tak jak pisałem soczewki nie nadają się do robienia z nich świateł dziennych bo światło z nich w dzień jest niewidoczne po wsadzeniu w nie żarówek ledowych. Żaden niebieski się na to nie nabierze.
Ostatnio zmieniony 2016-10-14, 00:36 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

No to ja zastosuje jakąś kompaktową soczewkę bihalogenowa lub bixenonowa to cos się znajdzie i bedzie bez motania się z stelażem przeciwmgielnej.
A własnie ta soczewka się doskonale nadaje lecz nie mam zamiaru wstawiać tam leda bo bedzie kiepsko jak napisałes ani tez awaryjnych modułow ledowych w jej miejsce tylko zwykłą 35watową żaówkę-mam tak w D2 i po dodaniu przekaźnika w instalacje auta są fabryczne dzienne doskonale widoczne :)

Ja przerabiałem już w D2 gdzie budowa lampy jest bardzo podobna wiele rozwiązań dziennych na ledzie ale ledy nie sa doskonałe i psuja sie bo się świeca najwięcej też.
35watowa h3 i wywalenie przesłonki daje nam doskonale widoczne dzienne :)
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

owszem ale to się mija z celem - stosowanie świateł dziennych ma maksymalnie zredukować zużycie mocy i części. Jak zastosujesz żarówkę 35 watową w miejsce 55 watowej to jest to spadek zaledwie 40 watów na całym zestawie który nadal zużywa 70 watów obciążając alternator i generuje sporo ciepła w porównaniu z ledami, które przy odpowiedniej cenie zakupu (powyżej 200 zł) zużywają maks 10 watów na zestaw i żyją bardzo długo.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Niestety wielokrotnie sie na ledach zawiodłem a co do zastosowania żarówek 35W to owszem nie sa najekonomiczniejsze ale sa lepsze jak 55 W i mniej to bierze jak świecenie wszystkich świateł,poza tym ciepło nie zaszkodzi lampie a w wilgotne dni wrecz pomoże ja osuszyć :)

Najwazniejsze zaś to to że nie musze wypalać bezsensownie w dzień głównych świateł które są mi niezbędne w nocy!!!!

Wytrzymałośc modulow led za ktore potrafiłem płacic nawet kilkaset zł to max rok póltora i potem problem bo szukac trza takiego samego lub podobnego-porazka. Nawet te piekne ori w nowych furach siadają co nie raz w DE widziałem.

A tak wsadzam se żaróweczke jak sie przepali zmieniam i finito. 70W to jeszcze nie dramat.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Panowie mi się nie udało zachować przeciwmgielnych :/ na pewno da się to zrobić bez większego problemu rezygnując z bihalogenu - czyli H7 z soczewki skody będą świeciły tylko jako krótkie. Jeżeli wypnie się układ sterujący przesłoną (który wadzi o odbłyśnik przeciwmgielnych).
Próbowałem zrobić jak kolega wyżej pisał by przyciąć nóżki na te 12mm ale wygląda na to że bihalogen mam za blisko odbłyśnika. Ale bardziej mi zależy na bihalogenie niż na przeciwmgielnych. Będę musiał jakoś wkleić samą soczewkę która bedzie robić za zaślepkę.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Sa soczewki kompaktowej budowy i sie wszystko zmieści. Jak zakladacie jakies za duże to tak jest lepiej kupic odpowiednie a wcale cena nie zabijają. Mi w jednej poznańskiej firmie zaproponowali chyba 400zł na bihalogen H1 :)
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

może być bihalogen H1 i nadal wadzić - wszystko zależy od tego czy to soczewki o konstrukcji wzdłużnej tak jak nasze ori których się już nie stosuje nie ze względu na żarówkę a na ilość i ukierunkowanie światła, czy też soczewki płaskie jakie się stosuje na chwilę obecną nadal i jakimi są właśnie te ze skody.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Chciałem bardzo podziękować kk84 za pierwsze rezanie i udostępnienie tego pomysłu!
Efekt jest bez porównania dużo lepszy od seryjnej soczewki. U mnie pewnie razy kilka w porównaniu z tym co było...a był dramat :P
Zdecydowanie polecam tego moda! :mrgreen:
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

A i owszem - ja nawet zregenerowałem odblaśniki soczewek starych a i tak był dramat. Dla tych co chcą sporo więcej światła nie tylko na wprost ale i na boki serdecznie polecam tego moda
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

tomasz84 pisze:Chciałem bardzo podziękować kk84 za pierwsze rezanie i udostępnienie tego pomysłu!
:ok:
piotr81
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: piotr81 »

Witam,

czy może ktoś wyjaśnić jak wygląda sterowanie przesłoną długie/krótkie w bihalogenie?
W sensie jaki sygnał trzeba tam podać.
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

jeden kabelek obojętnie jaki pod plus z żarówki długiej i jeden kabelek pod masę wspólną dla wszystkiego w reflektorze (brązowy kabel).
Jak włączysz długie osłona się podniesie robiąc też długie w bihalogenie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”