[ALL ] Przeróbka lamp soczewkowych z bb3
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
przemoprzem, 1. Po zamontowaniu nowej tylko jednej lampy ilość światła sporo się poprawiła.
2. Tak,
3. Tak,
4. jak kupujesz soczewkę to dostajesz w zestawie odbłyśnik
5. Niektóre są za duże dlatego trzeba co nie co porezać. Za 80 zł to ja mam z Q7
6. Chodzi ci o przedni plastik. Zależy o ile większa. Oryginalne też są ciutko większe żeby dobrze wyglądało, ale jak będzie dużo za dużo to światła będziesz mieć ciemne strefy, a nie o to chodzi.
7. Jest inna budowa tych żarówek, zmienisz odległość drutu żarowego do soczewki to zmienisz ogniskową - może się okazać że będziesz oślepiać, zbyt wąski strumień światła, lub zbyt szeroki ale zbyt mało intensywny.
8. Tak
9. Kupiłem z Q7, tylko bi xenon, rozmiary wydają się być bardzo zbliżone. Ze względu na to że wymieniłem całą lampę i brak gotówki na kompletny zestaw dobrych xenon chwilowo odpuszczam... ale tylko chwilowo
2. Tak,
3. Tak,
4. jak kupujesz soczewkę to dostajesz w zestawie odbłyśnik
5. Niektóre są za duże dlatego trzeba co nie co porezać. Za 80 zł to ja mam z Q7
6. Chodzi ci o przedni plastik. Zależy o ile większa. Oryginalne też są ciutko większe żeby dobrze wyglądało, ale jak będzie dużo za dużo to światła będziesz mieć ciemne strefy, a nie o to chodzi.
7. Jest inna budowa tych żarówek, zmienisz odległość drutu żarowego do soczewki to zmienisz ogniskową - może się okazać że będziesz oślepiać, zbyt wąski strumień światła, lub zbyt szeroki ale zbyt mało intensywny.
8. Tak
9. Kupiłem z Q7, tylko bi xenon, rozmiary wydają się być bardzo zbliżone. Ze względu na to że wymieniłem całą lampę i brak gotówki na kompletny zestaw dobrych xenon chwilowo odpuszczam... ale tylko chwilowo
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Dziękuję za odpowiedzi. Jeszcze dopytam.....
1. Podaliście wymiary tych soczewek z Fabia II i Q7 - czy to są maksymalnie duże soczewki jakie wejdą do naszych lamp czy można założyć coś większego - z tego co piszecie to średnica "musi" być zbliżona, ale czy można wsadzić tam coś dłuższego?
2. Czy do soczewki biksenon można założyć żarówkę halogenową? Bo wybór ksenonów jest większy, ale wolę zostać przy halogenie.
3. Jeśli się upieram przy halogenach to najlepszym wyjściem są te z Fabia II?
EDIT.
Czytam raz jeszcze Twoją odpowiedź:
Na forum VW http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=340281 też montowali bihalogeny ze skody i chłopak się nie szczypał chyba z odległością soczewki tylko ustawił - chyba najważniejsze to wypoziomowanie - ją doświadczalnie - wywalił otwór w miejscy starej żarówki i zamontował soczewkę tak żeby odcięcie było jak oryginał. Tylko dodatkowo obowiązkowo trzeba wypolerować ryflowania ze szkła.
I co do szkieł - czy oznaczenie na szkłach w soczewkach C4 i na lampach "zwykłych" jest takie samo? Bo mam stare lampy zwykłe i w sumie to mógłbym na nich potestować - czyli zrobić jak ten chłopak z forum VW - wywalić otwór i zamontować soczewkę, spolerować szkło reflektora ale zostawić oznaczenia dla dociekliwych panów.
1. Podaliście wymiary tych soczewek z Fabia II i Q7 - czy to są maksymalnie duże soczewki jakie wejdą do naszych lamp czy można założyć coś większego - z tego co piszecie to średnica "musi" być zbliżona, ale czy można wsadzić tam coś dłuższego?
2. Czy do soczewki biksenon można założyć żarówkę halogenową? Bo wybór ksenonów jest większy, ale wolę zostać przy halogenie.
3. Jeśli się upieram przy halogenach to najlepszym wyjściem są te z Fabia II?
EDIT.
Czytam raz jeszcze Twoją odpowiedź:
Mi chodzi o to, żeby w miejscu żarówki drogowych wyciąć otwór i wmontować tam całą soczewkę. Bo nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś - a ja ciebie - chodzi mi o ilość miejsca jaka jest w obrębie reflektora w miejscu drogowych - większy wybór soczewek jest wtedy.mas0n pisze:7. Jest inna budowa tych żarówek, zmienisz odległość drutu żarowego do soczewki to zmienisz ogniskową - może się okazać że będziesz oślepiać, zbyt wąski strumień światła, lub zbyt szeroki ale zbyt mało intensywny.
Na forum VW http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=340281 też montowali bihalogeny ze skody i chłopak się nie szczypał chyba z odległością soczewki tylko ustawił - chyba najważniejsze to wypoziomowanie - ją doświadczalnie - wywalił otwór w miejscy starej żarówki i zamontował soczewkę tak żeby odcięcie było jak oryginał. Tylko dodatkowo obowiązkowo trzeba wypolerować ryflowania ze szkła.
I co do szkieł - czy oznaczenie na szkłach w soczewkach C4 i na lampach "zwykłych" jest takie samo? Bo mam stare lampy zwykłe i w sumie to mógłbym na nich potestować - czyli zrobić jak ten chłopak z forum VW - wywalić otwór i zamontować soczewkę, spolerować szkło reflektora ale zostawić oznaczenia dla dociekliwych panów.
Ostatnio zmieniony 2015-08-20, 12:48 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
przemoprzem, 1. Jak będzie dłuższe to nie złożysz, a dokładnie nie założysz klapki za żarówkami bo nie będzie się mieścić. Na średnicy - zależy czego oczekujesz. ja jak będę zmieniać to nie chce żeby wygląd mocno się zmienił i chce żeby przeciwmgłowe działały. A przy zbyt dużej średnicy nie zmontujesz.
2. Nie. Bez przeróbki mocowania nie. tu masz jak się zakłada żarówkę, widać jak mocuje.
3. Nie mam pojęcia. Wydaje mi się że wśród bi halogen chyba nie ma dużego wyboru.
7. Myślałem że chcesz zmieniać z halogen na bi halogen. IHMO Taka operacja jest zbyt dużą ingerencją w budowe klosza. Pozostaje jeszcze kwestia porządnego wypoziomowania, tak żeby mijania nie oślepiały a drogowe świeciły w kosmos czy pod nogi.
2. Nie. Bez przeróbki mocowania nie. tu masz jak się zakłada żarówkę, widać jak mocuje.
3. Nie mam pojęcia. Wydaje mi się że wśród bi halogen chyba nie ma dużego wyboru.
7. Myślałem że chcesz zmieniać z halogen na bi halogen. IHMO Taka operacja jest zbyt dużą ingerencją w budowe klosza. Pozostaje jeszcze kwestia porządnego wypoziomowania, tak żeby mijania nie oślepiały a drogowe świeciły w kosmos czy pod nogi.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
taki sam kształt.
mocowanie żarówki tylko inne
[ Dodano: |6 Sty 2016|, o 15:00 ]
pytanie może banalne ale....
mam soczewki z q7 i czym je teraz zasilić?
oryginalne przetwornice pewnie nie do dostania.
lutowanie chińczyków wg zbyt ryzykowne bo bardzo wysokie napięcie i strach o pożar auta
mocowanie żarówki tylko inne
[ Dodano: |6 Sty 2016|, o 15:00 ]
pytanie może banalne ale....
mam soczewki z q7 i czym je teraz zasilić?
oryginalne przetwornice pewnie nie do dostania.
lutowanie chińczyków wg zbyt ryzykowne bo bardzo wysokie napięcie i strach o pożar auta
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
a jak jest z legalnością zmiany ori soczewki na soczewke z fabii z H7 ? jesli chodzi o Xenon/HID, wiadomo ze specjalny klosz (DC?), spryski, poziomowanie jest wymagane, w razie wypadku jesli biegly zauwazy ze bylo cos modzone na xenon to ogromne koszta zwiazane z pokryciem strat i nieprzyjemnosci.
lampa w c4 fabrycznie ma h1+h1+h3, tylko jest to oznaczone na szkle ? i czy aby zalozyc H7 musi byc konkretne oznaczenie ? chodzi mi krótko o to czy jest to legalne ,
mam soczewke bodajrze z lewej lampy ze skody i chcialem ja zalozyc w prawa bo jest strasznie wypalona ori, wiem ze nie bede miec wtedy tego zalamania _/ na oswietlenie pobocza, ale najwyzej do póki tanio nie wyrwe odpowiedniej soczewki mysle zeby tak jeździć
lampa w c4 fabrycznie ma h1+h1+h3, tylko jest to oznaczone na szkle ? i czy aby zalozyc H7 musi byc konkretne oznaczenie ? chodzi mi krótko o to czy jest to legalne ,
mam soczewke bodajrze z lewej lampy ze skody i chcialem ja zalozyc w prawa bo jest strasznie wypalona ori, wiem ze nie bede miec wtedy tego zalamania _/ na oswietlenie pobocza, ale najwyzej do póki tanio nie wyrwe odpowiedniej soczewki mysle zeby tak jeździć
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
kopec, żadna ingerencja w klosz nie jest legalna. Tylko dlaczego biegły miałby ci się gapić na auto? po dzwonie z soczewek mało co zostanie.
Chyba że psiarnie oślepisz, ale to sam pies zabierz ci dowód jak / jeśli znajdzie dowody modyfikowania. A czasem i dowodów nie potrzebują.
A jak potrzebujesz tanio prawą lampe to jutro rano wrzucę odpowiednie ogłoszenie ;]
Chyba że psiarnie oślepisz, ale to sam pies zabierz ci dowód jak / jeśli znajdzie dowody modyfikowania. A czasem i dowodów nie potrzebują.
A jak potrzebujesz tanio prawą lampe to jutro rano wrzucę odpowiednie ogłoszenie ;]
Ostatnio zmieniony 2016-02-12, 19:44 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
kolejne moje pytanie
włożyłem soczewkę ale oczywiście mgielna się nie mieści, będę jutro musiał zmienić trochę to ułożenie,
jak rozwiązałeś/rozwiązaliście problem "rozbieżnego świecenia" tego halogenu w stosunku do światła długiego ? na które płaszczyzny zwrócić uwagę przy montażu ?
jutro postaram się to podłączyć również jako bi-halogen ale chciałbym żeby pokrywał się w miarę strumień światła mijania z tym od długich fabrycznych
EDIT
edytowałem przez swoją słabą znajomość ortografii
włożyłem soczewkę ale oczywiście mgielna się nie mieści, będę jutro musiał zmienić trochę to ułożenie,
jak rozwiązałeś/rozwiązaliście problem "rozbieżnego świecenia" tego halogenu w stosunku do światła długiego ? na które płaszczyzny zwrócić uwagę przy montażu ?
jutro postaram się to podłączyć również jako bi-halogen ale chciałbym żeby pokrywał się w miarę strumień światła mijania z tym od długich fabrycznych
EDIT
edytowałem przez swoją słabą znajomość ortografii
Ostatnio zmieniony 2016-02-18, 21:59 przez kopec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
na które płaszczyzny zwrócić uwagę montując soczewkę ? jaki powinna być odległość od tych "nakrętek" w odbłyśniku do płaszczyzny powierzchni tej blaszki wokół całego zestawu soczewki?
Ostatnio zmieniony 2016-02-22, 21:35 przez kopec, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
.
Jeżeli nie "trymujesz" oryginalnych słupków do których jest mocowana baza soczewki to musisz się pilnować żeby odległości słupek - płaszczyzna mocowań soczewki były jednakowe.
Np. w moich lampach musiałem dorobić dystanse chyba 12mm po to aby odsunąć soczewkę od odbłyśnika :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/79673c2735ab6988
Jeżeli nie "trymujesz" oryginalnych słupków do których jest mocowana baza soczewki to musisz się pilnować żeby odległości słupek - płaszczyzna mocowań soczewki były jednakowe.
Np. w moich lampach musiałem dorobić dystanse chyba 12mm po to aby odsunąć soczewkę od odbłyśnika :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/79673c2735ab6988
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
czyli miedzy każdym słupkiem a "bazą soczewki" ma być taka sama odległość ? bo chyba oryginalna soczewka z c4 nie miała wszystkich uchwytów na tym samym poziomie, ale mogę się mylić,
do operacji podejdę jednak jutro bo dziś oddałem auto na lekkie poprawki typu pospawanie tłumika, naprawa falujących obrotów na zimnym, przymocowanie któregoś kapselka na silniku od strony kabiny żeby olej nie kapał na tłumik
EDIT
faktycznie wszystkie słupki są na tej samej wysokości i należy zrobić dystanse, u mnie niestety nie udało się bezkolizyjnie zmieścić mgielnej i soczewki, w sumie i tak nie posiadam wiązki do mgielnych, teraz tylko dobrą żaróweczkę i czekać aż uda mi się kupić drugą soczewke w dobrej cenie
udało mi się też podłączyć cewkę więc soczewka w tym dziadku działa normalnie jako bi-halogen
do operacji podejdę jednak jutro bo dziś oddałem auto na lekkie poprawki typu pospawanie tłumika, naprawa falujących obrotów na zimnym, przymocowanie któregoś kapselka na silniku od strony kabiny żeby olej nie kapał na tłumik
EDIT
faktycznie wszystkie słupki są na tej samej wysokości i należy zrobić dystanse, u mnie niestety nie udało się bezkolizyjnie zmieścić mgielnej i soczewki, w sumie i tak nie posiadam wiązki do mgielnych, teraz tylko dobrą żaróweczkę i czekać aż uda mi się kupić drugą soczewke w dobrej cenie
udało mi się też podłączyć cewkę więc soczewka w tym dziadku działa normalnie jako bi-halogen
Ostatnio zmieniony 2016-02-22, 10:27 przez kopec, łącznie zmieniany 1 raz.