[Q-MAN.] Blokada tylnego mostu - rozłączanie przy 25kmh?

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[Q-MAN.] Blokada tylnego mostu - rozłączanie przy 25kmh?

Post autor: kornikbp »

Trochę śniegu napadało, czytałem, że fajna sprawa poszaleć z załączoną blokadą na dużym ośnieżonym parkingu :)
Kwestia rozłączania się blokady przy 25kmh - bezpieczeństwo.
Poczytałem, że pod kanapą znajduje się sterownik i wystarczy przeciąć/wstawić przełącznik na którymś kabelku. No właśnie, na którym? Ludzie różnie pisali więc może ktoś temat obadał organoleptycznie?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

-jeśli chce ktoś obejść wyłączanie blokady powyżej 25km/h (czy ilu tam) należy przeciąć biało-niebieski kabelek. idący do wtyczki, podłączonej do sterownika. Proponowałbym zrobienie przełącznika - żeby nie okazało się że ktoś w zakręcie przy 160km/h nie włączy tej blokady dla jaj czy coś :) Efekt pewnie podobny jak zaciągnięcie ręcznego
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

lol po co robic przelacznik przelacznika?? nie rozumiem tego .... to tak jakby zalozyc dwa centralne zamki i zamykac jednym a pozniej drugim dla pewnosci czy oby napewno zamkniete....
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

mmlody86, ej no mlody.
masz naprawde s4?
jesli zapniesz dyfer diffem to przy 25 na godzine i wyzej rozepnie ci ta blokade.
wylacznik jest po to aby sygnal predkosci nie docieral do sterownika dyfra i nie rozlaczal..
Wazne!!! uzywac tylko na naprawde luznej nawerzchni....

Teoretycznie wystarzy odciac ten sygnal.ale wtedy ktos dla jaj zapnie ci diff przy wiekszej predkosci i dobrej przyczpenosci np w lecie na asfalcie i masz tylny most do remontu a wlasciwie ta blokade dyfra.
dlatego tez mozna zrobic przelacznik.wtedy to swiadomie wylaczasz sygnal predkosci i go wlaczasz.jest to swoiste zabezpieczenie tego pierwszego wlacznika ktory masz w konsoli srodkowej.
Ostatnio zmieniony 2012-01-16, 19:11 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Młody ma S4 (w dodatku trochę dłubnięte) ale wychodzi z założenia że nikt z pasażerów dla ciekawości nie pośle palucha na DIFF przy 120km/h :mrgreen:

Tomek taki drugi wyłącznik musiałby być gdzieś skitrany jeśli maiłby spełniać swoją funkcję, chyba że zawsze jeździ sami kierowca/właściciel.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

przypomina mi sie anegdota ze starego wydania motoru jeszcze z lat 80 gdzie pan instruktor z 40 letnim starzem odpowiadal na pytania redaktora.jego najbardziej kestremalne przezycie to wtedy gdy kursantka zarzucila w warszawie zamiast chyba 3 biegu bieg wsteczny.podobno tamta skrzynia umozliwiala taki manewr.oczywiscie toporna mechanika i proste zeby bez synchronizacji w skrzyni spowodowala ze auto wrecz poderwalo tylem do gory.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wracajac do zabezpieczenia to mozna zawsze zastosowac wlacznik na desce w listwie przelacznikow.zawsze mozna zrobic to tak ze najpierw trzeba wlaczyczyc diff i dopiero ten wlacznik poda prad na wlacznik a wlasciwie przekaznik ktory umozliwi wylaczenie blokady.wtedy procedura wylaczenia ogranicznika wyglada nastepujaco:stoisz.wciskasz diff i mozesz sobie ruszyc.a dopiero wlaczenie kolejnego guzika rozlacza obwod predkosci do sterowniak dyfra.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

J.A.G pisze:Młody ma S4 (w dodatku trochę dłubnięte) ale wychodzi z założenia że nikt z pasażerów dla ciekawości nie pośle palucha na DIFF przy 120km/h :mrgreen:
poprostu pod wpływem emocji i wbijania w fotel nikt nie jest wstanie sie ruszyc :mrgreen:

a tak swoja droga jak testowałem dawce zanim został rozebrany to właczałem blokade i chciałem sie pokrecic w miejscu czy wtedy tez po uzyskaniu predkosci było auto wyłaczenie czy jak sie slizga to nie działa ;p ??
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Kazikboy, dziala dziala.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

to niewiem czemu nie mogłem stanać w miejscu i zatoczyć "koło"
gdzie auto zostało wcześniej przetestowane przez brata to w tym samym miejscu była dziura po jednym kole i 3 sładu wkoło od pozostałych ;)

przepraszam jeśli to nie ten dział ale juz podepne sie tutaj wkońcu też chodzi o diFF to jepszy manualny czy juz nastepca sterowany EDS >??
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Kazikboy, gupie pytanie...
wiadomo ze kazdy chce miec kontrole i mozliwosc wylaczenia i wlaczenia...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

EDS jest dla przeciętnego użytkownika, myśli za niego. DIFF dla doświadczonych.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

ja jak kupilem swoja eske to pierwsze co zrobilem to odrazu przecielem kabelek niebiesko-bialy, i jakos do glowy mi nie przychodzi zeby ktos mogl wcisnac go od tak sobie dla ciekawosci... zazwyczaj jak ktos wsiada to nigdy takiego wlacznika na oczy nie widzial i zawsze sie pyta co to jest zanim zacznie tam paluchy pchac

PS. ja jakos sie nie martwie o to czy cos z dyfrem sie stanie czy nie na suchym asfalcie przy dobrej przyczepnosci... Audi to nie Trabant ze mocniej sie oprzesz i sie rozsypie cos...

PS2. a tu dowod na to ze czasami warto uzyc DIFF na suchym :)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

mmlody86, tu nie chodzi o samo uzycie a raczej o wlaczenie..poczytaj na a80,tam chlopaki opisuja problemy z regeneracja tych palstikowych widelek..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

stary posypie sie... kupujesz nowe lub uzywke...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

no dobra.bede sarkastyczny ale mysle ze przy tym podejsciu nie mam juz innych argumentow....
osobiscie uwazam ze nie sztuka jest tak uzywac zeby zniszczyc ale tak uzywac zeby wykorzystac do maximum ale w bezpiecznych warunkach..
Ostatnio zmieniony 2012-01-16, 23:48 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”