[100-2.3 AAR] Jaka max butla w koło? Dylemat...

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Jeśli dobrze doczytałem, to max wejdzie 650x300, więc ta, o którą pytałeś wejdzie bez problemu, jeszcze luz na dojazdówkę zostanie ;-)
Ale do tej pory, to pewnie już kupiłeś 8-)

Edit:
Jednak taka wysoka to do Avanta idzie, niemniej ze średnicą pewnie się wyrobisz...
A sedan "połknie" 650x270 ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-01-06, 19:25 przez lucas3512, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Tak, tak już kupiłem - wziąłem ją za 160zł + 50zł na paliwo więc myślę, że się opłacało jak za butlę z ~7 letnią homologacją :ok: Dzięki za cynk ;)
Dziś już nawet przymierzałem i jest luz i z góry i z lewej strony (tam gdzie oryginalne lewarek i klucz do kół się znajduje).
Teraz pytanie z innej beczki... Z tego co widzę to do tego rodzaju butli węże doprowadza się od spodu i myślałem, czy by dało radę jakoś te węże puścić w narożniku i pod butlą? Oczywiście pod butle podłożyć jakieś dystanse żeby mi węży nie gniotły. Jakoś nie bardzo chciałbym wiercić dziury od spodu :P
No i też z tego co widzę u mnie są te węże chyba za grube więc pewnie jakąś redukcję trzeba będzie zrobić.
Tak to wygląda u mnie:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 11:56 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
mastah22
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 68
Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 »

Nie wolno tego robić. Oprócz wiercenia w celu jej montazu MUSISZ mieć SZCZELNE połaczenie miedzy komorą "asfaltem" i zakrecony dekiel z gumwa uszczelką. To są panie wzgledy bezpieczeństwa. LPG jest ciezszy od powietrza i kiedy tworzy sie nieszczelność opada w najnizszy punkt po prostu, ma sie wydostać tym tunelem na zewnatrz... Chyba nie chciał byś aby taki wyciek skumulował sie w niecce bagaznika?

W zbiorniku walcowym który posiadasz taka role spełnia komora z przezroczysta zakretka, te peszle tez nie sa tam dla ozdoby i nie bez powodu wychodza na zewnatrz...

Tym samym kiedy juz poprawnie zamontujesz zbiornik to przewodami najłatwiej jest wejsc od spodu, ot tak po prostu :)


A jesli mam być szczery to kazdy z nas kto ma zamontowany zbiornik toroidalny w naszych c4 powinien mieć problem z pozytywnym zaliczeniem przegladu technicznego. Niecka jest plastikowa i w takowych nie wolno montowac zbiorników.
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:11 przez mastah22, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

W Twojej starej butli węże gazowe idą w peszlach, bo w przypadku rozszczelnienia gaz jest odprowadzony na zewnątrz pojazdu.
W butlach w koło, chodzi o to samo, dlatego węże zasilające są wprowadzane od dołu, tak też jest najwygodniej...
To co kombinujesz nie do końca jest bezpieczne, gdyż gaz nie będzie miał gdzie się wydostawać i w razie "W" będzie się gromadził we wnęce, gdyż jest cięższy od powietrza, więc tak czy inaczej musisz wstawić tzw. komin, czyli wywiercić otwór w podłodze wnęki...
Jeśli masz dekiel do tej butli, to myślę, że możesz na stałe butlę przykręcić do dna, a węże gazowe wprowadzić od góry przez otwory, które zrobisz w tym deklu. Ważne by było szczelne przy pokrywie butli, a ewentualny wyciek gazu wyprowadzisz przez zrobiony komin od dołu w podłodze...
Jak masz znajomego gazownika, możesz to z nim skonsultować, gdyż ja teoretyzuję ;-)
Na forum LPG są galerie z montaży, więc łatwo podglądniesz jak to zrobić...

Edit:
Widzę, że kolega mastah22 z deka mnie uprzedził, ale myślę, że jeśli będzie zrobiony porządny komin, to będzie bezpiecznie, wnęka i przewody będą przykryte płytą, więc można założyć, że będzie lepiej jak do tej pory 8-)
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:20 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
mastah22
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 68
Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 »

lucas3512 pisze:Jak masz znajomego gazownika, możesz to z nim skonsultować, gdyż ja teoretyzuję
... a no własnie.

Nie mozesz zrobić tak jak radzi kol. wyzej, nie masz szans tak zagiac przewodów miedzianych zeby od spodu przykrecic je/ zmiescic pod wielozaworem. Tylko od dołu, nie kombinuj bo pod butla tez ich nie zmiescisz bo je zalamiesz.
Zrob to tak ja ma to być zrobione i nie kombinuj, tu nie ma miejsca na "rezanie" to nie zmiana oswietlenia kabiny...

Nie wspomne juz wogole o braku mozliwosci wgladu w poziom gazu na zbiorniku.
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:32 przez mastah22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Tak sobie pomyślałem i uzupełnię :-P
Zrób jak radzi kolega i wprowadź przewody od dołu, gdyż jak już napisano, króćce z wielozaworu są skierowane ku dołowi, to raz, ale dwa i to ważniejsze, to nie chodzi może o sprawdzenie stanu gazu w butli, ale jak diagnosta zajrzy by sprawdzić homologację na butli to może być sieczka :mrgreen:

Także reasumując, montuj zgodnie ze sztuką :ok:
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

No to zrobię panowie tak jak mówicie. Dzięki wielkie za uświadomienie :ok: Pomysł z tym położeniem to mi szwagier podsunął :lol: Dekla niestety nie mam, idzie go jakoś dokupić?
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
dk2012
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-01-13, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: dolny ślask

Post autor: dk2012 »

deep, jak chcesz ten dekiel górny to podaj dane na pw to podeśle ci go bo mam jakis
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Butla zamontowana, znajomy gazownik wziął stówkę więc tragedii nie ma ;)
PS. W końcu widać, że ten samochód posiada bagażnik... no i bass teraz łupie tak jak powinien ;)
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 21:50 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Za butlę dałeś mało, więc sumarycznie z montażem wyszło całkiem nie drogo, masz spokój na parę lat :ok:
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

No też tak myślę, że się opłacało ;) Tym bardziej, że mam teraz butlę w miejscu, w którym chciałem ją mieć od zawsze :ok: Niby w sedesie butla fajnie komponuje się na tym podwyższeniu ale w połączeniu z subwooferem nic prawie nie zostaje z bagażnika :) Dodatkowo te tłumienie bassu też nie było na rękę... Tak więc wielkie dzięki panowie za pomoc :ok:

PS. Tak przy okazji to gazerman mówił, że spokojnie weszła by sporo większa butla - niby nawet 60l nie jest problemem... No ale trudno jest jak jest - tak jak ktoś już mówił wcześniej - częste tankowanie lpg nie jest w dzisiejszych czasach problemem.
Ostatnio zmieniony 2015-01-13, 00:13 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”