[100-2.3 AAR] Jaka max butla w koło? Dylemat...
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Jeśli dobrze doczytałem, to max wejdzie 650x300, więc ta, o którą pytałeś wejdzie bez problemu, jeszcze luz na dojazdówkę zostanie
Ale do tej pory, to pewnie już kupiłeś
Edit:
Jednak taka wysoka to do Avanta idzie, niemniej ze średnicą pewnie się wyrobisz...
A sedan "połknie" 650x270
Ale do tej pory, to pewnie już kupiłeś
Edit:
Jednak taka wysoka to do Avanta idzie, niemniej ze średnicą pewnie się wyrobisz...
A sedan "połknie" 650x270
Ostatnio zmieniony 2015-01-06, 19:25 przez lucas3512, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Tak, tak już kupiłem - wziąłem ją za 160zł + 50zł na paliwo więc myślę, że się opłacało jak za butlę z ~7 letnią homologacją Dzięki za cynk
Dziś już nawet przymierzałem i jest luz i z góry i z lewej strony (tam gdzie oryginalne lewarek i klucz do kół się znajduje).
Teraz pytanie z innej beczki... Z tego co widzę to do tego rodzaju butli węże doprowadza się od spodu i myślałem, czy by dało radę jakoś te węże puścić w narożniku i pod butlą? Oczywiście pod butle podłożyć jakieś dystanse żeby mi węży nie gniotły. Jakoś nie bardzo chciałbym wiercić dziury od spodu
No i też z tego co widzę u mnie są te węże chyba za grube więc pewnie jakąś redukcję trzeba będzie zrobić.
Tak to wygląda u mnie:
Dziś już nawet przymierzałem i jest luz i z góry i z lewej strony (tam gdzie oryginalne lewarek i klucz do kół się znajduje).
Teraz pytanie z innej beczki... Z tego co widzę to do tego rodzaju butli węże doprowadza się od spodu i myślałem, czy by dało radę jakoś te węże puścić w narożniku i pod butlą? Oczywiście pod butle podłożyć jakieś dystanse żeby mi węży nie gniotły. Jakoś nie bardzo chciałbym wiercić dziury od spodu
No i też z tego co widzę u mnie są te węże chyba za grube więc pewnie jakąś redukcję trzeba będzie zrobić.
Tak to wygląda u mnie:
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 11:56 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Czeladnik
- Posty: 68
- Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kietrz-opolskie
Nie wolno tego robić. Oprócz wiercenia w celu jej montazu MUSISZ mieć SZCZELNE połaczenie miedzy komorą "asfaltem" i zakrecony dekiel z gumwa uszczelką. To są panie wzgledy bezpieczeństwa. LPG jest ciezszy od powietrza i kiedy tworzy sie nieszczelność opada w najnizszy punkt po prostu, ma sie wydostać tym tunelem na zewnatrz... Chyba nie chciał byś aby taki wyciek skumulował sie w niecce bagaznika?
W zbiorniku walcowym który posiadasz taka role spełnia komora z przezroczysta zakretka, te peszle tez nie sa tam dla ozdoby i nie bez powodu wychodza na zewnatrz...
Tym samym kiedy juz poprawnie zamontujesz zbiornik to przewodami najłatwiej jest wejsc od spodu, ot tak po prostu
A jesli mam być szczery to kazdy z nas kto ma zamontowany zbiornik toroidalny w naszych c4 powinien mieć problem z pozytywnym zaliczeniem przegladu technicznego. Niecka jest plastikowa i w takowych nie wolno montowac zbiorników.
W zbiorniku walcowym który posiadasz taka role spełnia komora z przezroczysta zakretka, te peszle tez nie sa tam dla ozdoby i nie bez powodu wychodza na zewnatrz...
Tym samym kiedy juz poprawnie zamontujesz zbiornik to przewodami najłatwiej jest wejsc od spodu, ot tak po prostu
A jesli mam być szczery to kazdy z nas kto ma zamontowany zbiornik toroidalny w naszych c4 powinien mieć problem z pozytywnym zaliczeniem przegladu technicznego. Niecka jest plastikowa i w takowych nie wolno montowac zbiorników.
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:11 przez mastah22, łącznie zmieniany 2 razy.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
W Twojej starej butli węże gazowe idą w peszlach, bo w przypadku rozszczelnienia gaz jest odprowadzony na zewnątrz pojazdu.
W butlach w koło, chodzi o to samo, dlatego węże zasilające są wprowadzane od dołu, tak też jest najwygodniej...
To co kombinujesz nie do końca jest bezpieczne, gdyż gaz nie będzie miał gdzie się wydostawać i w razie "W" będzie się gromadził we wnęce, gdyż jest cięższy od powietrza, więc tak czy inaczej musisz wstawić tzw. komin, czyli wywiercić otwór w podłodze wnęki...
Jeśli masz dekiel do tej butli, to myślę, że możesz na stałe butlę przykręcić do dna, a węże gazowe wprowadzić od góry przez otwory, które zrobisz w tym deklu. Ważne by było szczelne przy pokrywie butli, a ewentualny wyciek gazu wyprowadzisz przez zrobiony komin od dołu w podłodze...
Jak masz znajomego gazownika, możesz to z nim skonsultować, gdyż ja teoretyzuję
Na forum LPG są galerie z montaży, więc łatwo podglądniesz jak to zrobić...
Edit:
Widzę, że kolega mastah22 z deka mnie uprzedził, ale myślę, że jeśli będzie zrobiony porządny komin, to będzie bezpiecznie, wnęka i przewody będą przykryte płytą, więc można założyć, że będzie lepiej jak do tej pory
W butlach w koło, chodzi o to samo, dlatego węże zasilające są wprowadzane od dołu, tak też jest najwygodniej...
To co kombinujesz nie do końca jest bezpieczne, gdyż gaz nie będzie miał gdzie się wydostawać i w razie "W" będzie się gromadził we wnęce, gdyż jest cięższy od powietrza, więc tak czy inaczej musisz wstawić tzw. komin, czyli wywiercić otwór w podłodze wnęki...
Jeśli masz dekiel do tej butli, to myślę, że możesz na stałe butlę przykręcić do dna, a węże gazowe wprowadzić od góry przez otwory, które zrobisz w tym deklu. Ważne by było szczelne przy pokrywie butli, a ewentualny wyciek gazu wyprowadzisz przez zrobiony komin od dołu w podłodze...
Jak masz znajomego gazownika, możesz to z nim skonsultować, gdyż ja teoretyzuję
Na forum LPG są galerie z montaży, więc łatwo podglądniesz jak to zrobić...
Edit:
Widzę, że kolega mastah22 z deka mnie uprzedził, ale myślę, że jeśli będzie zrobiony porządny komin, to będzie bezpiecznie, wnęka i przewody będą przykryte płytą, więc można założyć, że będzie lepiej jak do tej pory
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:20 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
-
- Czeladnik
- Posty: 68
- Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kietrz-opolskie
... a no własnie.lucas3512 pisze:Jak masz znajomego gazownika, możesz to z nim skonsultować, gdyż ja teoretyzuję
Nie mozesz zrobić tak jak radzi kol. wyzej, nie masz szans tak zagiac przewodów miedzianych zeby od spodu przykrecic je/ zmiescic pod wielozaworem. Tylko od dołu, nie kombinuj bo pod butla tez ich nie zmiescisz bo je zalamiesz.
Zrob to tak ja ma to być zrobione i nie kombinuj, tu nie ma miejsca na "rezanie" to nie zmiana oswietlenia kabiny...
Nie wspomne juz wogole o braku mozliwosci wgladu w poziom gazu na zbiorniku.
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 21:32 przez mastah22, łącznie zmieniany 1 raz.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Tak sobie pomyślałem i uzupełnię
Zrób jak radzi kolega i wprowadź przewody od dołu, gdyż jak już napisano, króćce z wielozaworu są skierowane ku dołowi, to raz, ale dwa i to ważniejsze, to nie chodzi może o sprawdzenie stanu gazu w butli, ale jak diagnosta zajrzy by sprawdzić homologację na butli to może być sieczka
Także reasumując, montuj zgodnie ze sztuką
Zrób jak radzi kolega i wprowadź przewody od dołu, gdyż jak już napisano, króćce z wielozaworu są skierowane ku dołowi, to raz, ale dwa i to ważniejsze, to nie chodzi może o sprawdzenie stanu gazu w butli, ale jak diagnosta zajrzy by sprawdzić homologację na butli to może być sieczka
Także reasumując, montuj zgodnie ze sztuką
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Butla zamontowana, znajomy gazownik wziął stówkę więc tragedii nie ma
PS. W końcu widać, że ten samochód posiada bagażnik... no i bass teraz łupie tak jak powinien
PS. W końcu widać, że ten samochód posiada bagażnik... no i bass teraz łupie tak jak powinien
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 21:50 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
No też tak myślę, że się opłacało Tym bardziej, że mam teraz butlę w miejscu, w którym chciałem ją mieć od zawsze Niby w sedesie butla fajnie komponuje się na tym podwyższeniu ale w połączeniu z subwooferem nic prawie nie zostaje z bagażnika Dodatkowo te tłumienie bassu też nie było na rękę... Tak więc wielkie dzięki panowie za pomoc
PS. Tak przy okazji to gazerman mówił, że spokojnie weszła by sporo większa butla - niby nawet 60l nie jest problemem... No ale trudno jest jak jest - tak jak ktoś już mówił wcześniej - częste tankowanie lpg nie jest w dzisiejszych czasach problemem.
PS. Tak przy okazji to gazerman mówił, że spokojnie weszła by sporo większa butla - niby nawet 60l nie jest problemem... No ale trudno jest jak jest - tak jak ktoś już mówił wcześniej - częste tankowanie lpg nie jest w dzisiejszych czasach problemem.
Ostatnio zmieniony 2015-01-13, 00:13 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'