[Inne] a4 1.9 tdi 110km siwy dym i telepanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

[Inne] a4 1.9 tdi 110km siwy dym i telepanie

Post autor: adriang92 »

Siemka:) kolega ma problem ze swojm 1.9tdiq, zaczela mu wiecej palic, potem postala tydzien odpala i kupa siwego dymu a silnik tlucze jak sieczkarnia. Zgasil za jakis czas odpal i jeszcze gorzej. Z tego co wiem to takie objawy sa od problemow z wtryskiem. Jak do niej podejsc z diagnoza i vagiem bo chlopak juz silnika szukac chce :P niedawno mial uszczelniana pompe z tym ze nie w boshu.. Podejzewam ze sie rozsypala, bo mowil ze jak podpinal na serwisie pokazalo blad zbyt wysokiego cisnienia na listwie
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jakie zbyt wysokie ciśnienie na listwie?? Wtryski do sprawdzenia czy jakiś nie leje
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

afro89, Nie pytaj mnie bo ja jeszcze go nie podpinałem, jutro dopiero to zobie a gdzieś na serwisie był jak jeszcze jezdziła i mówił że takie coś mu typ powiedział na listwie i na wtrysku którymś, ja z diesli to wiem tyle że są także jak coś nie tak to sory :)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No to podepnij i zobacz jakie są błędy. Zloguj jeszcze gr 013, będziemy wiedzieć jakie ma korekty na wtryskach, przydało by się także gr 000 i 004, oczywiście na wolnych obrotach to wszystko, i w miarę możliwości na jak najcieplejszym silniku, o ile się nie rozpadnie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

afro89, I tu jest problem bo rozgrzać ją ciężko będzie bo po odpaleniu silnik z ramy wyrwać chce :-/ Ale coś wykminimy, ma już czym jezdzic bo na szybko vitare złapał to z tym można się pobawic :-P
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Nawet nie powiedział co to jest za silnik, jakie zasilanie PD czy stara zwykla pompa? Raz że pompe uszczelnial a potem że coś z listwa. Nie czaje o jakim motorze jest mowa. Poza tym zeby wtryski sie skończyły w 1.9 tdi na pompie to chyba pierwszy raz w życiu widzę:)
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Matrix1540, Ja podejrzewam że na VP ponieważ:

-zaznaczył 1,9 tdi 110 km, a na PD nie było 110
-uszczelniał pompę no to już chyba wszystko wyjaśnia.

A jak by był na PD to i tak nie ma żadnej listwy z ciśnieniem, jedynie co to może zmierzyć miernikiem ciśnienie paliwa na pompie wstępnej, ale to trzeba wiedzieć gdzie.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Byłem u niego silnik to ATJ Błedy wywaliło dwa braku zapłonu cyl 4 i braku komunikacji CAN z zegarami. Nietety nie udało się jej na mrozie rozgrzać do prawidłowej temp szkoda było silnika męczyć bo dośc zdrowo klepał, logi przy 45-50stopniach, Tak patrząc na wskazania to poleciał 4 wtrysk? zaraz po odpaleniu miał 2.99 i stał ciągła wartościa gdzie inne były niżej i pracowały.
http://vaglog.pl/log_198339.html
http://vaglog.pl/log_198340.html
http://vaglog.pl/log_198338.html
http://vaglog.pl/log_198337.html
http://vaglog.pl/log_198336.html
http://vaglog.pl/log_198335.html
http://vaglog.pl/log_198333.html
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Po kodzie silnika wynika że to jest na PD-kach czyli silnik 115 KM. Do sprawdzenia kompresja na wszystkich cylindrach, jak będzie OK to wtrysk do sprawdzenia.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

]afro89[/b], tak myslalem ze to pd jest jak tam głowe wsadzilem. To przekaże mu dobra wiesc ze sobie uszczelni pokrywe zaoworow jak sie do wtryskow dobieral będzie :) dzieki pojedzie brzydula na warsztat. Tylko nie ogarniam jaka pompe uszczelniali gdzie mu sie tam cos lało
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Jeśli to PD to pewnie uszczelniali mu tzw pompę tandemową, dość częsta przypadłość w PD, że podcieka z niej.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Właśnie tak podejrzewałem że pompowtrysk tam siedzi. 2.99 to wtryskiwacz do wyrzucenie/regeneracji. Ja jeszcze stosuje nowy komplet uszczelek i ustawianie jak któryś ma do 1,5 na VCDS-ie. Teraz mam takiego passata 130 KM AVF i po odpaleniu przy wartości 1,4 telepie budą przez ok. 10 s a potem chodzi już normalnie i korekcje też są ok.
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Matrix1540, korekty wtrysków nie są zależne tylko od wtrysków, ale również od stanu silnika/cylindra. Sprawdź kompresję, nie jest to dużo roboty, a na pewno najmniejszy koszt. Jak kompresja będzie OK no to wtrysk.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

I to mu przekazałem, ma ją targać na warsztat do znajomka i sprawdzić kompreche, a dalej już rwanie dekla i wtrysków :) Ale brak komprechy raczej jest niemożliwy bo ten silniczek ładnie latał do końca, odstawił na tydz i zwariował, choć mowił że zaczeła sporo chlać :P Dzięki panowie za pomoc dobrze mądrych posłuchać i sie doszkolić :ok:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

No i sprawa wyjaśniona, własnie otrzymałem info co było, wtryski poszły do regeneracji wszystkie ale i tak by to nie wiele zmieniło gdyż poleciał wałek i hydro popychacze :-x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”