[Inne] [audi A6 C4 2.5 tdi AEL] co robicie by autko lepiej o

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

[Inne] [audi A6 C4 2.5 tdi AEL] co robicie by autko lepiej o

Post autor: dawid89 »

Witam otóż mrozy się zbliżają co robicie aby ułatwić odpalaniu autka. Mam zamiar u siebie wymienić świece. Dziś było -7 rano zapalił za 1 razem przy 3 krotnym Grzaniu świec mam też zamiar dodawać Uszlachetniaczu do diesla co o tym sądzicie
Filtr paliwa wymieniany 6 tys km temu lepiej wymienić?no i Jeszcze pytanko strasznie długo nagrzewa mi się autko tzn po około 15 km jak jest mróz jak było cieplej to średnio po 8 km czy to normalne?
Ostatnio zmieniony 2015-09-09, 13:16 przez dawid89, łącznie zmieniany 2 razy.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Ważne to sprawne świece i dobry aku. Uszlachetniacz będzie dobry, jak paliwo jest gorszej jakości, wtedy coś pomoże. Jak filtr wymieniłeś przed zimą, to nie ma sensu drugi raz tego robić. Moje auto też długo się nagrzewa, a na postoju potrafi nawet temp. spać na wskaźniku, ale to normalne. Mi przy -10*C odpala od strzała przy 1 grzaniu świec. :-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Co do nagrzewania to zależy jak jeździsz, bo jak eco i ogrzewanie masz włączone to te 15km to może być prawidłowo... ale jeżeli utrzymujesz obroty trochę powyżej 2 tys i wyłączone ogrzewanie to stanowczo za długo. Mi np. przy temperaturze 0 stopni i wyłączonym ogrzewaniu i jazdy spokojnej- jak to na zimnym silniku powinno być to po 5km stoi 90 stopni na wskaźniku
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

dawid89, kąt wtrysku, dobre świece, aku i rozrusznik (który warto sobie wyczyścić/zregenerować), wtedy szybciej kręci i lepiej pali.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Nie powinno się grzać świec dwa a co dopiero trzy razy. Bo się po prostu mogą spalić. Ja bym odradzał takiej praktyki...
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tomas, Głupoty gadasz, nasze auta mają nie tylko grzanie świec, ale także dogrzewanie silnika świecami na zimnym silniku. Krótko mówiąc, po zapaleniu auta na mrozie świece cały czas grzeją przez ileś tam czasu, można to zauważyć na woltomierzu oraz będzie słychać dość głośne pyknięcie przekaźnika świec, kiedy ecu zdecyduje, że wystarczająco dogrzał motor świecami. I mimo to świece się nie palą, czary?
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

I co do nagrzewania auta to sprawny termostat.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

GTR34 pisze:ale także dogrzewanie silnika świecami na zimnym silniku
to się nazywa afterglow świece wtedy nie grzeją na pełnej mocy.

Zadania są podzielone, jedni mówią że można grzać drugi raz inni właśnie że nie. Dla mnie grzanie w TDIku drugi raz w ogóle nie ma sensu. W zwykłym dieslu z komorą spalania może i tak. Ja jeździłem kilka lat takim dieslem jak i z bezpośrednim wtryskiem ale senu drugiego grzania nigdy nie widaiłem. I pewnie że się nie spalą od razu, ale może skrócić ich żywotność. A możę i jak mówisz GTR34, może i nie szkodzi im. Ale sensu grzania drugi raz nie widze. Jak siece mają zagrzać to zagrzeją za pierwszym razem. A nie drugim.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Tonyb »

GTR34 pisze:Tomas, Głupoty gadasz, nasze auta mają nie tylko grzanie świec, ale także dogrzewanie silnika świecami na zimnym silniku. Krótko mówiąc, po zapaleniu auta na mrozie świece cały czas grzeją przez ileś tam czasu, można to zauważyć na woltomierzu oraz będzie słychać dość głośne pyknięcie przekaźnika świec, kiedy ecu zdecyduje, że wystarczająco dogrzał motor świecami. I mimo to świece się nie palą, czary?
W zasadzie wszystko co napisałeś jest prawdą. Dobre świeczki zdrowy akku i zywy rozrusznik to podstawa i do tego odpowiedni kąt i nie ma opcji zeby nie odpalala, chyba ze zapowietrzony jest gdzies uklad paliwowy. Generalnie jeszcze warto zauważyć jedną rzecz, że świeczki wymieniać albo kompletnie na nowe albo też na uzywane jesli kilka się spalilo. Wtedy mamy taki sam czas grzania każdej ze świec i auto bangla zdrowo. Od siebie jeszcze dodam że te pseudo uszlachetniacze są marne na pewno castrol tdi to szmelc, stp i orlenowe dziadostwa. Od siebie mogę polecić czarną strzałe przy niskich mrozach jak teraz daję rade. Przy -20 i nizej zostaje tylko benza.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Tomas pisze:to się nazywa afterglow świece wtedy nie grzeją na pełnej mocy.
Nie ma takiej opcji, grzeją na 100% albo wcale.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Nie wiem jak to się ma do mrozów ale pare razy u siebie ustawiałem dawkę paliwa na pompie i powiem Wam, że gdy zbliżałem się do max. dopuszczalnej dawki to auto paliło na ćwierć obrotu wałem. A jak odejmowałem dawki o np. 2 mg/suw to od razu można zauważyć, że kręci dłużej zanim odpali. Ale to było w garażu (temp. otoczenia 10-15 st.) więc nie wiem jak to się ma gdy wokoło było np. -5.
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Mam mojego drugie 2.5 TDI AEL i dziwi mnie jedno w tych autach, im zimniej tym lepiej palą. Najgorzej palą w przedziale 5-10 stopni celsjusza. Dziś u mnie prawie -8 wsiadłem, nawet świeczki nie zdążyły zgasnąć i zapalił od strzała. Jak dla mnie 2.5 TDI to dobre sprzęty i zimą i latem.
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

no Piter moj dzis -9 i aku padł :mrgreen: jutro kupuje bosha 5s 74/750
vag_sell
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-11-25, 01:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pacyna

Post autor: vag_sell »

dawid89 pisze:Witam otóż mrozy się zbliżają co robicie aby ułatwić odpalaniu autka. Mam zamiar u siebie wymienić świece. Dziś było -7 rano zapalił za 1 razem przy 3 krotnym Grzaniu świec mam też zamiar dodawać Uszlachetniaczu do diesla co o tym sądzicie
Filtr paliwa wymieniany 6 tys km temu lepiej wymienić?no i Jeszcze pytanko strasznie długo nagrzewa mi się autko tzn po około 15 km jak jest mróz jak było cieplej to średnio po 8 km czy to normalne?
świecę sie grzeje raz .jak nie odpali to cos nie halo ze silnikiem lub osprzętem ,dziwie sie wogole jak czytam ze ktos po kilka razy przekreca kluczyk zeby swiece grzaly . przez to szybko padaja a jak czujnik temp jest ok to i tak te przekrecanie nic nie daje bo ecu widzi ze swiece juz sa zagrzane i nie wlacza juz sterowania zeby grzaly. ja do -15 wogole nie grzeje swiec i auto odpala .normalnie. takze jak widac przy zdrowym motorze i osprzecie tak te silniki odpalają
masz problem z pompa wtryskową vp37 ? pisz pw
diagnostyka vcds pomoc w naprawie twojej audi c4 tdi
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Prawda jest taka ze te auta byly zaprojektowane (i nie tylko te) ze po zagrzaniu swiec raz ma auto zapalic. Jak nie zapala to cos jest nie tak. Wiecie do jakiej temp nagrzewaja sie swiece ? spokojnie mozna ognisko rozpalac. W komorze spalania robi sie dostatecznie cieplo zeby zapalilo auto.

Z tego co sie nie myle w naszych autach swiece grzeja ponizej +5 stopni ? powyzej tej temperatury swiece sie nawet nie wlaczaja. Dopiero po odpaleniu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”