[A6-2.5TDI AEL] N75 brzęczy

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

[A6-2.5TDI AEL] N75 brzęczy

Post autor: wolfik0 »

Czy to normalne, że po zaślepieniu wężyka z egr n75 będzie brzęczał przez kilka sekund po zgaszeniu silnika ? :kwasny: Bo zabrałem się za porządki i całkowicie zaślepiłem egr wyjmując egr z rurką spod maski i zakręcając grubymi podkładkami kolektory + zaczopowana rurka podciśnieniowa z egr i teraz po wyłączeniu przez kilka sekund n75 brzęczy :zly:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ja u siebie też mam wywalony całkowicie EGR i nie mam takiego objawu :-?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Jak wywalacie EGR odłączcie i wywalcie też zawór. Razem z całą instalacją podciśnienia do tego zaworu.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Nie będzie błędów łapał ani nic jak n75 odepnę ? :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Nie. Ja mam ECU z A6 a te auto zaworu nawet nie widziało
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

To jutro spróbuję odpiąć i podłączę pod vaga upewnić się, że nie pluje błędami :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Po pierwsze panowie N75 jest od turbiny a nie od EGR. Po drugie co ma wspólnego odłączenie EGR do brzęczącego N75 ja działają na całkowicie innej zasadzie??????
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

afro89, oczywiście masz rację, jednak cały czas myślę o tym zaworze od EGR, tego z turbo nie ruszamy :)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Tak oczywiście mowa o zaworku podciśnieniowym który steruje pracą egr, nie wiem jak poprawie się on nazywa, ale wygląda jak n75 :roll:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

wolfik0, Piłeś coś ? :] N75 jest okrągły w AEL, a zaworek N18 od sterowania pracą EGR wygląda całkiem inaczej, aczkolwiek tak samo jak w przypadku N75 w 1.9TDI AFN.

[ Dodano: 2014-11-22, 19:40 ]
To właściwie który zawór ci bzyczy? N75 czy N18? Bo się już pogubiłem.
lukas-100c4
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-11-22, 20:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: lukas-100c4 »

Witam! Ja właśnie mam u siebie założony N75 w miejsce N18 z Passata 1.9TDI i znajomy mechas mi mówił że są one zamienne, wszystko działa, ale jeżeli nie mam racji to mnie poprawcie
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Panowie zasada działania zaworka na podciśnienie jest taka sama zawsze, i nie ważne czy to od EGR czyli N18 czy też od turbiny czyli N75. W naszym przypadku sterowanie turbiny jest na zasadzie nadciśnienia, i ten zaworek także się nazywa N75. Po prostu grupa VAG-a nazwała poszczególne zawory-ki w zależności od zastosowania, a nie od zasady działania. Pozdrawiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

GTR34, Sok pomarańczowy :mrgreen:
Cały czas mowa o zaworku z EGR, to że wygląda jak n75 to w sensie jak ten "nowszy" od sterowania turbinami na podciśnienie :-P Zrobił się bałagan w temacie na temat wyglądu i zasady działania owego zaworka :mrgreen: :mrgreen:
Także nadal nie wiem dlaczego cewka zaczęła brzęczeć w moim N18 czy jak mu tam, odłączę go i po problemie, bo do EGR nie wracam bo to zło :-)
Ostatnio zmieniony 2014-11-23, 01:03 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

wolfik0, Tak tylko jak go odłączysz, błąd w ECU na 98% wywali. W sumie w niczym to nie przeszkadza ale.. Będziesz spał ze świadomością, że masz błędy w ecu :]
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

GTR34, nie wywali :) Ja nie mam EGR ani zaworu, a sterownik z A6 C4 i nie ma.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”