[100-2.0 AAE] Obroty spadaja do 2tys i nie hamuje silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Mowad
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-05-18, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

[100-2.0 AAE] Obroty spadaja do 2tys i nie hamuje silnikiem

Post autor: Mowad »

Witam. Pacjent to Audi 100 c4, silnik AAE 2.0 (monowtrysk) z instalacja gazowa chyba II generacji (sama sie przelacza po przekroczeniu okreslonych obrotow). Kupilem ten samochod niedawno, ogolnie na bank jest cos namieszane w elektryce, ale dzialal w miare ok, poza tym, ze dodawal sobie sam gazu (pedal uciekal w podloge jak chcialem hamowac silnikiem), a wolne obroty raz byly na poziomie 2tys, innym razem prawie gaslo i dzialo sie to zarowno na benzynie i na gazie.

W zwiazku z tym rozebralem krokowca, wyczyscilem, okazalo sie ze z srodka wysypaly sie blaszki od styku (popekaly) i krokowiec przestal dzialac calkowicie wiec kupilem nowego krokowca (niby niemiecki, nie najtanszy chinol).

Po wymianie oprocz tego ze wolne obroty utrzymywaly sie na wlasciwym poziomie ok 900rpm to problem z samoistnym dodawaniem gazu przy hamowaniu silnikiem nie zniknal.
Wyczytalem ze moze na to pomoc odlaczenie 2 pinu we wtyczce krokowca, wiec ten pin zakleilem kawalkiem tasmy izolacyjnej i to pomoglo w duzym stopniu, ale nie calkowicie.

Obecnie problem polega na tym, ze gdy jade na lpg i puszcze gaz to silnikiem bardzo slabo sie hamuje a jak obroty spadna do 2tys to w zasadzie sam sobie jedzie. Jak wcisne sprzego to obroty utrzymuja sie kilka/nascie sekund na poziomie 2tys i dopiero po tym czasie spadaja do 900.
Jak przyhamuje hamulcem na biegu zeby obroty spadly ponizej 2tys i wcisne sprzeglo to odrazu normalnie spadaja do 900. Ale jak przegazuje na luzie powyzej 2tys to znow spadaja tylko do 2tys i tak stoja kilkanascie sekund.

Jak podczas tych rewelacji przelacze na benzyne to obroty spadaja normalnie do 900 za kazdym razem i czuc ze silnikiem hamuje sie zdecydowanie skuteczniej.

Odpinalem czujnik ssania (jesli sie nie myle to ten niebieski przy glowicy), ale nic to nie zmienia, jak odpialem wtyczke od TPS to silnik gasnie.

Poza tym auto przyspiesza normalnie na lpg i benzynie, nic nie szarpie, sa nowe kable, swiece, palec kopulka.

Po wymianie krokowca nie robilem zadnych adaptacji (swoja droga czesto o tym czytam, ale nie moge znalesc instrukcji jak zrobic reset w audi 100, w 80 odpinalem akumulator, a jak to mam robic w 100?).

Czy jest jakas opcja odczytania kodow blyskowych w tym modelu? Czy tylko vag wchodzi w gre?
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Co mi przychodzi do głowy:
Sprawdź czy nie masz zbyt mocno podpartej przepustnicy śrubką. Po zamknięciu przepustnicy dolny stycznik powinien się wcisnąć i zamknąć obwód we wtyczce.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
Mowad
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2014-05-18, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: Mowad »

Do tej srubki to mi przepustnica dochodzi tylko jak prawie calkiem sie schowa krokowiec, a nie ma tego w zwyczaju i chyba ostatni raz byl calkowicie schowany jak go montowalem jako nowego. Widze ze te obroty generuje wlasnie krokowiec i to on "dodaje gazu" i przytrzymuje te obroty na 2tys, ale nie wiem dlaczego tak sie dzieje, czy jest za to odpowiedzialny jakis czujnik, zle odczytuje obroty silnika czy jaka choletra tym steruje? :)

Dzis przejechalem kawalek na benzynie na rozgzranym juz silniku i jednak na benzynie tez sie to dzieje, tylko ze obroty zatrzymuja sie na tych 2tys tak na sekunde a nie na kilka sekund jak na gazie. Tak czy inaczej dzieje sie to niezaleznie od paliwa, wiec ewentualny problem z instalacja lpg mozna wykluczyc wiec to chyba cos z samym sterowaniem silnika. Tak mi przychodzi do glowy ze to moze TPS? tylko boje sie to ruszac bo jak tam namieszam to bedzie problem to ustawic jak nalezy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”