[100 C4] Wymiana gum stabilizatora w wahaczu

Awatar użytkownika
Tomasek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

[100 C4] Wymiana gum stabilizatora w wahaczu

Post autor: Tomasek »

Witam

Mam do wymiany te gumy/tuleje od stabilizatora które wchodzą w wahacz , i nie wiem jak najlepiej do tego się zabrać dodam że chce też przy okazji wymienić te gumy które podtrzymują stabilizator

Szukałem ,ale nic na forum nie znalazłem

Bardzo Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

W przybliżeniu to wygląda tak
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Wymieniałem na lemfordera jakieś 4 lata temu i spokój- w wahaczu i na drążkach stabilizatora

Ogolenie dużo dłubaniny najcieżej jest wepchnąć nowe gumy w wahacz i całość poskręcać do kupy - bez dobrej żaby i pasa do ściągania ładunku nie podchodź.
AEL INSIDE
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

A mógłby ktoś podać chociaż kolejność montażu? Od dwóch dni walczę i nie mogę wsadzić tulejki stabilizatora od strony gwintu bo stabilizator stoi pod złym kątem w wahaczu . Teraz robiłem tak, że najpierw przykręcałem do sań wahacz, a teraz mam właśnie zakręcić stabilizator no i nie mogę :/
Ma być w górze jedna strona samochodu czy obie? Różnie piszą na ten temat
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

Nie wiem czy nie łatwiej byłoby pierw nadziać stabi na wahacze, a później zamocować do sań.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Próbowałem już też tak, ale wtedy nie mogę wsadzić swobodnie wahacza w sanie , zbyt duże naprężenie jest, a i poduszkę można tak zerwać :/
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

kesah pisze:Nie wiem czy nie łatwiej byłoby pierw nadziać stabi na wahacze, a później zamocować do sań.
czy tak czy odwrotnie tak samo trudno

jarus246
Jak zmieniasz gumy na przednim stabilizatorze to przód auta w górze, wtedy drążek ci mniej napręża,
też miałem z tym problem bo guma od strony gwintu nie chciała wskoczyć na swoje miejsce, spróbuj załapać nakrętkę i nakrętką ściągnąć, ja skręcałem nakrętką i pchało gumę ale i tak się zawijała i nie chciała wskoczyć to się wkurzyłem bo walczyłem 3 godziny z tym i troszkę załapałem nakrętkę ,założyłem koło i chciałem to olać do dnia następnego bo zmarzłem już, myślę ,opuszczę z lewarka na noc i jutro do tego wrócę i przy opuszczaniu coś jakby puknęło jakby strzeliło ,zaglądam pod spód i patrzę a guma na miejscu :]

po prostu przy opuszczaniu na koła wahacze się prostują -układają w poprzek rownolegle do podłoża i tam się robi 0,5- 1 centymetr szerzej i drążek reakcyjny centruje się w wahaczu , takie moje spostrzeżenia.
Spróbuj takim sposobem i napisz jak poszło...
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 21:36 przez Danieles, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Danieles, potwierdzam, z tym że ja to robiłem lewarkiem, żabą, tzn wsadziłem gumy i lekko skręciłem, dźwignąłem za wahacz żabą i nogą dopychałem wahacz do drążka i wskoczyło,
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

No właśnie, tylko że ja jak wsadzę tulejkę z obu stron to wtedy nie mogę wcale złapać śrubą bo brakuje z centymetr gwintu :/ Próbowałem tak, że wsadzałem samą nakrętkę z podkładką, a potem skręcałem żeby się zeszło, wtedy łapałem pasem wahacz do stabilizatora żeby się nie rozjechało, wtedy odkręcałem śrube i próbowałem włożyć tuleje ale nie mogłem bo właśnie stabilizator stoi pod skosem a nie centralnie w wahaczu.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

To jeszcze jeden mój sposób Ci podpowiem , zamiast ściągać pasem weż taki lewarek lub podobny

Foto przykładowe
Obrazek

i wpasuj poziomo przy zdjętym kole miedzy nadkole od strony drzwi a wahacz albo Mcpersona i rozkręcaj wypychając wahacz w kierunku przodu auta ,w ten sposób dasz radę włożyć gumę i podkładkę i załapać śrubę TYLKO UWAŻAJ , miedzy nadkole a lewarek wciśnij grubo szmatę jakąś i upewnij się ze w tym miejscu nadkole plastikowe przylega do nadwozia żeby nadkole nie popękało i nie kręć za mocno żeby nie wepchnąć nic do środka

Tak się nie robi i za uszkodzenia ewentualne nie biorę odpowiedzialności :oops:
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

I po sprawie :) Zrobiłem tak , najpierw założyłem wahacz na stabilizator i przyłapałem nakrętka na gotowo, później wsadziłem sworzeń na miejsce ( przyda się osoba do pomocy). Gdy już to mamy za sobą wrzucamy wahacz w sanki i naciągamy, jedna osoba pcha piastę a druga celuje, już jak wsadzimy tam śrubę to jedna osoba napycha piastę a druga wbija delikatnie młotkiem śrubę aż dojdzie do gwintu :) Reszta to już każdy wie :)
Po wymianie zupełnie inny samochód :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze”