[FWD-MAN.] Synchronizator pierwszego biegu skrzyni ARX

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[FWD-MAN.] Synchronizator pierwszego biegu skrzyni ARX

Post autor: Casian »

Witam

Prawdopodobnie kończy mi się synchronizator pierwszego biegu. Wymieniał ktoś to w skrzyni ARX ? Czy w ogóle są godne polecenia jakieś zamienniki ? W salonie z kołem pierwszego biegu podobno 1200 zł wołają. Ktoś ruszał temat skrzyni u siebie i może coś doradzić ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sam synchronizator to jakieś 50-80zł i można go spokojnie wymienić ale nie w typowym garażu (ściągacze, nietypowe torxy itd)
Ostatnio zmieniony 2011-12-30, 12:42 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam ;)
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
160+PS
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Hincó pisze:Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam ;)
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
Kurcze to coś mnie źle poinformowano co do ceny. W skrzyni jest prawdopodobnie olej ori i nie wiem dokładnie jaki stan tam jest. Wszystko ładnie chodzi w skrzyni oprócz tej 1. A dzieje się tak:

Stoję na światłach, bieg jałowy, zapala się zielone, sprzęgło i ... odliczanie w myślach 1, 2, i wrzucam bieg... wchodzi wtedy bez zgrzytu. Jeżeli nie odczekam tych 1, 2 ... skrzynia zazgrzyta...

A ile byś wołał za ten synchro 1 biegu ? Chyba że to coś innego...
W domu stoi coś takiego jeżeli stan oleju okaże się niski:

Obrazek
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

Nie trzeba dokupować za każdym razem zatyczki skrzyni. Moja skrzynia była rozbierana dwa razy, i cały czas ma starą zatyczkę. Synchronizatory są nowe w aso w cenie od 75 do 140zł.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

Casian pisze: odliczanie w myślach 1, 2, i wrzucam bieg... wchodzi wtedy bez zgrzytu. Jeżeli nie odczekam tych 1, 2 ... skrzynia zazgrzyta...
może masz sprzęgło zaolejone , nie szarpie przy ruszaniu?
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

TYlko ktory synchronizator byś chciał... myśle że cena przez pół, pozatym mam skrzynie z a4 00' (to samo) więc jest dosć świerza ;)
Zatyczki nigdy nie udało mi się tak zalożyc żeby się nie pociła potem...
160+PS
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

maly81 pisze:
Casian pisze: odliczanie w myślach 1, 2, i wrzucam bieg... wchodzi wtedy bez zgrzytu. Jeżeli nie odczekam tych 1, 2 ... skrzynia zazgrzyta...
może masz sprzęgło zaolejone , nie szarpie przy ruszaniu?
Nie wszystko jeździ dobrze..
Hincó pisze:TYlko ktory synchronizator byś chciał... myśle że cena przez pół,
Na razie się wstrzymam z zakupem, jeżeli ceny ww się sprawdzą to chyba wolałbym z ASO kupić.
Ostatnio zmieniony 2011-12-31, 07:20 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Hincó pisze:Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam ;)
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..

Pytam z ciekawosci, jestes mechanikiem ? Ze sam sie za to zabierałes ? jest to coś skomplikowanego ? No i czy duzo roboty z tym. Bo synchro to chyba czesta przyczyna zgrzytajacych biegow w leciwych autach.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Absolutnie nie jestem mechanikiem :mrgreen:
Troche mi kolega pomógł bo bez kanału skrzynie wyciagnać sam miałm problem, a rozbieranie, to klocki, tylko trzeba mieć jakikolwiek ściagacz i to chyba tyle... no i klucze... całe mnóstwo ;)
Do tego wydruk z etki i nie bedzie problemu ;)
Najwiecej roboty jest z wyjeciem/włozeniem skrzyni. Trzeba rozkręcać wydech, półoski, wysprzęglik i mase innych rzeczy żeby dostać się do wszystkiego, samo rozebranie, mycie, złożenie to nie tak dużo roboty, ale trzeba coś mechanike kumać ..
160+PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”