[FWD-MAN.] Synchronizator pierwszego biegu skrzyni ARX
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
[FWD-MAN.] Synchronizator pierwszego biegu skrzyni ARX
Witam
Prawdopodobnie kończy mi się synchronizator pierwszego biegu. Wymieniał ktoś to w skrzyni ARX ? Czy w ogóle są godne polecenia jakieś zamienniki ? W salonie z kołem pierwszego biegu podobno 1200 zł wołają. Ktoś ruszał temat skrzyni u siebie i może coś doradzić ?
Prawdopodobnie kończy mi się synchronizator pierwszego biegu. Wymieniał ktoś to w skrzyni ARX ? Czy w ogóle są godne polecenia jakieś zamienniki ? W salonie z kołem pierwszego biegu podobno 1200 zł wołają. Ktoś ruszał temat skrzyni u siebie i może coś doradzić ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Sam synchronizator to jakieś 50-80zł i można go spokojnie wymienić ale nie w typowym garażu (ściągacze, nietypowe torxy itd)
Ostatnio zmieniony 2011-12-30, 12:42 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
160+PS
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Kurcze to coś mnie źle poinformowano co do ceny. W skrzyni jest prawdopodobnie olej ori i nie wiem dokładnie jaki stan tam jest. Wszystko ładnie chodzi w skrzyni oprócz tej 1. A dzieje się tak:Hincó pisze:Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
Stoję na światłach, bieg jałowy, zapala się zielone, sprzęgło i ... odliczanie w myślach 1, 2, i wrzucam bieg... wchodzi wtedy bez zgrzytu. Jeżeli nie odczekam tych 1, 2 ... skrzynia zazgrzyta...
A ile byś wołał za ten synchro 1 biegu ? Chyba że to coś innego...
W domu stoi coś takiego jeżeli stan oleju okaże się niski:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Nie wszystko jeździ dobrze..maly81 pisze:może masz sprzęgło zaolejone , nie szarpie przy ruszaniu?Casian pisze: odliczanie w myślach 1, 2, i wrzucam bieg... wchodzi wtedy bez zgrzytu. Jeżeli nie odczekam tych 1, 2 ... skrzynia zazgrzyta...
Na razie się wstrzymam z zakupem, jeżeli ceny ww się sprawdzą to chyba wolałbym z ASO kupić.Hincó pisze:TYlko ktory synchronizator byś chciał... myśle że cena przez pół,
Ostatnio zmieniony 2011-12-31, 07:20 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Hincó pisze:Wymieniałem bez jakiś porzadnych narzędzi i to dwa razy, raz czwórke, raz trójke...
Synchronizator w serwisie ok 150zł..
Do tego zatyczka skrzyni kilkadziesiąt..
I po co Ci koło 1 biegu? Jak już to musisz mieć pare współpracujących kół...
Jak coś mam synchronizatory- całą skrzynie mam
A nie masz wlanego jakiegoś 'super' oleju? Niektóre tak działają że wygląda jakby synchronizator się wytarł, ale wtedy na wszystkich biegach tak jest..
Pytam z ciekawosci, jestes mechanikiem ? Ze sam sie za to zabierałes ? jest to coś skomplikowanego ? No i czy duzo roboty z tym. Bo synchro to chyba czesta przyczyna zgrzytajacych biegow w leciwych autach.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Absolutnie nie jestem mechanikiem
Troche mi kolega pomógł bo bez kanału skrzynie wyciagnać sam miałm problem, a rozbieranie, to klocki, tylko trzeba mieć jakikolwiek ściagacz i to chyba tyle... no i klucze... całe mnóstwo
Do tego wydruk z etki i nie bedzie problemu
Najwiecej roboty jest z wyjeciem/włozeniem skrzyni. Trzeba rozkręcać wydech, półoski, wysprzęglik i mase innych rzeczy żeby dostać się do wszystkiego, samo rozebranie, mycie, złożenie to nie tak dużo roboty, ale trzeba coś mechanike kumać ..
Troche mi kolega pomógł bo bez kanału skrzynie wyciagnać sam miałm problem, a rozbieranie, to klocki, tylko trzeba mieć jakikolwiek ściagacz i to chyba tyle... no i klucze... całe mnóstwo
Do tego wydruk z etki i nie bedzie problemu
Najwiecej roboty jest z wyjeciem/włozeniem skrzyni. Trzeba rozkręcać wydech, półoski, wysprzęglik i mase innych rzeczy żeby dostać się do wszystkiego, samo rozebranie, mycie, złożenie to nie tak dużo roboty, ale trzeba coś mechanike kumać ..
160+PS