AUDI COUPE SPORT QUATTRO

Historia modelu, dane techniczne, silniki w modelu C4
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

AUDI COUPE SPORT QUATTRO

Post autor: J.A.G »

Może nie C4 ale rodzina to rodzina, tym bardziej że silniki z naszych S C4 pochodzą z tego modelu :-D
Obrazek Obrazek Obrazek

Ogólnie tu sporo info o tym kawałku historii.
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 22:09 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

to się nazywa pasja. Respect :!:
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nooo.mega auto..od malego moj marzenie...pamietam jak z niemiec dostal superus-r takiego sterowanego rajdowego...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Całkiem niedawno do sprzedania było gołe nigdzie nie montowane nadwozie do Urquattro w UK, ale cena porażała.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ale mi sie cos takiego marzy.. albo zwykle coupe quattro z turbo ehh pomarzyc sobie moznaa :mrgreen:
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

mam na kompie więcej takiego towaru jak wrzucił J.A.G.
Chcecie to wieczorkiem jak znajdę chwilkę to dorzucę do posta J.A.Ga swoje skany o Quattro, o Audi Sport Quattro i o Audi Coupe Quattro.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

eSPe pisze:Chcecie
Chcemy :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Ostatnio zmieniony 2012-03-07, 23:02 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
deejay.ftb
Szwendacz filmowiec
Szwendacz filmowiec
Posty: 44
Rejestracja: 2011-09-20, 18:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łosice / Marki

Post autor: deejay.ftb »

J.A.G pisze:silniki z naszych S C4 pochodzą z tego modelu :-D
Moderatore, w Twoim aucie walek ssacy tez kreci sie w lewo i tez jest pedzony kolami zebatymi? Z reszta doladowanej czeredy Audi ten silnik ma wspolne trzy fakty - R5, 20V i turbo. i to wszystko.

:zdrowko:
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Podstawowe pytanie gościa zaczynającego zbieranie wiedzy: Wytłumaczcie mi Panowie czym różni się Audi Quattro od Audi Sport Quattro oraz Audi Coupe Quattro :?: :?: :?:
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

kawał solidnej roboty :D
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=400801

co do pytania Piana_sta,
myśle ze sport quattro to S1 czyli rajdowka audi quattro to limitowana seria aut aby audi moglo wystepowac w B grupie UR quattrro jak sie nie myle a coupe quattrro to zwykle B2 z 4x4 ale moge sie cos mylic ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Audi Coupe Quattro - to zwykla cupeta tylko ze z wyposazona w quattro sprzegana z normalnymi silnikami.


Audi Quattro to cupeta wyposazona tylko w 5 garnkowe endziny z turbo - 2.1 i 2.2

Audi Sport Quattro to poszerzenia , skrocona buda tj- zmniejszony rozstaw osi i wzmocniony do 306 kucy silnik - wyprodukowano 200szt do cywila aby rajdowka otrzymała homologację- było kilka jej odmian a1 a2 zwanych jako S1
a potem nastepne zmiany i E2 (chłodnice i hydraulika z tyłu, oraz mega spoilery)

Kazikboy, oby wiecej takich linków
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

deejay.ftb, refleks szachisty :mrgreen: ciebie to tylko z prof. Miodkiem zestawić :-P
Może i się nie kręci, nie pisałem że jest taki sam, to logiczne jak wałki z kołami zębatymi a jak z łańcuszkiem ale pasować pasuje. Wszystkie 5cyl turbo z połowy lat 80 do 97 są bliźniacze ze sobą i pochodne. Jak bym wyszarpał silnik ze sporta to podejrzewam że pasowałby bez żadnych problemów do C4, blok jest ten sam.
Swoją drogą to właśnie ciekawe że w następnych nowszych Turbolotach R5 nie było kół zębatych :-? Nawet w słabiutkiej Corolli wałki sprzężone są kołami zębatymi.

Fajnie że koncern VW/Audi poszedł po rozum do głowy i znowu robi benzynowe R5 Turbo, nieszczęście w tym szczęściu to zastosowana już technologia FSI i jak na te czasy marnie wygląda sprawa LPG w FSI/TFSI, inaczej za parę lat na pewno kupiłbym z rozbitka takie R5 i wydumał jak to zestawić z C4 8-)
Jak ewolucje V gen LPG to może to ograna w AC Autogas :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
deejay.ftb
Szwendacz filmowiec
Szwendacz filmowiec
Posty: 44
Rejestracja: 2011-09-20, 18:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łosice / Marki

Post autor: deejay.ftb »

J.A.G., osobiscie jakos blizej do tego co wyklada prof. Jerzy Bralczyk :mrgreen: - napisales ze motory w 'S' pochodza od tego montowanego w SQ, wedlug mojej niklej wiedzy sa tylko luzno spokrewnione ale nie bede dywagowal na temat ktorego jeszcze nie zglebilem, rozbierzemy to na zlocie przy flaszce.

Dodek, widze ze bezdyskusyjnie duzo wiesz ale nie mieszaj ludziom w glowach - po kolei szlo to tak:

- Audi Quattro, znane tez jako urquattro. produkowane od lipca 1980 do lipca 1991 czyli najdluzej z rodziny quattro i calego typoszerego B2, wyposazane tylko silniki R5 turbo 2.1 i 2.2.

w tym nadwoziu:
Obrazek
bylo tylko 10V na 'zemscie Roberta Boscha' (mowiac po ludzku - K-Jet)
a w tym:
Obrazek
rowniez 20V na elektronice. roznice zewnetrzne miedzy 'przedliftem' a 'poliftem' sa oczywiste, bylo ich jeszcze troche w srodku ale po szczegoly zapraszam Was na Forum B2
i TO, prosze Wycieczki, TO jest 'Genesis', od tego auta zaczelo sie quattro i na bazie TEGO modelu powstaly rajdowki A1:
Obrazek
i A2:
Obrazek

- Audi Coupe Quattro, 'zwykle' Audi Coupe doposazone w naped quattro ale znow tylko z moturami R5 i tym razem tylko wolnossacymi, produkowane od grudnia 1984 do konca 1987 a wiec tylko w wersji 'poliftowej':
Obrazek

- Sport Quattro, wersja homologacyjna rajdowego S1 grupy B, produkowana od maja 1984 do lipca 1987 z jednym silnikiem ktory nie jest wzmocniona wersja zadnego z poprzednich tylko samodzielna konstrukcja. tak jak napisano w artykule, nadwozie skrocone o 32cm w stosunku do Quattro, inne drzwi tudziez kat pochylenia przedniej szyby (szyba z sedana B2, drzwi wlasciwe tylko temu modelowi - po tym najlatwiej odroznic replike od oryginalu bo gros replik jest robiona z coupe badz urquattro), inne wnetrze, bardzo szerokie blotniki...

zrodlo: audiklub.org, audi-b2.pl

[ Komentarz dodany przez: eSPe: 2012-03-10, 18:08 ]
deejay.ftb, pozwolę sobie dodać jeszcze fotkę Sporta bo zabrakło tego w tym super wyjaśniającym i rozwiewającym wątpliwości poście.

Obrazek
Obrazek
EDIT:
eSPe, uznalem za zbedne bo jest w artykule na poczatku tematu... :zdrowko:
Ostatnio zmieniony 2012-03-10, 21:36 przez deejay.ftb, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

deejay.ftb pisze:roznice zewnetrzne miedzy 'przedliftem' a 'poliftem' sa oczywiste
Że kierownica "przedliftem" była po prawej stronie a "polifcie" po lewej? :]
:nabijasie:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia i dane techniczne”