[ALL] Łożysko spręzyny przód.

karpinxxx
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-05, 14:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: K-wo

[FWD] Strzelająca sprężyna

Post autor: karpinxxx »

Witam, wczoraj, zabrałem się za wymianę wszystkich gumowych elementów przedniego zawieszenia, oraz łożyska na McPhersonie. Głównym celem było łożysko wzdłużne bo stukało mi w kolumnie podczas skręcania na postoju. Gdy wszystko wymieniłem okazało się że dalej stuka/strzela, myślałem że źle wszystko skręciłem i rozłożyłem i złożyłem McPhersona jeszcze raz, tym razem ze schematem z programu ETKA i pomocą kolegi mechanika. I było dobrze, dziś rano jak zacząłem wyjeżdżać z parkingu znów to samo. Wspomnę że wygląda to tak jakby kolumna rozchodziła się po wjechaniu w dziurę. Widać że element który blokuje łożysko jeździ po łożysku, wypada po prostu z tych 3 wyżłobień znajdujących się na łożysku. Wszystko jest bardzo mocno dokręcone włącznie z amortyzatorem.

I tu moje pytanie: Czy możliwe jest że amortyzator jest za długi?
Czy w kolumnie kierunek górnej poduszki jest jakoś zaznaczony?
A w ogóle czy ktoś już miał/ma taki problem?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dokręć mocnej konkretną żabą nakrętkę mocującą wkład amortyzatora w kolumnie. To ta duża okrągła z sześciokątem wewnątrz. Na postoju unieś lekko i między zwijami sprężyny, zobaczysz ile jeszcze pójdzie.
karpinxxx pisze:element który blokuje łożysko jeździ po łożysku
Zrozumiałe z tego tyle co nic :mrgreen:
PS poduszki nie włożysz inaczej ma swoje jedno położenie w którym pasuje.
PS2 amorek ci się samoistnie wydłużył... :-? takie rzeczy tylko u człowieka płci męskiej z pewnym narządem się zdarzają :]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
karpinxxx
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-05, 14:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: K-wo

Post autor: karpinxxx »

:mrgreen: chodzi mi o to, czy amortyzatory mogą być dłuższe bo były wymieniane na jakieś najtańsze bo, znajomy od którego kupiłem mówił mi, że zmieniał. No nakrętkę sprawdzę dziś wieczorem, w czasie kolejnego rozczłonkowania mcphersona. Właściwie możesz mieć rację bo tam wystarczy, że talerzyk łożyskujący wyskoczy o 3mm i dupa, ale z drugiej strony jeżeli by tak było to od czasu do czasu by wskoczył na swoje miejsce, a tak nie jest. Cały czas talerzyk łożyskujący kręci się po łożysku wzdłużnym.

Druga sprawa. Mam kumpla co pracuje w serwisie Audi i twierdzi że sama sprężyna może być odwrotnie założona, gdyż może mieć 2 różne zakończenia, osobiście nie widziałem różnicy, no chyba że to są bardzo minimalne różnice.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

karpinxxx pisze:Właściwie możesz mieć rację bo tam wystarczy, że talerzyk łożyskujący wyskoczy o 3mm i dupa, ale z drugiej strony jeżeli by tak było to od czasu do czasu by wskoczył na swoje miejsce, a tak nie jest.
Nie jestem przekonany czy myślimy o tej samej nakrętce... Ja mam na myśli tą nakręcaną tu:
Obrazek
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
karpinxxx
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-05, 14:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: K-wo

Post autor: karpinxxx »

Wiem, o co chodzi jest przykręcona dobrze. Mam dziś znów wszystko na wierzchu i dokładnie wszystko składam. Mam już skręcony mcpherson. I kręci się elegancko, jak ostatnio, gdy nie jest wsadzony do samochodu. Łożysko jest idealnie pasuje w talerzyk łożyskujący, tylko zastanawia mnie poduszka jak ona musi być przykręcona??? Bo ona ma taki "czubek" z jednej strony, w którą stronę musi być on zwrócony???
Obrazek
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

to w kółku na zewnątrz auta zwróć uwagę na ten cypel na łożysku
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
karpinxxx
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-05, 14:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: K-wo

Post autor: karpinxxx »

To jest padlina... Kilka razy pokręciłem, w lewo i w prawo, BYŁO dobrze i za 5/6 przekręceniem kierownicy znów to samo! :evil:

Zacznę od początku:

- nakrętka dokręcająca wkład amortyzatora dokręcona
- łożysko wzdłużne umiejscowione dokładnie na swoim miejscu (bo inaczej nie da rady)
- poduszka ostrym końcem ustawiona do zewnątrz auta
- amortyzator na maksa przykręcony na poduszce
- łożyska stare porównane z nowym (idealnie takie samo)
- wszystkie elementy w kolejności przykręcone tak jak w programie ETKA

Wspomnę że przed "feralną" naprawą było o niebo lepiej, mogłem tego nie ruszać....
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

karpinxxx pisze: łożyska stare porównane z nowym (idealnie takie samo)
stawiam że jest z nim coś nie tak z jakiej firmy sprawdz czy część ruchoma nie jest grubsza od części stałej łozyska , bo wtedy będzie się podpierać częsć ruchoma o talerzyk i będzie lipa , ja tak miałem na nowym łożysku słabej firmy tak jakby się zgniotło po krótkim czasie

[ Dodano: 2012-06-10, 16:28 ]
wrzuciłem swaga i wtedy było ok
Ostatnio zmieniony 2012-06-10, 16:29 przez maly81, łącznie zmieniany 1 raz.
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

maly81, potwierdzam że te tańsze są do d...y, niepotrzebnie u siebie wymieniłem te łożyska i po pół roku zaczęły się odzywać :evil: (stare ori były ciche)
Fakt że kolesie w sklepie dali mi jakieś gówno a chciałem faga, przyszło nie wiem co bo nawet nr czy nazwy nie miało w foliowym woreczku bez nic twierdzili że to w hurtowni było pod nr febi :evil:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Ja mam ten sam problem, wymienione bylo wszstko (swoznie, tuleje, amorki, poduszki, lozyska, odboje, koncowki) poza maglownica i od razu po wyjechaniu z garazu na nowych gratach nic sie nie zmienilo dalej strzelalo i skrzypialo. Juz sie poddalem, zostaje chyba magiel?
karpinxxx
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-06-05, 14:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: K-wo

Post autor: karpinxxx »

maly81, Dzięki wielkie!!!

Wsadziłem wyczyszczone, nasmarowane, lekko ukruszone ale sprawne STARE łożysko i śmiga jak ta lala, a te 2 szajsowate łożyska co kupiłem to oddam sklepikarzowi, niech sobie brelok zrobi. To nowe jak dziś rano wyciągałem to się rozpadło 8-)
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Ostatnio wymieniałem różne duperele w zawieszeniu w przodzie.

Łącznie z łożyskami walcowymi sprężyn i mam mały problem z nimi bo zachowują się identycznie jak na tym filmiku.



Tak się głupio złożyło że brałem sporo dupereli w jednym momencie i ogólnie Swag lub Lemforder. A łożyska wypadły akurat na Krafta. Naeeebaemm się z tym zawieszeniem trochę. Zastanawia mnie to czy to wina badziewnego łożyska? Mając oba stare i nowe w ręku nie różniły się wogóle toczyły się tak samo jakośc porównywalna. Rano przez pierwszą godzinę jazdy wszystko jest good, dopiero poźniej zaczyna przeskakiwac.

Zastanawia mnie czy może one się jakoś dotrą/ ułożą i nie będę musiał znowu tego rozbierac? :mad:

Czy będę musiał kupić drugie i rozbierac?

jeżeli tak to jakie?

Wpadłem też na szatański pomysł żeby wstrzyknąc trochę smaru pomiędzy. :mrgreen:
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Niestety rozbieranie jeszcze raz tego Cię nie ominie. Przerabiałem to samo, na tych łożyskach nie ma co oszczędzać bo te poniżej SKF to jeden wielki szit. Miałem nawet Ruville i fabrycznie nowe było uszkodzone.
Thorny pisze:Zastanawia mnie czy może one się jakoś dotrą/ ułożą i nie będę musiał znowu tego rozbierac? :mad:
Nie dotrą, nie ułożą.. Musisz rozbierać jeszcze raz, niestety.

Moja rada? Kup ORI łożyska na szrocie, rozbierz, dowal smaru, zakładaj i śmigaj. Ja tak zrobiłem i w końcu mam z głowy strzelające łożyska a nawymieniałem się ich na prawdę sporo... Albo spróbuj rozebrać te co masz, wyczyścić porządnie bieżnie i kulki ( tylko ich nie pogub) nasmaruj i załóż. Tylko, że jeśli wyjdzie kopa to trochę szkoda roboty znów rozbierać.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Thorny, jak chcesz to mogę za flaszkę oddać Ci nówki Febiego które mi pozostały po próbach z zawiasem. Jedyny ich feler to to, że wyjąłem je z pudełeczka, sprawdziłem jak się toczą, porównałem stan z ori łożyskami i schowałem z powrotem.
Jak coś to wal na PW, nie będziemy śmiecić w wątku.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

O kurcze :p ją swoje profilaktycznie wymieniłem . Dzisiaj wezmę otworze stare , wyczysze i nasmaruje , zobavzymy co będzie.



Edit :

Właśnie rozebrałem i wyczyściłem jedno ze starych łożysk, FAG Canada.

Edit:

Chciałem dzisiaj zabierac się za te łożyska ale zorientowałem się że lewa strona ucichła :shock: Słychac tylko stronę prawą którą robiłem dwa dni po lewej.

Narazie się wstrzymam jeszcze chwilę pośmigam zobaczymy czy prawa strona też ucichnie.
Ostatnio zmieniony 2014-07-15, 13:17 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”