[ALL] dołożenie haka holowniczego westfalia

Wszystko inne z wnętrza auta nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[ALL] dołożenie haka holowniczego westfalia

Post autor: Dawid2542 »

iemka panowie, mam okazję po taniości wyrwać ORI hak westfalia z odpinaną kulą, kluczykiem, tabliczką znamionową i wiązką elektryczną. W związku z tym mam kilka pytań.
1. czy da się zamontować hak z A6 C4 do 100 C4? chodzi mi o to czy to się całą beklę wymienia czy jak to wygląda? oczywiście chciałbym pozostać z ORI zderzakiem od sety
2. jak wygląda sytuacja z legalizacją haka? muszę mieć jakieś papiery na hak czy wystarczy owa tabliczka znamionowa? jakieś kwity z zakładu montażu haka czy coś aby wbili mi go w dowód?
dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Dawid2542,

1) z tego co pamiętam inne były avant/sedan, a po za tym to pasiły.( to może o A4B5 chodziło, skoro Butter mówi że takie same :roll: )

2) zakładasz, nawet sam, potem jedziesz na stacje i mówisz że masz hak i że potrzebujesz kartkę do wydziału komunikacji. Oni robią przegląd haka (chyba 30zł) i dają kartkę (spisują ile można ciągnąć etc). Potem z kartką do urzędu i po chwili pieczątka w dowodzie.
Ostatnio zmieniony 2014-06-11, 09:58 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sa takie same.nie ma roznic.
sedan avant setka a6 wsio jednakowe.
doradzic moge zeby przy montazu od razu zakladac nowe gniazdo i instalacje elektryczna.zaoszczedzi ci to w przyszlosci klopotow.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Z rok temu brałem ori hak od Butterbeana i w sumie plug&play.
Zakładał mi zakład montujący haki, coś tam marudzili, że nie pasował idealnie (belka haka była trochę cieńsza i musieli równać podkładkami) - ogólnie pomijalny bzdet.
Pewnie jakbym kupił u nich haka chińczyka to byłoby wszystko OK ;P

Pomalowałem go na nowo czarnym hammeritem, założone również nowe gniazdo.

W ori haku gniazdo jest chowane a sam hak zamykany na taką dużą śrubę przy główce i trzeba wyciąć sporo plastiku w zderzaku od dołu - w tej części czarnej - tniesz zgodnie z liniami pomocniczymi.

Jeżeli masz AC to po podłączeniu przyczepy / bagażnika rowerowego na hak system wyświetla info o przepalonej żarówce. Podobno ori hak miał jakiś przekaźnik, który to obchodził ale w zestawie go nie dostałem ;P

Warto mieć naklejkę z danymi haka - nośność, uciąg itd (podobno część diagnostów to sprawdza), ale byłem legalizować hak na najbardziej uciążliwiej stacji w mieście i gość na te dane nawet nie zerknął. Tym bardziej, że naklejkę można dostać z jakiegoś haka złoma.
Sprawdził tylko czy jest prawidłowo zamocowany, czy instalacja elektryczna działa i wydał zaświadczenie, w którym mam uciąg zgodny z dowodem rejestracyjnym.
Nie ukrywajmy - ori hak wygląda na porządny kawał żelastwa i jest o wiele porządniej wykonany niż jakaś chińska tandeta.

Z tym zaświadczeniem ze stacji diagnostycznej, dowodem rejestracyjnym i książką pojazdu idziesz do właściwego Wydziału Komunikacji i wbijasz posiadanie haka.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

czasami sa takie blachy z tulejami..sa one wkladane pod wasy haka w podluznice..wyglada to tak ze jest to plaskownik z 3 otowrami i tulejkami dospawanymi..plaskownik jest zagiety na jednym koncu zeby oparl sie o krawedz podloznicy miedzy hakiem.
wkladasz ten plaskownik.dopiero potem wkladasz hak..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

więc panowie tak to wygląda, za całość z foto z przesyłką pobraniową 160 zł, szkoda tylko że wtyczki z wiązki są uwalone, a tak to jest wszystko łącznie z kluczykiem. brać czy nie brać? chyba opłaca się jak myślicie? no i pewnie wydech dual do wywalenia bedzie

Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

dual out.
komplet konkretny i pelen.cena atrakcyjna.
bierz
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

witam ponownie, wczoraj dotarł do mnie hak, lecz niestety sprzedający (chyba) zapomniał dodać kluczyka, natomiast pokrętło się obraca po zaznaczonym z boku zielonym polu, czyli wygląda jakby był odbezpieczony z kluczyka, jest natomiast jeden problem, a mianowicie po przekręceniu kula dostaje luzu ale nie mogę jej wyjąć. w czym może być problem? no i czy mogę holować przyczepę bez zabezpieczenia kuli na klucz? nie odepnie się tak kula? pozdr.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Przekrec ile mozesz potem odciagnij galkee i krec dalej
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

no niestety, klucza nie ma haka nie odepne :evil: właśnie sprawdzałem na youtube jak to działa, dzwoniłem do gościa klucza nie ma który mi z początku oferował w zestawie, co robić? rozwiertać wkładkę? można tak później jeździć z niezabezpieczonym hakiem?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Wiertlo 8mm.wiercisz poki wchodzi latwo.potem duzy stubokret plaski najlepiej zebys go wbil i zeby srubokret mial miejsce na klucz plaski.przekrecasz rozlamujesz i wysypujesz wkladke.w niczym nie przeszkadza to w uzytkowaniu.wkladka jest wylacznie przeciw kradziezy.nie ma udzialu w pracy blokad itp.na takim haku ciuaglem ponad 2 tony przez 500km
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Możesz też dokupić kluczyk u przedstawiciela Westfalii, u mnie oznaczało to ASO.

Dostajesz plik kluczyków - jakieś 50 sztuk - i po kolei sprawdzasz, który pasuje.
Następnie płacisz coś około 70 zł, czekasz około tygodnia czasu i cieszysz się zamykanym na kluczyk hakiem :D

Pzdr
kwazik
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

W 80% potwierdzam słowa Butterbean, , tyle, że ja nie rozwiercałem, poprostu wiekszym srubokretem obruciłem kilka razy zamek i teraz zamek chodzi płynnie.
Już kilka zamków "Westfalii" otworzyłem tym sposobem i do tej pory jest spokój.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

czyli rozumiem że na sam początek spróbować wbić śrubokręt i przekręcić (jeśli się da) jeśli nie to rozwiercić i znów próba śrubokrętem, później odciągam to pokrętło od haka i kręcę dobrze rozumuję?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

jo
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”