[ ALL] Podłączenie sterownika centralnego zamka z alarmem

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

[ ALL] Podłączenie sterownika centralnego zamka z alarmem

Post autor: J.A.G »

W związku z wieloma problemami, (które sam również przechodziłem) z podłączeniem dokupionego sterownika Centralnego Zamka (CZ) z pilota + alarm, zamieszczam opis z nr przewodów, złącz i kolorami przewodów które i gdzie trzeba podłączyć.

Sterowniki CZ można kupić z alarmem i bez niego. Sterowniki CZ bez alarmu mają wyjścia na zasilanie 12V, kierunkowskazy, oraz otwieranie i zamykanie auta (ew. domykanie szyb).
Obrazek

Te z alarmem mają dodatkowo wyjście na syrenkę, odcięcie zapłonu/wtrysku, krańcówki drzwi, bagażnika/maski, czujnik wstrząsowy/zderzeniowy oraz czujniki ruchu.
Obrazek

Najpierw dwie zasady, wszystkie połączenia lutujemy a potem dobrze izolujemy taśmą a jeśli coś tniemy to koszulkami termokurczliwymi. Polecam taśmę materiałową, nie odkleja się tak łatwo na mrozie. Dobra "gumowa" taśma też będzie OK. Wszelkim szybkozłączkom mówimy NIE :!: Gwarantuję problemy już po kilku miesiącach z brakiem dobrego łączenia.

Jeśli jest alarm fabrycznie będzie się on uzbrajał automatycznie po zamknięciu nowym pilotem. Jeśli chcemy go pominąć i zastosować dokupiony alarm ze sterownika będzie o tym dalej.

Są dwa miejsca montażu sterownika. W lewym słupku, za plastikiem lewej stopy lub pod tylną kanapą. Osobiście polecam montować pod kanapą, dużo miejsca, wygoda i zasilanie blisko ;-)

Podłączenie - Centralny zamek + alarm

Zamieszczę przykładowe schematy przewodów ze sterownika bo są one różne lub podobne u różnych producentów i każdy będzie maił taki schemat z rozpiską przewodów z zakupionym sterownikiem.

W rozpisce prawdopodobnie będą 4 rodzaje połączeń sterownika:
:arrow: dla sterowania masą (-)
:arrow: dla sterowania plusem (+)
:arrow: bezpośrednio pod siłownik elektrycznym
:arrow: bezpośrednio pod pompkę centralnego zamka (pneumatyczne sterowanie)
Obrazek

W każdej C4 jest to sterowane impulsem masy (-), jest możliwość wpięcia się bezpośrednio w pompkę CZ ale nie ma potrzeby stosowania takiego rozwiązania, jest z tym więcej niepotrzebnej pracy.

Do dzieła. Podane są kolory kabli idące w plastikowej rynience pod kanapą ale dodatkowo złącza i nr kabla w złączu pompy CZ. Pompa ma 3 złącza (T) z odpowiednią ilością pinów/kabli 6, 12 i 16.

:arrow: OTWIERANIE - T12, nr 3, brązowo/zielony
:arrow: ZAMYKANIE - T12, nr 4, brązowo/szary

:arrow: KIERUNKOWSKAZ I - T6, nr 5, czarno/zielony
:arrow: KIERUNKOWSKAZ II - T6, nr 6, czarno/biały

:arrow: KRAŃCÓWKI DRZWI - T12, nr 10, brązowo/niebieski
:arrow: KRAŃCÓWKA MASKI - T16, nr 14, brązowo/czerwony
:arrow: KRAŃCÓWKA BAGAŻNIKA - T16, nr 4, biało/czarny

:arrow: DOMYKANIE SZYB - ten sam co ZAMYKANIE T12, nr 4, brązowo/szary

:arrow: SYRENA - T6, nr 4, czarno/żółty Przeważnie dołączona jest syrenka do zestawu i wtedy naszą ori można rozciąć lub odłączyć masę przy samej syrenie w bagażniku/błotniku (wskazane, inaczej będzie dźwięk syrenki kupionej + ohydne "piardnięcie" ori syreny :-P )

:arrow: 12V + ORAZ - (MASA) - akumulator pod nosem :]

:arrow: 12V PO STACYJCE (ACC) - T12, nr 1, czarno/niebieski

Zworkę ustawiamy na blokowanie elektryczne czyli impuls 0.5s
Ustawienie zworki na blokowanie pneumatyczne ponad 3s jest właśnie przy wpięciu się bezpośrednio w pompkę CZ której nie stosujemy.

Otwieranie, zamykanie, krańcówki, 12V ACC i domykanie szyb tylko zdejmujemy kawałek izolacji i dolutowujemy a potem izolujemy. Kierunki zupełnie rozcinamy od pompy CZ, zakładamy koszulki i lutujemy do przewodów naszego nowego sterownika.

Przed podłączeniem domykania szyb upewnijmy się że posiadamy takowe.
Same el. szyb nie gwarantują tej funkcji.
Uchylamy którąś szybę, zamykamy drzwi, jeśli mamy kluczyk z pilotem na podczerwień (IR) przytrzymajmy przycisk kilka sek po zamknięciu zamka. Jeśli szyba się nie zamknie, to nie posiadamy domykania i potrzebny jest przekaźnik/moduł domykania dostępny np na Alledrogo.pl
Jeśli nie mamy pilota to samo możemy wykonać przytrzymując kilka sek. kluczyk przekręcony na zamknij w zamku drzwi, powinny się domykać jeśli mamy moduł domykania.
Jeśli nie mamy domykania pomijamy przewód DOMYKANIE SZYB.
Nie będę opisywał montażu modułu bo nie musiałem. Jest z tym trochę pracy ale nie przerabiałem tego.

Wszystkich krańcówek nie musimy podpinać. Można tylko pod drzwi jeśli ktoś nie chce mocno się grzebać.

Jeśli z centralki wychodzi jeden przewód na kierunki to podłączamy je przez dokupione 2 diody, by uniknąć zaświecenia obu stron kierunków (jak awaryjne) przy próbie włączenia jednego z kierunkowskazów :!:

Odłączenie ori alarmu
W sumie nie chodzi o wyłączenie go bo się nie da za bardzo ale proponuję podłączyć odcięcie zapłonu czy wtrysku (pompy paliwa) do naszego nowego alarmu (dodatkowy przekaźnik powinien być w zestawie). Przewód do pompy będzie szedł pod kanapą więc od razu jest pod ręką (kolor na razie nieznany :-P)
Fabryczny alarm jest tak głupi że rozbraja się po uzyskaniu sygnału z zamka o przekręceniu kluczyka, nawet jeśli tym kluczykiem jest wytrych złodzieja...
Nasz nowy alarm rozbroi się tylko po sygnale z naszego pilota :ok:

Jeśli nie mamy kpl kluczyków należny skoczyć ze swoim ori kluczykiem do lepszego zakładu dorabiającego klucze do aut z immobilizerem. Dorobią groty do nowych kluczy, skopiują kod immo i zaprogramują nowe transpondery (pastylki immo).
Orientacyjny koszt 1 klucza 150-200zł.
Jeśli mamy kpl kluczy, rozbieramy je i wyciągamy bańkę/pastylkę immo którą przekładamy do nowych kluczy (klucz-pilot, klucz-scyzoryk).
Jeśli kupiony zestaw zawiera same piloty bez grotów, tylko dopinamy do nich nasze ori kluczyki.

To tyle, jak coś będę uzupełniał braki w opisie.
Ostatnio zmieniony 2011-12-20, 22:43 przez J.A.G, łącznie zmieniany 8 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Świetna robota!!! Opisane przejżyście i zrozumiale. Temat nadaje się do przyklejenia :)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

Witam kupilem centralke taka jak na pierwszym rysunku. Zauwazylem ze nie mam w niej wyjscia na domykanie szyb, a takowe posiadam w autku. Da sie to jakos ogarnac zeby dzialalo na tej centralce?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Myślę że nic nie zrobisz, tylko zakup odpowiedniej centralki.
Może jest tak że domykanie jest zrealizowane na tym samym przewodzie co ZAMKNIJ bo i takie są. Jest coś w specyfikacji centralki na ten temat? Jeśli nie to wątpliwe.

Fajnie że trafiłeś tu z forum AP :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 20:44 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

A wiec w centralce nic nie ma na ten temat, kombinuje jak tu sie podlaczyc pod guzik od otwierania bagaznika, ale nie wiem czy da rade .. :(
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Chodzi o zrealizowanie domykania szyb na wyjściu otwierania bagażnika w centralce czy właśnie otwieranie samego bagażnika czyli moduł komfortu którego nie ma w C4 i jest to niewykonalne bo steruje tym pnaumatyka a nie siłownik elektromagnetyczny jak w C5.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

nie no wlasnie chcem podlaczyc domykanie szyb na guzik bagaznika na pilocie i tak zastanawiam sie czy jest to mozliwe ...
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 23:11 przez mmlody86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

domykanie w centralce to nic innego jak dodatkowy impuls masy przez kilkanaście sekund.
przycisk otwierania bagażnika to masa pojawiająca się na określonym kabelku. kwestia czy podczas przytrzymania przycisku pojawia się i znika od razu, czy jest cały czas dopóki go nie puścimy.

jeśli nie znika, to mielibyśmy półautomatyczne domykanie tj na przycisk

jeśli znika to pozostaje kupno dodatkowego modułu np
http://allegro.pl/komfort-domykanie-szy ... 78105.html
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 23:48 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

hmmm srawdze miernikiem czy po przycisnieciu i przytrzymaniu guzika od bagaznika na pilocie ciagle podaje sygnal czy nie, jak nie to pewnie zakupie sobie ten dodatkowy modul :)
Ostatnio zmieniony 2012-01-16, 00:57 przez mmlody86, łącznie zmieniany 1 raz.
mmlody86
Adept
Adept
Posty: 37
Rejestracja: 2012-01-15, 15:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bialystok

Post autor: mmlody86 »

niestety idzie tylko chwilowy sygnal wiec nie da sie tam podlaczyc domykania szyb... wlasnie zamowilem modul ten z allegro :)
Awatar użytkownika
dope
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2012-01-17, 18:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dope »

Dzięki za opis. :ok: Bardzo mi pomógł przy montażu centralki remotronix. W czasie montażu 4 razy padał śnieg z deszczem a sami mieliśmy z kumplem nikłą wiedzę co do tego typu elektroniki ale dało radę i ti za pierwszym razem (finalnie musiałem odciąć tylko syrenkę od sterownika bo brzydko brzmiała). Montowaliśmy pod kanapą.
freak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 61
Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: freak »

Sterownik MAXICAR 686 - nada się?

Jeżeli aktualnie mam sterownik z podczerwienią, to żadnych kabli już nie będę musiał ciągnąć? kwestia odczepienia tamtego i wrzucenia maxicara? Alarm itd. będzie dalej działał?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie rozumiesz jednego, żadnego sterownika nie zamienisz z oryginalnym ot tak sobie bez "ciągnięcia kabli" za dobrze by było :] Każdy dokupiony, czy to z allegro czy sklepu (i tak chiński), będzie miał własne, zupełnie inne złącze niż oryginalny sterownik Audi, własne przewody które, chcesz czy nie, trzeba ciągnąć i podłączyć do odpowiednich przewodów instalacji auta, we wskazane przeze mnie miejsca w pierwszym poście.

PS Jeśli masz domykanie szyb warto kupić coś lepszego posiadającego tę funkcję i inne (np odcięcie) z ładniejszymi pilotami lub kluczem-pilot czy kluczem-scyzoryk.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

A ja w A6 mam centralkę tylko z kluczyka. A z drugiej a6 mam centralkę z pilotem. To wystarczy tylko przepiąć moduły i powinno działać ? Czy trzeba będzie modzić :?: A moduł mam identyczny jak ten z pierwszej fotki :->
Ostatnio zmieniony 2012-05-26, 12:03 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Masz zapewne na podczerwień, musiałbyś na słupkach zamontować detektory i pociągnąć z nich przewody do sterownika... Dla tych z IR'dą słupki są inne, mają miejsca/wgłębienia na detektory.
Ogólnie bezsensowna modyfikacja, lepiej już kupić jakiś zestaw z allegro itp, masz wtedy normalne radiowe sterowanie, nie musisz się celować i podchodzić jak do starego telewizora :mrgreen:
Chyba że te na pilot jest już właśnie z takiego dokupionego sterownika CZ.

[ Dodano: 2012-05-26, 12:28 ]
Doczytałem że masz dokładany ster. na pilot, więc moesz go przewalić do drugiego auta ale kable i tak musisz ciągnąć! To nie ma wspólnych wtyczek by miało pasować.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer”