[100-2.0 16V ACE] zagadka z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Jestem elektrykiem i małe spadki w napięciu 12v robią wielka różnice o czym sam się przekonałeś.Same wytarte styki lub słaby styk gra tu role a niestety nasze wozy juz maja trochę latek. :-( ostanie dni mamy wysokie temperatury może to coś wspólnego:czujnik temp(silnika zew) jak masz schemat do Ace to podeślij na oldkloss@wp.pl
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

powiem tak, jak sprawdziłem, że w momencie odpalania nie ma paliwa a podaje jak puszczam kluczyk pomyślałem, że może rozrusznik pobiera za dużo prądu, próbowałem na innym aku jak również podpinałem kable z innego odpalonego auta, rozrusznik kręcił jak wściekły ale nadal było to samo, temp, na zewnątrz nie ma znaczenia bo zaczęło się to jakoś wczesną jesienią, zobaczyłem teraz, że jednak jak auto pokręci parę razy to odpali, mogę podmienić na próbę przekaźnik pompy ale przypomniałem sobie jeszcze, że dołożone mam dodatkowe przekaźniki jako system antykradzieżowy :D
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 09:14 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Chyba znalazła się przyczyna złego odpalania, dzisiaj normalnie podjechałem pod pracę ale jak wracałem nie chciała zapalić na PB, przełączyłem na gaz i zapaliła, później pod sklepem to samo więc postanowiłem w drodze powrotnej poupalać trochę na benzynie, okazało się, że od 4500obr już słabnie i ledwo do 5000 się dokręca a zawsze szła do odcięcia, ewidentnie słabe ciśnienie paliwa, nowa pompa Pierburga w IC 1023zł, w innych sklepach ok 700-800zł, kupiłem jakąś ori za 50zł zobaczymy jak zmienię a poza tym innej pompy nie kupuje bo 700zł wyniesie mnie przeróbka na elektronikę a jak się okażę, że rozdzielacz jest sprawny to sprzedam komplet i pare groszy się odzyska
Ostatnio zmieniony 2014-06-10, 10:37 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Pompa to jest kosmos cena ,a co dopiero nowy rozdzielac :evil:
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

kupowanie nowych części układu mechanicznego wtrysku nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia, za 700zł zakładasz elektronikę a za tyle nie kupisz nowej pompy, wczoraj zabrałem się za podmiankę pompy i przy odkręceniu przewodu od dekla zbiornika było jakeś ekstremalne ciśnienie i wyleciała bardzo duża ilość paliwa, już kiedyś się do pompy dobierałem i było mocniejsze siknięcie a tutaj leciało jak z kranu, za drugim razem już było spoko, przewód powrotny jest drożny bo paliwo do baku wracało, wina pompy to nie jest ale możliwe, że filtr paliwa jest do wymiany, tym bardziej, że auto w przedziale 4500-5000 zaczyna słabnąć dzisiaj o dziwo auto zapalało wzorowo, w sumie już wczoraj po ruszeniu pompy było spoko, szkoda, że nie mam żadnego manometru pod ręką bo coraz bardziej prawdopodobne jest to o czym pisałem wyżej, że ciśnienia paliwa może być za duże a wtedy to wina regulatora,
Ostatnio zmieniony 2014-06-12, 20:54 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Chyba ze pompa się przycina.Bez nanometra się nie obejdzie,a jakie graty na elektronikę ,bo chyba przy pierwszej awarii bym podmienił daj jakiś namiar do ciebie.
A jakbyś odkręcić przewód do filtra może jakiś przytkany.
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 19:43 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

przewód od filtra ściągałem dwa przekręcenia zapłonu i połowa małego słoika :D narazie zmienię filtr co prawda ma z 3 lata ale mając gaz ile się jeździ na tej benzynie tym bardziej, że ostatnie lata jeździłem bardzo mało, kiedyś w jakimś wątku czytałem, że jak pompa się rozgrzała to się przycinała itp. itd. póki co tylko raz miałem sytuację, że nie mogłem odpalić ale pstryk na LPG i jazda, nawet jeśli pompa czasem daje mniejsze ciśnienie to po przejściu na elektronikę powinna wystarczyć bo tam mamy 4bar a nie 6,5bar a ori z mechanicznego starcza do 300KM w R4 z Turbo
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 20:12 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Częsta przypadłość lpg to jazda na rezerwie i wiata syf z dna
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 20:35 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Dzisiaj rozwiązałem problem. Jak wspominałem chyba wcześniej po dopięciu kostki od czujnika temp auto zapala zawsze na strzał, nawet kilka razy z rzędu bo wtryskiwacz rozruchowy dostaje napięcie więc dzisiaj podłączyłem przekaźnik, który odcina czujnik w momencie kręcenia rozrusznikiem i skończyły się problemy, jest wzorowo jak nigdy nawet na LPG pali na dotknięcie bo wtedy też dostaje trochę paliwa. Polecam taki zabieg jak ktoś ma problemy, rozcinamy kabelek idący od czujnika podłączmy dwa kabelki do przekaźnika, jako zasilanie dajemy sygnał z rozrusznika, jeszcze masa i gotowe
Ostatnio zmieniony 2014-06-27, 22:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”