[2.5TDI AEL] Za duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

arwam pisze:pytanie czy nie trzymają hamulce?
czy nie jest zapchany katalizator?
i pytanie co się dziej w trakcie jazdy z kątem wtrysku?
soft jest ori czy grzebany?
tak czy inaczej daj logi z normalnej jazdy z 04 grupy i 04 z jazdy dynamicznej.
te silniki w trasie przy płynnej jeździe nie powinny przekraczać 5,5l przy prędkościach do 130-140kmh
w mieście z racji masy około 7-8l
w przypadku automatu do jazdy miejskiej doliczyć około 1l

jaką masz skrzynię?

ja mam ten sam silnik w coupe i w trasie mieszczę się w spalaniu w okolicach 4,5-5l a w mieście jeśli nie stoję w korkach to około 6,5-7l.
dawka na wolnych obrotach pod warunkiem że nie wciskamy i tak trzymamy gaz, tylko jeśli stopniowo wciskamy gaz, nie ma wpływu na spalanie, w coupe mam 2,5-3mg i spalanie jak wyżej.


pytanie jeszcze czy nie użytkoujesz auta na krótkich przebiegach?

[ Dodano: 2014-04-29, 21:36 ]
i tak w razie czego daj jeszcze logi z 03 grupy z normalnej jazdy, ciekaw jestem czy się EGR nie zaciął
Witam, podlacze sie pod temat. Arwam u mnie w quattro 2.5 tdi AEL na drodze do pracy (26km okolo - wiekszosc autostrada, kilka razy swiatła, Belgijskie drogi) w pogode taka jak teraz przy max predkosci 120KM/h (wiecej nie przekroczylem) i spalanie wg mnie lipa, bo 7.6 najnizej.

Wtryski zrobione przez cowboya, kata wywalony egr zaslepiony i lipa.

Do Polski jak wracam na odcinku 1000km przy MAX 120/h raz mi wyszlo 6.3 albo 6.5 nie pamietam. Przy tak mułowatej jeździe, po takich drogach na moje ponizej 6 powinno zejść. A przy predkościach do 150/160 około 7.8.

Hamulce u siebie robilem bo z tylu troche trzymaly ale nie mocno, ale po naprawie niewiele sie poprawilo. Wyniki takie jak w/w.

Macie jakies propozycje ?
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Mam taką samą sytuację jak Ty Frost. Miałem już 2x r5 tdi i mam teraz 2x r5 tdi i jedna czarna zakała właśnie pali za dużo. Została mi do sprawdzenia pompa oraz kolektor dolotowy czy jest drożny. Wcześniejsze A6 C4 r5 tdi spalały własnie 5,5 przy 130km/h a przy zapierdzielaniu 5,8-6L. Teraz to jakiś dramat. Chyba wyciągam pompę i wysyłam do nadarzyna.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Ją między świętami chce dać auto do diesel serwis. Gość mówi że zanim wyszli pompę na stół musi sam zdiagnozować czy jest to konieczne.

Nie wiem czy quattro robi aż taką dużą różnice. Ale wydaje mi się z w trasach granicą powinna się zacierać w spalaniu. Nie musi palić 5. Ale 6 myślę ze powinno z powodzeniem spalać bez wysiłku.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

frost12q pisze:Do Polski jak wracam na odcinku 1000km przy MAX 120/h raz mi wyszlo 6.3 albo 6.5 nie pamietam. Przy tak mułowatej jeździe, po takich drogach na moje ponizej 6 powinno zejść. A przy predkościach do 150/160 około 7.8.
ja w tym roku byłem w Niemczech w okolicach Luksemburga.
Trasa do Niemiec, w deszczową pogodę, prędkośc przeważnie na autostradach 120-150kmh sporadycznie okolice 180kmh. spalanie 6l/100km
trasa powrotna, auto załadowane po dach plus pasażer, jazda z prędkościami 160-180kmh w przeważającej wiekszości bliżej górnej wartości, spalanie 6,6-6,7l.
jeszcze wtedy miałem wtryskiwacze 260-tki, skrzynia 5b i na zimówkach.
fakt faktem że nie chce mi schodzić poniżej 6l nawet przy baaardzo oszczędnej jeździe,
z tego względu dgo nie oszczędzam bo sie nie opłaca.

sprawdź drożność wydechu czy kat nie zatyka, potem czy wtryski nie leją, i zrób logi grup 001 004 011 i drugi zestaw 001 003 011 podczas normalnej jazdy, nie gaz w podłogę tylko luźne logi porównamy z moimi...
w tym aucie jedynie dynamika trochę mi przeszkadza po przesiadce z coupe, choć nie jest źle, i nieco spalanie w mieście7,5-8l

trzeba będzie porzeźbić lekki zamach na miasto będzie jak znalazł
Ostatnio zmieniony 2015-12-05, 19:50 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

arwam pisze:
frost12q pisze:Do Polski jak wracam na odcinku 1000km przy MAX 120/h raz mi wyszlo 6.3 albo 6.5 nie pamietam. Przy tak mułowatej jeździe, po takich drogach na moje ponizej 6 powinno zejść. A przy predkościach do 150/160 około 7.8.
ja w tym roku byłem w Niemczech w okolicach Luksemburga.
Trasa do Niemiec, w deszczową pogodę, prędkośc przeważnie na autostradach 120-150kmh sporadycznie okolice 180kmh. spalanie 6l/100km
trasa powrotna, auto załadowane po dach plus pasażer, jazda z prędkościami 160-180kmh w przeważającej wiekszości bliżej górnej wartości, spalanie 6,6-6,7l.
jeszcze wtedy miałem wtryskiwacze 260-tki, skrzynia 5b i na zimówkach.
fakt faktem że nie chce mi schodzić poniżej 6l nawet przy baaardzo oszczędnej jeździe,
z tego względu dgo nie oszczędzam bo sie nie opłaca.

sprawdź drożność wydechu czy kat nie zatyka, potem czy wtryski nie leją, i zrób logi grup 001 004 011 i drugi zestaw 001 003 011 podczas normalnej jazdy, nie gaz w podłogę tylko luźne logi porównamy z moimi...
w tym aucie jedynie dynamika trochę mi przeszkadza po przesiadce z coupe, choć nie jest źle, i nieco spalanie w mieście7,5-8l

trzeba będzie porzeźbić lekki zamach na miasto będzie jak znalazł
Jutro wsiadam do auta i zrobię logi tak jak piszesz.
Mam zrobione co prawda logi statyczne i dynamiczne ale gazem w podłogę. Ale jeżeli nic nie pomogą to zrobię normalne.

Co do kata to pisallem że jest pusty. Egr zaślepiony i wtryski kompleksowo zrobione u cowboya.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

To i jak tak zrobię. Nie chcę na darmo pompy wyciągać i dodatkowo 500 zł płacić, ale jak będzie trzeba to się tak zrobi.

[edit]
Arwam podrzucił dobry pomysł. Mianowicie: Zalogować grupy 001, 004, 011 - przy stałej prędkości bo tak naprawdę to ten temat mnie nurtuje. a więc zamieszczam logi:

Zimny silnik [wolne obroty] odpalony po 48h:

STATYCZNE:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_242188.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_242189.html
Dodam że auto odpaliło w dosłownie 0.1 sek po zagrzaniu świec - bardzo bystro.

LOgi przy stałej prędkości 90km/h na V biegu:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_242193.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_242190.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_242191.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_242192.html


Dodatkowo zamieszczam log z grupy 15 gdzie w widać spalanie mierzone w litrach na godzinę:

Grupa 015: http://vaglog.pl/log_242195.html


Fajnie by było jak by ktoś wykonał podobne logi i wtedy można było by porównać.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Po paru latach i przerobienie kilkunastu diesli dalej nie wiem co z tym spalaniem :evil: :evil: :evil: .

AAT, 5 bieg, manual - trasa zamulająca do 110km/h - spalanie 6.8L :shock:

Jak ostatnio jeździłem volvo 850 tdi to pomimo wielkiego przebiegu reakcja na gaz była natychmiastowa a u mnie muszę wduśic gaz tak na 15% żeby utrzymać prędkość. Dramat.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Sprawdz te wtryski jeszcze raz na niezależnej aparaturze.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Właśnie teraz co zrobię to wyciągne wtryski i sprawdzę ciśnienie otwarcia oraz rozpylanie, mają juz blisko 100 tyś km. Ciekawe co by było jak by ustawić cisnienie otwarcia 350 bar 8-) :?: Wiem że pompa będzie miała ciężej ... może to poprawi dynamikę i spalanie ?

ori ciśnienie wynosi 190/300, pogadam z pompiarzem co sądzi na ten temat.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”