[2.5TDI AEL] Za duże spalanie
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
a masz zbiorczy log z grup 01,04,011 przy spokojnej jeździe?
ten dużo powie co się dzieje przy spokojnej jeździe, bo niektóre często rzeczy, jeśli chodzi o zwiększone spalanie idzie wychwycić właśnie tylko robiąc logi przy spokojnej płynnej jeździe.
po za tym turbo późno wstaje i dlatego sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, to raz a dwa, że pompa wtryskowa z trudem osiąga zadany kąt wtrysku, i często wysterowanie dochodzi do 90%
to trochę za dużo, wypadałoby sprawdzić ciśnienie wewnętrzne w pompie.
po za tym logi wydają się być w porządku.
warto jeszcze wrzucić wtryskiwacze, na próbnik i sprawdzić czy się otwierają przy takich samych ciśnieniach, ewentualnie wrzucić na stół razem z pompą i zobaczyć czy wszystkie przy stałych obrotach i napięciu na nastawniku będą miały jednakowy wydatek.
ten dużo powie co się dzieje przy spokojnej jeździe, bo niektóre często rzeczy, jeśli chodzi o zwiększone spalanie idzie wychwycić właśnie tylko robiąc logi przy spokojnej płynnej jeździe.
po za tym turbo późno wstaje i dlatego sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, to raz a dwa, że pompa wtryskowa z trudem osiąga zadany kąt wtrysku, i często wysterowanie dochodzi do 90%
to trochę za dużo, wypadałoby sprawdzić ciśnienie wewnętrzne w pompie.
po za tym logi wydają się być w porządku.
warto jeszcze wrzucić wtryskiwacze, na próbnik i sprawdzić czy się otwierają przy takich samych ciśnieniach, ewentualnie wrzucić na stół razem z pompą i zobaczyć czy wszystkie przy stałych obrotach i napięciu na nastawniku będą miały jednakowy wydatek.
Ostatnio zmieniony 2014-05-11, 21:58 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Z tym wstawaniem turbo rzeczywiście jak robiłem logi to miało lekkiego muła, dziś rano jak jechałem tego nie było turbo wstawało wcześniej . Czasem ma tak że idzie jak burza a czasem wolniej ciągnie z dołu i to się może zmienić w ciągu godziny. Dolot szczelny sprawdzony nie dymi na czarno. Spróbuję zrobić jeszcze logi przy spokojnej jeździe i wrzucę na forum. Co ciekawe dawka na wolnych obrotach oscyluje między 5.6 a 6.0 niby za mało.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
co do wstawania turbo to prezczyść N75 i pasowałbym rozruszać WG za pomocą podciśnienia podpinanego do wyścia atmosferycznego N75, lub jeszcze lepiej za pomocą małego kompresora, z ciśnieneim około 2-2,5bara podmuchać w metalowy przewód łączący zawór WG z zimną muszlą,
bardzo częśto w AEL'ach i AAT lub się przycinać w pozycji lekko uchylonej, szczególnie jeśli mamy katalizator, bo sadza się wpycha do prowadnicy zaworu WG
bardzo częśto w AEL'ach i AAT lub się przycinać w pozycji lekko uchylonej, szczególnie jeśli mamy katalizator, bo sadza się wpycha do prowadnicy zaworu WG
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
da się za pomocą kompresora lub innego źródła ciśnienia i np WD40.
wlewamy troszkę do środka i przedmuchujemy ciśnieniem.
potem przy podpiętym napięciu w drugi króciec, i tak po parę razy.
pomaga bo jużnie raz czyściłem.
i jeszcze żaden z pacjentów któremu czyszczenie pomogło nie wrócił na ponowne czyszczenie, jak nie momoże odrazu to szukaj innego zaworka
wlewamy troszkę do środka i przedmuchujemy ciśnieniem.
potem przy podpiętym napięciu w drugi króciec, i tak po parę razy.
pomaga bo jużnie raz czyściłem.
i jeszcze żaden z pacjentów któremu czyszczenie pomogło nie wrócił na ponowne czyszczenie, jak nie momoże odrazu to szukaj innego zaworka
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
No i po czyszczeniu n75 rzeczywiście auto odżyło, szczególnie turbo szybciej wstaje także jest pozytywny efekt.arwam pisze:da się za pomocą kompresora lub innego źródła ciśnienia i np WD40.
wlewamy troszkę do środka i przedmuchujemy ciśnieniem.
potem przy podpiętym napięciu w drugi króciec, i tak po parę razy.
pomaga bo jużnie raz czyściłem.
i jeszcze żaden z pacjentów któremu czyszczenie pomogło nie wrócił na ponowne czyszczenie, jak nie momoże odrazu to szukaj innego zaworka
Co do spalania poobserwuję czy po czyszczeniu się zmniejszy muszę ujechać trochę km żeby wynik był miarodajny.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Ano taki ma związek że sklejone wisko daje naprawdę dużo większy opór dla silnika szczególnie było to odczuwalne przy przyspieszaniu gdy wstawało turbo, gdzie turbodziura w AEL AAT i tak jest spora. Sam byłem zdziwiony że zepsute wisko może aż tak moc odbierać. Ale tak teraz sobie myślę że jeżeli koło pasowe silnika ma około 3 x większy obwód niż koło pasowe wisko to może już dawać spory opór.gustav pisze:Spalanie wróciło do normy bo miałe sklejone wisko ? a jaki to ma związek ?
Obiecywałem sobie że kupię sobie wisko Behra ale nieprzewidziane wydatki sprawiły że kupiłem wisko SRL-a za 90 zł i póki co działa jak należy.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ja miałem u siebie w AAT wisko spięte i spalanie wcale nie było większe. Mogę powiedzieć że było takie same ale wymieniłem na behr [250 zł - nówka ori] bo bałem się że się rozleci w trasie i narobi większy szkód na znacznie większą kwotę niż 250 zł.