[2.5TDI AEL] Za duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

np tu WZM-y http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 66826.html

ale i większość pompiarzy też ma do nich dostęp w Iławie sprzedawali po 120zł za szt z wymianą.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ja kupowałem na allegro coś koło 80zł za sztukę. Również polecam, już ok 1.5 roku mam i sobie chwalę.
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

również kupowałem na allegro i to właśnie od sprzedającego którego aukcja jest podana wyżej
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Dziś zrobiłem logi dynamiczne z grup 001 003 004 011 może ktoś czegoś się dopatrzy ewentualnie jak trzeba logi z innych grup to napiszcie. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

a masz zbiorczy log z grup 01,04,011 przy spokojnej jeździe?
ten dużo powie co się dzieje przy spokojnej jeździe, bo niektóre często rzeczy, jeśli chodzi o zwiększone spalanie idzie wychwycić właśnie tylko robiąc logi przy spokojnej płynnej jeździe.


po za tym turbo późno wstaje i dlatego sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, to raz a dwa, że pompa wtryskowa z trudem osiąga zadany kąt wtrysku, i często wysterowanie dochodzi do 90%

to trochę za dużo, wypadałoby sprawdzić ciśnienie wewnętrzne w pompie.

po za tym logi wydają się być w porządku.
warto jeszcze wrzucić wtryskiwacze, na próbnik i sprawdzić czy się otwierają przy takich samych ciśnieniach, ewentualnie wrzucić na stół razem z pompą i zobaczyć czy wszystkie przy stałych obrotach i napięciu na nastawniku będą miały jednakowy wydatek.
Ostatnio zmieniony 2014-05-11, 21:58 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Z tym wstawaniem turbo rzeczywiście jak robiłem logi to miało lekkiego muła, dziś rano jak jechałem tego nie było turbo wstawało wcześniej . Czasem ma tak że idzie jak burza a czasem wolniej ciągnie z dołu i to się może zmienić w ciągu godziny. Dolot szczelny sprawdzony nie dymi na czarno. Spróbuję zrobić jeszcze logi przy spokojnej jeździe i wrzucę na forum. Co ciekawe dawka na wolnych obrotach oscyluje między 5.6 a 6.0 niby za mało.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

co do wstawania turbo to prezczyść N75 i pasowałbym rozruszać WG za pomocą podciśnienia podpinanego do wyścia atmosferycznego N75, lub jeszcze lepiej za pomocą małego kompresora, z ciśnieneim około 2-2,5bara podmuchać w metalowy przewód łączący zawór WG z zimną muszlą,
bardzo częśto w AEL'ach i AAT lub się przycinać w pozycji lekko uchylonej, szczególnie jeśli mamy katalizator, bo sadza się wpycha do prowadnicy zaworu WG
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

A czy w ogóle da się wyczyścić n75 w AEL-u bo wygląda na nierozbieralny Obrazek
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

da się za pomocą kompresora lub innego źródła ciśnienia i np WD40.

wlewamy troszkę do środka i przedmuchujemy ciśnieniem.
potem przy podpiętym napięciu w drugi króciec, i tak po parę razy.
pomaga bo jużnie raz czyściłem.
i jeszcze żaden z pacjentów któremu czyszczenie pomogło nie wrócił na ponowne czyszczenie, jak nie momoże odrazu to szukaj innego zaworka
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

arwam pisze:da się za pomocą kompresora lub innego źródła ciśnienia i np WD40.

wlewamy troszkę do środka i przedmuchujemy ciśnieniem.
potem przy podpiętym napięciu w drugi króciec, i tak po parę razy.
pomaga bo jużnie raz czyściłem.
i jeszcze żaden z pacjentów któremu czyszczenie pomogło nie wrócił na ponowne czyszczenie, jak nie momoże odrazu to szukaj innego zaworka
No i po czyszczeniu n75 rzeczywiście auto odżyło, szczególnie turbo szybciej wstaje także jest pozytywny efekt.
Co do spalania poobserwuję czy po czyszczeniu się zmniejszy muszę ujechać trochę km żeby wynik był miarodajny.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

No i jak ? Spadło te spalanie u Ciebie czy nie ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Spalanie spadło a szczególnie jak wyrzuciłem wiskozę Topran która od początku jak ją założyłem była sklejona i samochód chodził jak Boing 787 i zachowywał się jakbym ciągnął przyczepkę. Teraz jest OK.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Spalanie wróciło do normy bo miałe sklejone wisko ? a jaki to ma związek ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

gustav pisze:Spalanie wróciło do normy bo miałe sklejone wisko ? a jaki to ma związek ?
Ano taki ma związek że sklejone wisko daje naprawdę dużo większy opór dla silnika szczególnie było to odczuwalne przy przyspieszaniu gdy wstawało turbo, gdzie turbodziura w AEL AAT i tak jest spora. Sam byłem zdziwiony że zepsute wisko może aż tak moc odbierać. Ale tak teraz sobie myślę że jeżeli koło pasowe silnika ma około 3 x większy obwód niż koło pasowe wisko to może już dawać spory opór.
Obiecywałem sobie że kupię sobie wisko Behra ale nieprzewidziane wydatki sprawiły że kupiłem wisko SRL-a za 90 zł i póki co działa jak należy.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Ja miałem u siebie w AAT wisko spięte i spalanie wcale nie było większe. Mogę powiedzieć że było takie same ale wymieniłem na behr [250 zł - nówka ori] bo bałem się że się rozleci w trasie i narobi większy szkód na znacznie większą kwotę niż 250 zł.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”