[2.5TDI AEL] Za duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

arwam - koła te same 195/65/15 nie zmiennie, zbieżność, zawieszenie igła prowadzi się jak lokomotywa po szynach ciśnienie w oponach około 2.4 bara

mati_A6 - wycieków też się dopatruję oglądam tył, pod bakiem , pod maską ale nic wszędzie sucho, a klima dopiero sezon się zaczyna wcześniej klima powodowała wzrost zużycia co najwyżej o około plus minus 0.3l
Może będzie trzeba z tymi wtryskami udać się na stół pobierczy z prawdziwego zdarzenia jak pisał pablo bo na Bosch Serwis Iława już nie jeden narzekał ostatnio.

Kiedyś nikt nie chciał mi wierzyć że 2.5 TDI R5 może tak mało palić a teraz ja muszę wierzyć w to co pokazuje licznik i dystrybutor i to mi się zdecydowanie nie podoba.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

nie wiem jakim cudem bosch mógł dać swoje logo serwisowi który nie posiada stołu probierczego.

edit: już wiem, Bosch Service to co innego niż Bosch Diesel Service
Ostatnio zmieniony 2014-05-01, 11:08 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

ciśnienie w oponach 2,4 stanowczo za malo
2,4 chyba zmownie pompują zaklady wulkanizacyjne nie oznajmionych w temacie.
2,4 powoduje znacznie szybsze zuzycie opon po stronie zewnętrznej opony,nie mowiąc o zwiększonym oporze toczenia.
opona oponie nierówna,więc każda marka ma inną mieszanke więc i cisnienie ma byc nabite indywidualnie
np u mnie na michelin hp primacy 205/55r16 mam 2,8 i tak wydaje sie na oko ze malo
zimowki 195/65r15 to 3 bary jest i jest ok
POWER MADE IN SPANKY
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Wjedź tylnym kołem na pustak, zatankuj pod korek ile się da, zrób 100km, powtórz czynność, będziesz wiedział ile dokładnie pali.

Kąt wtrysku poprawny? Wtryski nie leją po naprawie?
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

pablo90 pisze:nie wiem jakim cudem bosch mógł dać swoje logo serwisowi który nie posiada stołu probierczego.

edit: już wiem, Bosch Service to co innego niż Bosch Diesel Service
Stół probierczy to oni posiadają ale czemu mi na nim nie sprawdzili to tego nie wiem, widocznie ten Diesel Serwis ma sprzęt ale kiepskich fachowców którzy robią po "łebkach"

[ Dodano: 2014-05-01, 21:45 ]
kEru pisze:Wjedź tylnym kołem na pustak, zatankuj pod korek ile się da, zrób 100km, powtórz czynność, będziesz wiedział ile dokładnie pali.

Kąt wtrysku poprawny? Wtryski nie leją po naprawie?
Z tankowaniem już przerabiałem nawet stacje paliw zmieniałem żeby wykluczyć "uczciwośćć" stacji paliw.
Jak kupiłem samochód (5 lat temu) trochę mi dymił sprawdziłem wtryski - dwa leją wymiana końcówek dymienie zginęło ale spalanie i przed i po wymianie niewiele się zmieniło. MOŻĘ BĘDZIE TRZEBA JECHAĆ NA DIAGNOZĘ WTRYSKÓW do MĄDREDO w Olsztynie http://www.diesel-serwis.com.pl/ podobno dobrze robią paru moich znajomych tam było i nie narzekali.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Wymiana samych koncowek wtryskow bez kontroli cisnienia moze byc zupelnie bez sensu. Kupujac zestawy od boscha z koncowka praktycznie masz nowy wtrysk. Firady wuzetemy itp to same koncowki, a jakie cisnienie jest we wtrysku to tylko zalezy od podkladek pod sprezynami
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

pablo90, jeśli przekładki nie są wybite to zmiana samych końcówek plus regulacja obydwóch ciśnień jest OK
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

arwam, 'jeśli' :P a nie wiadomo jak jest u kolegi, bo wtryski jedynie sprawdzone ręczną pompką
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

pablo90, jeśli drugie ciśnienia są z kosmosu to można się spodziwać wszystkiego tylko nie prawidłowej pracy silnika, jakie sąkorekcje w grupie 013 ?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

ja sie nadzialem na wtryski po wymianie samych koncowek na 7 diesel
podobno wyregulowane na ziher
po zalozeniu korekcje w kosmos poszly a auto chodzilo jak wladimiriec
po wyczyszczeniu z zewnątrz moich starych ori i dokreceniu o jakis 1/4 obritu koncowek auto mniej dymi,i kepiej sue zbiera z niskuch obritow
korekcje lekko na minusie ale pali nie wuecej jak 7 litrow na sto nie oszczedzając i w wiekszosci krotkie odcinki drogi
wiec nie polecam wtryskiw od kolegi muszka
POWER MADE IN SPANKY
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

dariodario, seven Diesla ja bym nie założył, albo Bosch, lub WZM jeśli auto ma być do codziennej jazdy i nie modzone, albo jeśli modzone to Bosio

co do spalania prezy mieszanej jeździ i to niezbyt oszczędnej, i w dodatku na krótkich przebiegach to nie jest zły wynik, poprostu 2.5TDI jest niewysilonym silnikiem i chwilę schodzi zanim się rozgrzeje, a temp w przedziale 87-95*C to podstawowy warunek żeby auto mało paliło
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Ja patrzę na te informacje to nie wiem co powiedzieć.


Wymień wszystkie końcówki wtryskiwaczy na nowe nbalepiej bosch 216 albo firad.

U mnie w kązdym przypadku spalanie spadło o 40 % !!!! np: z 8L na 4,8L/100km na trasie !!!
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

ja z firadem miałem swego czasu przykre doświadczenia,
z ori Bosch i WZM jestem zadowolony
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

również posiadam WZM i nie mam do nich zastrzeżeń. mogę z czystym sumieniem polecić
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

a gdzie je mozna dostac te koncowki wzm?
POWER MADE IN SPANKY
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”