[S6 V8 AEC] ciepły cięzko pali

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
robak
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-02-21, 14:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

[S6 V8 AEC] ciepły cięzko pali

Post autor: robak »

Co prawda V8 się nie psują :-), ale czasem nie wszystko jest tak jak być powinno, więc proszę Kolegów mniej lub bardziej kumatych w temacie V8 i Motronica o sugestie w temacie jak niżej bo mi się już powoli pomysly koncza.

Jest tak:

Na zimno pali od strzała, rozgrzany i zgaszony pali (tak do15 minut po zgaszeniu) po kilku obrotach wału. To jest powiedzmy OK..

Problem jest przy próbie odpalenia po 30-90 min po zgaszeniu - pali zawsze za trzecim kreceniem i nie ma bata żeby zalapal wczesniej, nieazleznie od dlugosci pierwszych dwoch krecen.

Po takich dwoch pierwszych kreceniach bez odpalenia CZASEM rejestrowal mi się blad G28 (standard przy zgaszonym) i G4 - oba czujniki wymienione na NOWE. Dalej CZASEM uda się zlapac te bledy przy nieudanym rozruchu.

Oczywiście jak już odpali to zadnych bledow nie ma (nawet INTERMITTENT), auto jedzie jak należy, parametry w VCDS w normie, wszystko po prostu tak jak być powinno.

Cisnienie na listwie jest zawsze nabite już przed kreceniem (dolozylem przekaznik wlaczajacy na pare sekund pompe paliwa po przekreceniu kluczyka), regulator profilaktycznie wymieniony na inny uzywany.

Dalsze podejrzenia:

G40 ??? - ale zadnych bledow G40 nie rejestruje, zreszta nie jest on konieczny do odpalania w V8 (nawet z odlaczonym G40 rejestruje blad czujnika ale odpala)

Ukruszony / krzywy / za daleko PIN na kole zamachowym ??? - ale jaki zwiazek z temperatura / czasem po zgaszeniu ?
Ostatnio zmieniony 2014-04-18, 11:30 przez robak, łącznie zmieniany 1 raz.
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) jbyło
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Jeśli dobrze kolegę kojarze ;) to tam jest gaz KME ?? Wtryski nie puszczają czasem gazu ?? Reduktor nie wali podciśnieniem?? Jeśli gaz to zakręcić butle, wypalić wszystko z rurki pod samochodem i sprawdzać dopiero... Jeśli bez gazu to stawiam na sterowanie paliwem. Nie puszcza czarnego bąka jak już odpali :?:
MarianV8
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmia

Post autor: MarianV8 »

Miałem to samo, aż uszkodziłem stacyjkę od kręcenia.
U mnie było tak jak Key100l napisał. Reduktor był uszkodzony i walił gazem. Po wymianie zaczęła palić od strzała na ciepłym.
Audi V8 4.2 quattro
Audi Coupe 2.8 quattro
Audi A4 B5 Avant 1.8 Turbo quattro
robak
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-02-21, 14:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: robak »

Jak juz zalapie to baka nie puszcza ani nie smierdzi za bardzo paliwem, chociaz czasem przez pierwsza sekunde lub dwie chodzi nierówno, czasem jak zalapie to od razu idealnie.

Key, Marian, dzięki, sprawdze ten trop.

Reduktor (Gold) co prawda jesienia regenerowalem (wlasnorecznie, wiec wiem ze jest zrobione OK na oryginalnym zestawie naprawczym KME). Wtryski juz troche maja nalatane ale jako że to Keihin wiec raczej nie podejrzewam ich o nietrzymanie moczu :-)

EDIT:

LPG wyeliminowane - dzisiaj wypalilem gaz z rurki po autem, potem jeszce pojazdzilem tylko na PB i jest to samo. Przy takim dlugim odpalaniu nie czuc paliwem - ja krecilem Butter stal z nosem przy wydechu :-)

Dalej k... nic nie wiem :-(
Ostatnio zmieniony 2014-04-23, 15:54 przez robak, łącznie zmieniany 3 razy.
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) jbyło
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest
Awatar użytkownika
roberto00
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-05-11, 18:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorskie

Post autor: roberto00 »

ja u sibie tez takie cos mialem podobne rano odpalila jak jechalem do pracy elegancko a jak po pracy odpalałem to odpalala ale ciezko jej bylo wymienilem aku i jest git :D
loveaudi86
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-09-18, 15:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ustrzyki dolne

Post autor: loveaudi86 »

witam jak sie skonczyla przygoda z tym odpalaniem????
loveaudi86
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”