Cześć.
Zimówki czas zdjąć i jest dylemat - kupić letnie opony na felgi które mam 15" czy pójść grubiej, a jak grubuiej to nie widze inaczej niż 18" z gumą 225.
Jednak koło 18" na obecnym, seryjnym zawieszeniu raczej łądnie nie będzie wyglądać ze względu na szparę opona - nadkole, więc trzeba auto zglebić.
I teraz kilka niejasności.
1. Już doczytałem, że najlepiej obniżyć na dobrych sprężynach Eibach lub Weitec - które są lepsze? Chcę obiżyć auto, żeby ładnie koło wyglądało, ale chcę zachować komfort - jest to w ogóle możliwe?
Przykładowe aukcje
Używki Weitec http://www.allegromat.pl/aukcja156775
Nowe Eibach http://www.allegromat.pl/aukcja156776
2. Felga 18" Et 35 5x112 z oponą 225/40 będzia każda dobra? Bo na allegro nie podają często szerokości samej felgi. Dobrze by było dobrać koło, żeby ładnie, równo z budą było.
3. Czytam u nas na forum, że jeżeli obniżymy tył w FWD to cała oś się przesuwa w lewo i lekarstwem na to jest zakup od Butterbean'a drążka. Dziwne, że coś takiego się dzieje, ale super, że Butterbean sobie z tym poradził - taki drążek trudny w montażu? Coś trzeba ustawiać potem?
(jeszcze mi się nasuwa - czyli jak tył w seryjnym zawiasie jest mocno obciazony to też się oś przesuwa w lewo?)
Czy jest coś jeszcze co należy zrobić, wiedzieć przy obniżeniu wraz ze zmianą na 18tki?
Prośba o wyjaśnienie niejasności i sugestie
Pozdro
[FWD] Zmiana kół 15 na 18" i obniżenie zawieszenia
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
[FWD] Zmiana kół 15 na 18" i obniżenie zawieszenia
Ostatnio zmieniony 2014-03-31, 10:31 przez Glac, łącznie zmieniany 2 razy.
- LukQQu
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Ad.1 ja mam weiteca 60/40 i nie narzekam ale komfortu nie ma. Każda dziura, każde pęknięcie asfaltu na jezdni daje o sobie znać
Ad.2 moja felga Avus I 18x8j ET 48 z dystansem 13 mm czyli ET 35. Kapor 245/40 i jest na styk z nadkolem. Mimo ze mam amory Kyb Ultra-sr to na wybojach potrafi dotknąć nadkola. Dlatego najlepiej 225 albo nawet 215
Ad.3 mam ten drążek ze śruba rzymska od Butterbean'a i ładnie można budę ustawić na swoje miejsce. Dwie śruby do odkręcenia podmiana, regulacja tej śruby rzymskiej i po robocie
U mnie w temacie masz pare fotek jak to sie prezentuje na glebie i 18'
Ad.2 moja felga Avus I 18x8j ET 48 z dystansem 13 mm czyli ET 35. Kapor 245/40 i jest na styk z nadkolem. Mimo ze mam amory Kyb Ultra-sr to na wybojach potrafi dotknąć nadkola. Dlatego najlepiej 225 albo nawet 215
Ad.3 mam ten drążek ze śruba rzymska od Butterbean'a i ładnie można budę ustawić na swoje miejsce. Dwie śruby do odkręcenia podmiana, regulacja tej śruby rzymskiej i po robocie
U mnie w temacie masz pare fotek jak to sie prezentuje na glebie i 18'
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Glac, Eibacha ma Gavotte (link do jego tematu: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3204). Według mnie i nie tylko jest to najlepszy kompromis pomiędzy wyglądem i sporą wygodą.
Co do felgi to musisz sprawdzić też jej szerokość - w momencie kupna felg "na styk" to jest istotne.
Ja u siebie mam zamontowane to samo zawieszenie co LukQQu, tylko mam felgi 18x8,5j i na to mam oponę 215/45. To jest całkowity max jaki można wsadzić do c4 bez eskowego przodu. Od środka opona praktycznie opiera się o zwrotnicę; natomiast z zewnątrz felga jest idealnie zgrana z nadkolem.
Co do felgi to musisz sprawdzić też jej szerokość - w momencie kupna felg "na styk" to jest istotne.
Ja u siebie mam zamontowane to samo zawieszenie co LukQQu, tylko mam felgi 18x8,5j i na to mam oponę 215/45. To jest całkowity max jaki można wsadzić do c4 bez eskowego przodu. Od środka opona praktycznie opiera się o zwrotnicę; natomiast z zewnątrz felga jest idealnie zgrana z nadkolem.
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
jest pod warunkiem że jeździsz po dobrych drogach. W starciu z dziurawymi/łatanymi drogami auto zamienia się w taczkę, szczególnie jak się przesiądziesz z 15 na 18.Glac pisze:ale chcę zachować komfort - jest to w ogóle możliwe?
Ostatnio zmieniony 2014-03-31, 18:37 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
hexman, przeczytałem temat Gavotte i bardzo mi się podoba 18tka na tym zawiasie i jeżeli jest to najlepszy wybór wygląd/komfort to jedyne wyjście.
msk, widzisz, dzięki za info - to wszystko dało mi wiedzę jakie koła kupić.
LukQQu, gdybym się nie bał o plomby w zębach to biorę weiteca - wygląda cud miód malyna ..dlatego gwint by się przydał u nas.
Mareek, No to mnie pocieszyłeś bo faktycznie raczej te lepsze drogi użytkuję. No, ale dziur przy dojeździe nie unikniesz.. zobaczymy jak to będzie.
Dzięki za informacje Panowie - dzięki nim > Allegro > tel > Kraków i własnie wróciłem z nabytkiem 8jx18 225/40
Czemu czarne z rantem? Ponieważ mam czarne auto z przyciemnionymi szybami wokół których jest chromowany rant. I tak kombinuję, że ta fela będzie tu dobrze pasować.
msk, widzisz, dzięki za info - to wszystko dało mi wiedzę jakie koła kupić.
LukQQu, gdybym się nie bał o plomby w zębach to biorę weiteca - wygląda cud miód malyna ..dlatego gwint by się przydał u nas.
Mareek, No to mnie pocieszyłeś bo faktycznie raczej te lepsze drogi użytkuję. No, ale dziur przy dojeździe nie unikniesz.. zobaczymy jak to będzie.
Dzięki za informacje Panowie - dzięki nim > Allegro > tel > Kraków i własnie wróciłem z nabytkiem 8jx18 225/40
Czemu czarne z rantem? Ponieważ mam czarne auto z przyciemnionymi szybami wokół których jest chromowany rant. I tak kombinuję, że ta fela będzie tu dobrze pasować.