[FWD] Sprężyny S6 C4 do A6 C4 FWD?

Awatar użytkownika
kamil138
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-24, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

[FWD] Sprężyny S6 C4 do A6 C4 FWD?

Post autor: kamil138 »

Witam

Czy przerabiał ktoś kiedyś temat włożenia sprężyn od S-ki do 2.5tdi ośki? Jeśli tak to co potrzeba oprócz sprężyn? Amory zostały by te same od 2.5?


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jeżeli byś chciał założyć przednie sprężyny z 2,2T to podejdzie bo od 4,2 to nie bardzo :-/ Tył nie będzie pasował, nie podejdzie bo z Q do ośki są inne sprężyny jak i amorki.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sprężyny dla 2.2T i 4.2 V8 są praktycznie te same, wizualnie podejrzewam że to znikoma różnica w obniżeniu.
MatiA6 miał w swojej 2.5TDI sprężyny z Ski AAN z tym, że w quattro i co za tym idzie również skrzynia cięższa niż FWD, więc może ci nie siąść jak trzeba, zapytaj go o szczegóły.

[ Dodano: 2014-02-24, 21:47 ]
A tył jak afrykańczyk napisał :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

jeśli założy się sprężyny od Q do ośki to z automatu jest gleba o 4centy jak dobrze pamiętam :P
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
NoSeK
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-21, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3-CITY

Post autor: NoSeK »

Te 4 centymetry są bardzo subiektywne :lol: , momentami zależą od napełnienia baku...
Pozdrawiam,
NoSeK
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak to prawda, tył siądzie bardziej niż te 20mm, bo sprężyna jest krótsza ale ile dokładnie to nie wiadomo. Przód jednak nie, będzie siedział prawdopodobnie ok. Nosek, na pewno jak zatankuje się PB i LPG do pełna, to tył siądzie jeszcze bardziej :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kamil138
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-24, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kamil138 »

Widzę zdania różne, a co konkretnie byście radzili żeby posadzić auto (z umiarem oczywiście) nadmienię że jesienią zakupiłem wszystkie nowe amorki KAYABA i dobrze by było je zostawić na samochodzie
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie wiem gdzie tu wyczytałeś różne opinie, każdy napisał że pasować nie będzie, a już na pewno tył nie siądzie jak trzeba.
Ostatnio zmieniony 2014-03-03, 19:59 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kamil138
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-24, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kamil138 »

afro89, napisał, że przód od 2.2 wejdzie więc chyba nie każdy mówi, że nie będą pasowały, drugi post kolego J.A.G,
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A ja napisałem że i tył wejdzie tylko z jakim skutkiem...? Jeśli je się założy i wysokość będzie nie ta co chcesz, to chyba mimo wszytko nie pasują... przynajmniej do tego celu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Temat stary, ale ostatnio byłem w sklepie u znajomych i z ciekawości porównywaliśmy długość springów od quattro i ośki, okazało się, że wymiary mają identyczne poza długością, od quattro są 5 mm krótsze - oczywiście springi ori, czyli bez obniżenia. Powodem sprawdzenia było to, że przyszły mi vogtlandy do quattro i zamierzam je włożyć do mojej ośki avanta. Z obadania tematu wygląda, że pasują na 99,9%. Jak założę je to wrzucam fotkę do tematu, bez testów nie ma konkretnej wiedzy ;) Sam jestem ciekawy ile siądzie - ogólnie ma być -35/-35. Co do fot, myślę, że do następnego piątku wyrobię się z tematem ;)
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Piter008, I tu jest muka, bo w rzeczywistości sprężyny z quattro są 4 cm niższe od sprężyn z ośki. Praktykowałem to osobiście, miałem kiedyś eibach'y prawdziwe z FWD które teraz użytkuje Gavotte i teraz mam sprężyny Eibach z quattro, które są właśnie 4 cm krótsze od tamtych. Tylko tylne oczywiście, przód jest taki sam. Pisał też już o tym Kazikboy jak mnie pamięć nie myli.
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Zmartwiłeś mnie dosyć poważnie, ale i tak w ramach testów to zmontuje i się zobaczy jak to będzie. Jak coś nie podpasuje, jeśli chodzi o wysokość, to mam już plan - krążki teflonowe się dotoczy, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Ostatnio zmieniony 2014-11-09, 12:27 przez Piter008, łącznie zmieniany 1 raz.
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Piter008 pisze:krążki teflonowe się dotoczy, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Telfonowe to nie wiem, ja sobie dotoczyłem ze stali, zbiłem talerzyk dolny z amortyzatora, nabiłem właśnie taki krążek i dopiero nabiłem talerzyk. To spowodowało, że talerzyk poszedł do góry przy czym sprężyna jest bardziej ściśnięta i tył poszedł do góry. Wyregulowałem sobie na jakieś -35 i jest gites. Niestety nie pamiętam wymiarów tych tulejek.
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Teflonowe kiedyś mój ojciec w 80 B3 miał stąd pomysł, też wtedy chodziło o podniesienie tyłu. W sumie całe szczęście, że przód pasuje bez rzeźby, bo to byłby problem. Jak będę na etapie rzeźbienia to porobię jakieś rysunki z wymiarami dla potomnych, bo to może wielu osobom się przydać.
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”