[Q] Drążki tył quattro
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
Co do wycieczek... nie będę komentował... jak na moda toś się popisał...
Panowie, bardzo Was przepraszam za OT ale nie mogę spokojnie czytać takich głupot... Metodyka sprawdzania zawieszenia to PODSTAWA do określenia jego stanu i stopnia zużycia- to nic skomplikowanego i nie trzeba skomplikowanego sprzętu, 1.podniesiona oś nad kanałem, 2.pomocnik i 3.breszka (4. browarek po robocie:) )i jesteśmy w stanie dokładnie zdiagnozować bolączki naszych bryczek. Jeśli nie ma 1. i 2. to polecam jechać do dobrego diagnosty bo tu nie ma miejsca na fuszerę.
O ile to ten górny wahacz to sam widzisz lipton , że wybór masz- wszystko zależy od kieszeni Jak będziesz wymieniał sam sworzeń to pamiętaj kąty na geometrii ustawić. Daj znać o wynikach pracy
Panowie, bardzo Was przepraszam za OT ale nie mogę spokojnie czytać takich głupot... Metodyka sprawdzania zawieszenia to PODSTAWA do określenia jego stanu i stopnia zużycia- to nic skomplikowanego i nie trzeba skomplikowanego sprzętu, 1.podniesiona oś nad kanałem, 2.pomocnik i 3.breszka (4. browarek po robocie:) )i jesteśmy w stanie dokładnie zdiagnozować bolączki naszych bryczek. Jeśli nie ma 1. i 2. to polecam jechać do dobrego diagnosty bo tu nie ma miejsca na fuszerę.
O ile to ten górny wahacz to sam widzisz lipton , że wybór masz- wszystko zależy od kieszeni Jak będziesz wymieniał sam sworzeń to pamiętaj kąty na geometrii ustawić. Daj znać o wynikach pracy
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Ja moge potwierdzic to co mowi J.A.G ze da sie sprawdzic gorny wahacz lapiac za piaste i podnoszac. Wczraj zmienialem kola a ze z prawej strony cos pukało wiec od tak szarpnołem piasta i widac bylo golym okiem luz na tulei przy kole wcale duzej sily przykladac nie musialem. Ale dziw ze siedzi u mnie jeszcze ori lmo nigdy nikt tego nie ruszal na blacie mam ponad 200tys i mozliwe ze realny(poprzedni wlasciciel rocznik 32 )
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
a więc u mnie bez ściągania koła czuć luz większy od strony kierowcy mniejszy od pasażera to dziś sprawdzałem bez ściągania więc nie wiem dokładnie w którym to jest miejscu na czasie ściągnę koło i bd patrzył gdzie to jest dokładnie ale jestem przekonany że to moje tłuczenie się bd właśnie z tego zawieszenia z tyłu a nie z tylnego mostu bo to jedno koło ma spory luz
[ Dodano: 2011-11-27, 18:17 ]
może mi ktoś ewentualnie pokazać tą śrubę rzymską na allegro bo nie wiem jak to szukać nawet...
[ Dodano: 2011-11-27, 18:17 ]
może mi ktoś ewentualnie pokazać tą śrubę rzymską na allegro bo nie wiem jak to szukać nawet...
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Śruby rzymskiej nie kupisz oddzielnie. Trochę źle zrozumiałeś kolegę, śruba rzymska (to bardziej skrętka rzymska, bo jest nagwintowana od wewnątrz jak nakrętka) tylko łączy obie końcówki/sworznie tego wahacza i jej nie wymieniasz, zostaje ori, wszystko ładnie powinno się wykręcić bez uszkodzenia tej skrętki.
Kupić musisz samą końcówkę/sworzeń z oczkiem.
Nr tej części to 443 505 153B - jest to nr AUDI a producentem jej jest LMOktóre ma nr 027 160 001 504
Wygląda tak:
Nie chce "siać burzy" kolejnej ale zdejmij to koło i zobacz, będzie to bardzo dobrze widać, żadnej wielkiej siły tam nie musisz przykładać. Może masz łożyska w piaście padnięte i tylko na darmo kupisz te sworznie.
Kupić musisz samą końcówkę/sworzeń z oczkiem.
Nr tej części to 443 505 153B - jest to nr AUDI a producentem jej jest LMOktóre ma nr 027 160 001 504
Wygląda tak:
Nie chce "siać burzy" kolejnej ale zdejmij to koło i zobacz, będzie to bardzo dobrze widać, żadnej wielkiej siły tam nie musisz przykładać. Może masz łożyska w piaście padnięte i tylko na darmo kupisz te sworznie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Pany a jesli od stron budy mam lekko przerwaną gumkę i prawdopodobnie nawaliło mi tam brudu(skrzypi niemiłosiernie) to pozostaje tylko wymiana czy tą gumkę można oddzielnie dokupić?
Drążki wymieniane w czerwcu, prawdopodobnie mechanik(stodolarz) uszkodził gumkę podczas montażu.
Drążki wymieniane w czerwcu, prawdopodobnie mechanik(stodolarz) uszkodził gumkę podczas montażu.
Ostatnio zmieniony 2011-11-28, 22:46 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
kornikbp, jak skrzypi to reanimacja delikatnie odwlecze wymianę, poza tym nie wiem czy znajdziesz takie gumki od czegokolwiek...
Podejrzewam że już masz luz na tym sworzniu i w grę wchodzi wymiana. Jeśli nie ma luzu to tylko kwestia kilku tyś km. Dawanie tam oleju/smaru tylko ucisza go na jakiś czas.
Tymczasowo możesz zmierzyć lepszą miarką dł całego wahacza i skręcając go z nowym sworzniem, wyregulować na odpowiednią dł.
Tak mi udało się ustawić z jednej str prawidłowy kąt a z drugiej, delikatnie spec musiał skręcić/skrócić wahacz
Wykręcając uważaj, trzeba przez jakieś 2cm wykręcać/wydłużać wahacz tą skrętką, języczek widoczny na fotce bez gwintu wchodzi w języczek drugiego sworznia od str nadwozia. Potem można już samą końcówkę wykręcać.
Spryskaj gwinty dzień wcześniej jakimś penetrusem.
Podejrzewam że już masz luz na tym sworzniu i w grę wchodzi wymiana. Jeśli nie ma luzu to tylko kwestia kilku tyś km. Dawanie tam oleju/smaru tylko ucisza go na jakiś czas.
Wymienić możesz sam, będzie taniej ale na regulację kąta pochylenia będziesz musiał pojechać żeby opon nie zedrzeć.lipton pisze:pytanie 2 wymieniać mogę samemu w domu ? trzeba bd kąty ustawiać później czy niekoniecznie ?
Tymczasowo możesz zmierzyć lepszą miarką dł całego wahacza i skręcając go z nowym sworzniem, wyregulować na odpowiednią dł.
Tak mi udało się ustawić z jednej str prawidłowy kąt a z drugiej, delikatnie spec musiał skręcić/skrócić wahacz
Wykręcając uważaj, trzeba przez jakieś 2cm wykręcać/wydłużać wahacz tą skrętką, języczek widoczny na fotce bez gwintu wchodzi w języczek drugiego sworznia od str nadwozia. Potem można już samą końcówkę wykręcać.
Spryskaj gwinty dzień wcześniej jakimś penetrusem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
J.A.G, nie opłaci mi się samemu robić jak trzeba kąty ustawiać skoro mierzenie nie zawsze przechodzi szkoda że nie sprawdziłem tego jak robiłem przód wtedy bym tylko raz ust. no ale nic kupienie na serwisie z moim rabatem na części jakieś 10-15% w porównaniu do cen na sklepie i na robociznę 15-20% bo taki akurat teraz mam to z reguły jak czegoś nie da sie samemu do końca zrobić to się prkatycznie nie opłaca brudzić
[ Dodano: 2011-11-28, 21:17 ]
i raczej na pewno bd zakładał LMO ile by nie kosztował i bd robił sam dół
[ Dodano: 2011-11-30, 19:36 ]
LMO na sklepie 175zł na serwisie mi wyjdzie jakieś 155zł a Meyle czy jak to się pisze 90zł na serwisie wyjdzie ok 80zł i nie wiem teraz co wybrać... bo różnica prawie 2 krotna
[ Dodano: 2011-11-28, 21:17 ]
i raczej na pewno bd zakładał LMO ile by nie kosztował i bd robił sam dół
[ Dodano: 2011-11-30, 19:36 ]
LMO na sklepie 175zł na serwisie mi wyjdzie jakieś 155zł a Meyle czy jak to się pisze 90zł na serwisie wyjdzie ok 80zł i nie wiem teraz co wybrać... bo różnica prawie 2 krotna
Ostatnio zmieniony 2011-11-28, 21:17 przez lipton, łącznie zmieniany 1 raz.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Dzisiaj wymieniłem ten wahacz, stary zdechł po 15-20 tysiącach. Od strony budy miałem uszkodzoną gumkę i spierniczał tamtędy olej.
zainwestowałem w firmę Moog.
zainwestowałem w firmę Moog.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic