[A6-2.5TDI AEL] Wibracje silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
quattros
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-22, 19:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

[A6-2.5TDI AEL] Wibracje silnika

Post autor: quattros »

Witam wszyskich forumowiczów mam pytanko silnik na obrotach około 1000-1200 obr. dostaje wibracji podnosząc obroty uspokaja się i na 2000 objaw się powtarza. Czy ktos taki objaw kiedys zdiagnozował i jaka jest przyczyna takiego objawu. Pozdrawiam :zdrowko:
Auto musi mieć cztery kółka żeby mogło jechać.
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

takich przyczyn może być mnóstwo, ja u siebie miałem tak, że gdy silnik był zimny to na wolnych obrotach mruczał jak koteczek, a jak się rozgrzał to rzucało całą budą (jedyny pożytek to to, że żonie ładnie cysie podskakiwały), a jak silnik dostał jeszcze obciążenie np. z klimy to już w ogóle myślałem że się rozsypie, nie mogłem dojść końca o co chodzi, nawet pompę wymieniłem i nie pomogło, aż pewnego dnia zapaliła się kontrolka świec i auto straciło moc, okazało się że wtrysk sterujący padł, po kilkudniowych poszukiwaniach odpowiedniego wtrysku, jego zakupie na alledrogo i zamontowaniu wibracje ustały, co najlepsze wtrysk ten, tzn. pizoelektryk w nim umieszczony sprawdzałem wcześniej i niby było OK, ale jednak jak się okazało nie było.
To tyle ode mnie, swój przypadek chyba dostatecznie opisałem
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

quattros, Podłącz vag-a ciekawe co powie.

FAŁDZIK, Wtrysk sterujący nie jest piezoelektrykiem, jest tam zwykła cewka, jakie miałeś wartości jak go mierzyłeś :?:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

niestety nie pamiętam, dawno to było, ale pamiętam że rezystancja mieściła się w normie
Ostatnio zmieniony 2014-02-07, 11:03 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

quattros, może przejrzyj poduchy silnika czy się nie zerwała któraś.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

afro89, vag nic nie pokazał może logi by coś dały ?
sterującego nie sprawdzałem można by tylko nie wiem kiedy mnie kolega odwiedzi :P
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
BigDaniel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2014-02-06, 19:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: GRYFICE

Post autor: BigDaniel »

Jezdze do.pracy golfem 101km. ma wibracje. Wymienione wszystko co.mozliwe. Okazalo sie.ze to.wtrysk padl.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Słyszałem że wyłamane łopatki na wentylatorze lub samo visco potrafi też niezłe drgania spowodować...
No i sprzęgło dwumasowe ale to chyba Ciebie nie dotyczy.
Awatar użytkownika
quattros
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2011-09-22, 19:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: quattros »

Witam ponownie usterka jeszcze nie usunięta ale pomału zaczynam działać do Kazika wybieram się w przyszłym tygodniu a doszedł jeszcze taki objaw miałem to raz na kołach 17 na 16 brak pędząc 160 i lekko w prawo na łuku auto dostało takiego rezonansu że z tyłu Amarokiem oddalił się jak prądem rażony lekko odpuściłem kierei spokój. :zly:
Auto musi mieć cztery kółka żeby mogło jechać.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

quattros pisze:lekko w prawo na łuku auto dostało takiego rezonansu że z tyłu Amarokiem oddalił się jak prądem rażony lekko odpuściłem kierei spokój. :zly:
to może być wywalony sworzeń w wahaczu z przodu, sprawdź i nie jeździj z tym jeśli chcesz żyć.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

quattros pisze: pędząc 160 i lekko w prawo na łuku auto dostało takiego rezonansu że z tyłu Amarokiem oddalił się jak prądem rażony lekko odpuściłem kierei spokój
To już jest objaw zużytych sworzni wahacza. Miałem to samo w byłej quattrówce. Po wymianie wahaczy problemu nie było. Sprawdź sobie zawieszenie ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 19:06 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”